Starların sahne kostümleri modacı terazisinde

Güncelleme Tarihi:

Starların sahne kostümleri modacı terazisinde
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2007 00:00

Sahne; müzik ve ses kadar görüntü de demek. Star, izleyicisinin karşısına en güzel haliyle çıkmak ister. Modacı Atıl Kutoğlu, "Bana göre sahne kıyafeti denilen şey eşsiz olmalı. Birilerinin daha önce giyip çıkardığı hiçbir şeye benzememeli" diyor.

Konser sezonunda olduğumuz bu günlerde, starlar Kutoğlu’nun dediği gibi ne kadar eşsiz giyiniyor, ne kadar yakıştırıyor, anlamaya çalıştık. Moda tasarımının önde gelen beş isminden, beş starın sahnedeki kostüm proformansını değerlendirmelerini istedik. İşte sonuçlar.

HAKAN YILDIRIM

Sezen’in o yaratıcılığı giyiminde yok

Sezen Aksu giydiklerine kafa yoran bir sanatçı. Meral Okay, Emel Müftüoğlu, Gül Oğuz gibi yakın arkadaşlarıyla Avrupa’ya yaptığı alışveriş turları dillere destan. Olmadık butiklerden, şahane elbiseler bulup çıkarmasıyla meşhur. Ayakkabı onun için tam bir zaaf. Evinde bir oda dolusu ayakkabı var. Yüzde sekseni kendi tasarımı. Modelini çiziyor, kumaşını, derisini seçiyor. Emektar bir ayakkabı ustasına yaptırıyor.

Konserlerinde izleyenleri şaşırtmak için bir şeyler yapıyor. Kah Helenistik bir kostümle beyazlar içinde gelin gibi sahneye çıkıyor. En son allı güllü, yazmadan yapılmış bir elbise ile karşımıza çıktı. Bu elbiseyi ve Sezen Aksu’nun tarzını Hakan Yıldırım yorumladı:

"Geçtiğimiz hafta sonu gittiğim Tori Amos ve Lauryn Hill konserlerinden büyülenerek ayrıldım. Hill’in sahnede giydiği trençkottan sonra bizim daha ne kadar çok çalışmamız gerektiğini düşündüm. İkisinin de gerek sahnedeki duruşları ve gerekse imajları için kendileriyle bir bütün oluşturmaları nefes kesiciydi. Ben Türkiye’deki birçok sanatçının konserine gittiğimde eksik olanın bu his olduğunu düşünüyorum. Kendilerine güvenmiyorlar. Bir çoğu taşlı, pırıltılı, kabarık gece kıyafetleri seçiyor. Çünkü kötü bir vücudu saklamanın en kolay yolu bu ışıltılı görüntü... Oysa sahne kostümü dediğimiz şey öncü olmalı, kitleye yeni bir şey söylemeli. Güzel gözükmenin yanı sıra bir şeyler anlatabilmeli. Kültürü yukarı taşımayı hedeflemeli.

Ben bir Sezen Aksu hayranıyım. Bu yüzden onu eleştirmekte çok zorlanıyorum. Fakat ne yazık ki sahnede giydiği kostümlerin kendisini doğru ifade etmediğini düşünüyorum. Oysaki müzikteki yaratıcılığını giyimine yansıtabilir. Tercih ettiği desenli kıyafetler Sezen Aksu’yu olduğundan daha kilolu gösteriyor, zarafetini ortaya çıkarmasını engelliyor. Platform topuklu ayakkabılarını beğeniyorum. Tercih olarak doğru ancak modelleri daha modern olabilir. Büyük aksesuvarlar vücut proporsiyonuna uygun değil. Kollarındaki sarı bilezikleri sevmedim. Bence Sezen Aksu gibi biri profesyonel bir ekiple çalışmalı. Ekip ona tanrıçalığını bozmadan, kendini rahat hissedebileceği modern giysiler tasarlamalı."

CENGİZ ABAZOĞLU

Ajda’nın çorabı korkunç

Türkiye’de stil ikonu denince akla gelen ilk isimlerden biri Ajda Pekkan. Uzun yıllar Canan Yaka ile çalıştı. Bir dönem Yasemin Akad’ın tasarımlarını giydi. Sonra kendi bildiği yoldan gitmeyi tercih etti. Cengiz Abazoğlu son 10 yıldır Ajda Pekkan’ın tarzında bir gerileme olduğunu düşünüyor, "Artık o eski ilahlığını kaybetti" diyor.

"Hip hop şarkıcıları gibi giyinmesini hiç yakıştıramıyorum. Ben mikro minileri 20’li yaşlardaki genç kızlara öneriyorum. Çünkü çorapsız taşıyabilecek bacaklarda iyi duruyor. Pekkan’ın ten rengi parlak çoraplarını korkunç buluyorum. Bana göre modern ve vücuduna uygun seçimler yapmalı. Kusursuz bir inceliği var. Basenindeki sallantılı kemerin de bu senenin trendleriyle alakası yok. Bence sahne kıyafeti denilen şey eşsiz olmalı. Birilerinin daha önce giyip çıkardığı hiçbir şeye benzememeli. Ajda Pekkan’ın eteği ve bluzundan yüzlerce kadının gardırobunda vardır. Sahnenin olmazsa olması topuklu ayakkabıdır. Her kadına asalet ve zarafet katar. Keşke Ajda Pekkan bu işlere biraz daha özense... Bence genç şarkıcılardan Hande Yener ve Demet Akalın ondan kat kat iyi... Hatta ben Petek Dinçöz’ü bile çok takdir ediyorum."

