Sokak modasında yeni Türk markası

Güncelleme Tarihi:

Sokak modasında yeni Türk markası
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2006 00:00

"Denim markalarının yan ürün niyetine tasarladığı ürünlerden biz koskoca bir koleksiyon hazırlıyoruz. Bizde jean yok ama bolerodan tişörte, cepli pantolondan bermudaya kadar rahat giyimin bütün ürünleri var."

Spor giyim deyince aklınıza gelen her şeyi üretiyorlar. Cepli pantolonun alasını, bermudanın envai çeşidini, şortun her boyunu, eşofman üstünün her rengini, gömleğin en karelisini, şalvarın hem bolunu hem darını.... Markanın ismi Bigos. 2004 yılında doğdu. İki yıldır spor giyim satan dükkanlarda ve çok katlı mağazalarda satılıyor. Türkiye’de 187 noktada bulunuyor. Kendi adıyla mağazalaşmaya yeni yeni başlıyor. Markanın sahibi ve tasarım direktörü Orkide Kazandağ, bu yılın sonuna kadar on mağaza açacaklarını söylüyor. Dünyada "sokak modası" diye tanımlanan alanda çalışan Bigos, rahatlığa ve kaliteye önem veren bir marka. Bigos markasının yaratılması iki yıllık bir çalışmanın ürünü. Tasarım direktörü Orkide Kazandağ ilk koleksiyonu oluşturmadan önce ürünler için geniş çaplı bir araştırma yaptıklarını söylüyor. Ne boy bermuda yapacaklarına, pantolonun belini nasıl büzeceklerine, ceketin bele nasıl oturacağına müşteriden gelen talepler doğrultusunda karar vermişler. Markanın hedef kitlesi 18-35 olarak belirlenmiş. Ancak yaşı 55 olan müşterilerinin sayısı hiç az değilmiş. Fiyatların ulaşılabilir olması marka yetkilileri için çok önemli. Orkide Hanım iki yıldır kulaktan kulağa yayıldıklarını, ürünün kendi reklamını yaptığını söylüyor: "Bizim ürünler çok katlı mağazalarda ünlü markalarla yan yana satılıyor. Müşteri X markasını aldığını zannederek Bigos’u alıyor. Sonuçtan o kadar memnun kalıyor ki bir sonraki alışverişinde satıcıya ’Bigos’un yeni nesi geldi’ diye mutlaka soruyor."

Gap’i Türkiye’ye getirmek için uğraştı, başaramayınca sıfırdan bir marka yarattı

Bigos’un sahibi ve tasarım direktörü Orkide Kazandağ, Avusturya Lisesi’nden sonra İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdi. 1990 yılında girdiği tekstil sektöründe pek çok yabancı markanın mümessilliğini yaptı. Amerika’da tasarım dersleri aldı. Aynı yıllarda GAP markasını Türkiye’ye getirmek için çok terler döktü. Prosedürler ve anlayış farkından dolayı başarılı olamadı. Bu sevdadan vazgeçti. Önce triko alanında dünya markalarına fason üretim yapan bir şirket kurdu. Bigos markası ise 2004 yılında doğdu.

KOLEKSİYONA DURMADAN YENİ PARÇALAR EKLENİYOR

Bigos’un 200 parçadan oluşan ve her ay yeni parçalar eklenen 2006 yaz koleksiyonunda kum renkleri ve pastel renklerin yanında göz alıcı turuncular yeşiller, lame detaylar yer alıyor. Parça boyalılar, aplikeli ürünler, eskitilmiş kumaşlar dikkat çekiyor. Bol cepli pantolonlar, kapriler, şortlar, bermudalar, mini/maksi etekler, elbiseler, şalvarlar, üst grupta ise farklı tarzlarla uyum sağlayabilecek bluzlar, t-shirtler, sweatshirtler, ceket, bolero, cepken ve montlar koleksiyonun ana hatlarını oluşturuyor. Tülbent dokumanın farklı bir türünde hazırlanan modellerden oluşan "TULNEW" koleksiyonu tatil yörelerine yönelik pratik ve şık bir koleksiyon. Ayrıca, sezonun trendlerine uygun aksesuvarlar kıyafetlerin tamamlayıcı unsurları olarak yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!