VURAL GÖKÇAYLI

Seda revü kızı gibi

Dünyanın başka hiçbir yerinde saat 10.30’da simden, puldan, boncuktan parıldayan bir kadın göremezsiniz. Sırt ve göğüs dekoltesine bayılıyor. Orta sınıf markalar Seda Sayan’a sponsor olmak için yarışıyor. TV stüdyoları gönderilen elbiselerle dolup taşıyor. Sayan bu stoku kimi zaman sahnede değerlendiriyor. Kimi zaman Nur Yerlitaş gibi modacılara diktiriyor. Vural Gökçaylı’ya göre Seda Sayan’ın yaptığı müzikle giydikleri hiç uymuyor: "Hanımefendinin bu kıyafeti resmen transparan. Külotu da gözüküyor, göğüsleri ortada. Şarkı mı söylüyor vücut mu teşhir ediyor belli değil. Ben sanatçı diye Edith Piaf gibilere derim. Sahneye dümdüz siyah bir tuvaletle çıkardı, onca çirkinliğine rağmen izleyenleri esir alırdı. Bizimkiler revü kızı gibi sahneye çıkıyor. Her yer ortada. Hem göze hem kulağa hitap edeyim telaşını anlıyorum ama ipin ucunu kaçırıyorlar, teşhircilik yapıyorlar. Seda Sayan’ın tarzı daima böyle abartılı. Pul, boncuk, transparan çok seviyor. Ama hiç zarif durmuyor. Ona sade düz bir tuvaletle de seksi olunabileceğini hatırlatmak isterim. Memelerini göstererek seksi olamaz. Unutmasın ki, meme görmek isteyen erkekler onun silikonlu göğüsleri yerine daha genç ve silikonsuz olanlara bakacaktır. Ben bir sanatçı için sahne kıyafeti tasarlayacaksam repertuvarın tam listesini alırım. Günlerce onu dinlerim, gece yatarken düşlerim ve sonuçta ortaya sahnedeki performansa uygun bir tasarım çıkar."

ARZU KAPROL

Hülya iddiasız

Hafızalarınızı bir yoklayın. Hülya Avşar giydikleriyle bizi fazlaca hayal kırıklığına uğratmış bir isim değil mi? İbo Show’da İbrahim Tatlıses ile "evlendiği" programda giydiği gelinliği bir hatırlayın. Ya da geçen sene kafasına taktığı bone ile türban arası şeyleri... Evet, Hülya Avşar Türkiye’nin en güzel kadınlarından biri. Ama sanat yaşamı boyunca giydikleriyle bizi çok da fazla etkilemedi. Biliyorsunuz son yıllarda kardeşi Helin Avşar’a destek vermek amaçlı onun "tasarladığı" elbiseleri giymeye başladı. Ama Helin Hanım bir kez bile ablasının kimliği ile uyumlu bir üretim yapamadı. Galiba Hülya Avşar bir tek Dilek Hanif’le çalıştığı zamanlarda yani "Hülya Avşar Show"un ilk yıllarında iyi giyindi. Son konserlerinden birinde giydiği tuvaletini Arzu Kaprol yorumladı: "Bana göre sahne, çok özel bir estetik anlayışı ile tasarlanması gereken, her detayın düşünüldüğü bir performans alanı. Hülya Avşar dönem dönem çok hoş kıyafetler giymesine rağmen bu elbisesi için aynı şeyi söylemek zor. Renk daha farklı ve iddialı olmalı. Bu kıyafet belki loş bir ortamda, unplugged bir konserde olabilir. Ama kalabalık, bol ışıklı bir sahne için uygun bir seçim değil. Hülya Avşar’a geometrik formlar ve sıradışı renkler kullanmasını öneririm."

ATIL KUTOĞLU

Gülben fazla hanım hanım

Gülben Ergen uzun yıllar Canan Yaka ile çalıştı. Doğum nedeniyle ara verdiği sahnelere geri döndü ve ilk konserinde fotoğrafta gördüğünüz puantiyeli elbiseyi giydi. Atıl Kutoğlu yorumluyor: "Sahne kıyafeti sanatçının yaptığı müzik türüne, karakterine ve imajına uygun olmalı. Ama bir modacı olarak benim tercihim, modern, trendleri yansıtan ve sanatçının fiziği ile bütünleşen tasarımlardan yana... Ben sahnede abartıdan yanayım. Yüzlerce insanın karşısına çıkıyorsanız çarpıcı olmalısınız. Gülben Ergen beğendiğim, müziğini zevkle dinlediğim bir isim. Ama sahnedeki giyim tarzını biraz alaturka buluyorum. Daha modern olabilir. Çok klasik ve fazla hanım hanım. Bense onu cool ve trendy bir kadın olarak görmek istiyorum. Ben puantiyeye pek bayılmam ama Gülben’e yakışıyor. Kadınsı çizgiler Gülben için uygun, fakat bu kıyafette göğüs bölümü fazla klasik ve cicili bicili kaçmış. Turkuvaz kurdele fikrini beğendim ama ben olsam farklı kullanırdım. Bir sonraki konserde çizgili bir şeyler giymesini öneririm. Canlı renkler her zaman ilgi çeker. Uzun bir yırtmaç her zaman beğeni toplar. Unutmadan, daha önce giydiği yarısı yeşil, yarısı koyu pembe bir kıyafeti vardı onu beğenmiştim."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!