GeriKelebek Plajlara hazır mısınız?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Plajlara hazır mısınız?

Plajlara hazır mısınız?
refid:11803404 ilişkili resim dosyası

Deniz mevsiminin açıldığı şu günlerde kendinizi mayo ve bikini giymeye hazır hissediyor musunuz?

Üzerindeki pareodan kurtulur kurtulmaz kendini havuza atanlardan mısınız? Yoksa kalabalık plajlarda güneşlenmeyi sevmiyorum" diyenlerden mi? Ya da sahilde bikinilerle yürüyüş yapmanın pek de keyifli olmadığını düşünenlerdensiniz...

 

Bırakın kendinize bahaneler ve kaçış planları yaratmayı. Bu yaz özgürce bikini giymenin keyfini yaşayın. Tatile çok az mı vakit kalmış? Hiç problem değil!

 

Sezonun en gözde renklerinden bikinilerinizi şimdiden hazır edin. Çünkü son dakika harekatımızla hepsini en iyi şekilde sergileyecek olan sizsiniz.     

 

Yağ hücreleri harekete geçiyor                            

 

Hafif ve orta dereceli selülitleri yok etmek için masaj yapmak oldukça faydalı. Çünkü masaj sayesinde kan dolaşımı hızlanır, problemli bölgelere oksijen ulaşmış olur. Bu sayede buradaki yağ yakımı da hızlanmış olur. Hücre duvarları daha geçirgen hale gelir, fazla su ve toksik maddeler atılır. En hareketsiz yağ hücresi bile kış uykusundan uyanmış olur, incelir ve dışarıya bombe şeklinde kötü bir görüntü oluşturmaz.

 

Masajın başka bir olumlu tarafı İse, oksitosin hormonu salgılanmasını artırmasıdır. Bu hormonun salgılanması, selülitlerimiz olsa bile kendimizi iyi hissetmemizi sağlar.

 

Masaj yapmak için önce yardımcı elemanlarınızdan bir takım oluşturmalısınız: Masaj yapmak için bir vücut fırçası, liften bir eldiven, masaj rulosu ve an-ti selülit kremi. İşte hepsi bu kadar!

 

Öncelikle problemli bölgelerinize beş dakika boyunca ruloyla masaj yapın. Ardından selülit kreminizi iyice yedirin. Kreminizi sabah ve akşam olmak üzere, günde iki kez uygulamaya gayret göstermelisiniz. Masaj aleti yerine ellerinizi kullanmayı tercih ediyorsanız, vücuttaki fazla suyun atılmasını hızlandıran birkaç hareket söyleyebiliriz.

 

Öncelikle göbek deliğinizin çevresinde, saat yönünde ve 1 dakika boyunca daireler çizin. Daha sonra karnınıza ve kalçalarınıza minik çimdikler atın. Çimdik masajını aşağıdan yukarıya doğru yapabilirsiniz. Ardından basenlere geçin. İki elinizin avuçlarıyla dizden kalçaya doğru çekin, sonra da avuçlarınızın çıkık kısımlarıyla basınç uygulayın. Bunu yaparken cildinizin hafifçe kızarması gerekiyor.

 

Spor yaparak sıkılaşın

 

Kremler sürebilir, dengeli beslenebilirsiniz. Ama hiç spor yapmadan ne yazık ki selülitlerinizden kurtulamazsınız. Ancak programlı bir egzersizle vücuttaki fazla yağlanmadan kurtulabilirsiniz. Kurala göre, kaslar ne kadar fazlaysa selülit oluşması için o kadar az yer kalır. Düzenli olarak egzersiz yapan kişiler yağlarını çok daha hızlı yakabilirler. Dolayısıyla ofiste yenen çikolatanın ya da akşam yemeğindeki pizzanın etkisi çok daha hafif olur.

 

Sürekli spor yaparak kaslarınızın vücut çalışanlarınki kadar belirgin olacağından korkmayın. Çünkü kadın kasları erkeklerinki kadar hızlı gelişmez. Ara sıra ama yoğun yapılan egzersizler yerine sık ama hafif egzersizler yapmayı tercih edin. Kaslarınızın dinlenmesi için mutlaka molalar verin. Haftada üç gün spor yapmak yeterli olacaktır.

 

Bisiklete binmek ve koşmak selülitten kurtulmak İçin en ideal sporlar arasında. İkisinde de bacak ve kalça kasları yoğun bir şekilde çalıştırılır. Spor yapmaktan pek hoşlanmıyorsanız, yüzmeyi ve havuz jimnastiğini de deneyebilirsiniz. Suyun kaldırma gücüyle bir yandan vücut ağırlığının sadece yüzde 10'u hissedildiği için eklemler zarar görmez, diğer yandan suyun basıncı dokular üzerinde etki yapar. Böylece bacaklarınızda varis ve selülit oluşmaz.

 

Beslenme düzeninizi değiştirin

 

Selülitten kurtulmak için tedavinin yanı sıra beslenmeye dikkat etmek de önemlidir. Ancak selülit diyeti ile zayıflama diyetleri farklıdır. Zayıflamak amacıyla düşük kalorili bir diyet yapıldığı zaman, önce aktif yağ dokuları erir. Örneğin karında veya omuzlardaki yağlar gibi. Selülit temelde bir yağ hücresi olsa da yapısı bozulduğu için erimesi kolay değildir. Zayıflama rejimleriyle aktif yağdokular erirken selülitler yerli yerinde kalır. Bu nedenle, başlıca sorunu selülit olan kadınlara, fazla kilo vermelerine yol açacak bir diyet yapmaları önerilmez. Selülit tedavisi için daha özel bir diyet tavsiye edilir.

 

Selülit diyeti

           

• Kilonuzu korumaya özen gösterin.

• Tuz ve şeker tüketimini azaltın.

• Yağ tüketimini de azaltın.

• Doymamış yağları, yani başta zeytinyağı olmak üzere sıvı bitkisel yağları kullanın.                                     

• Elinizden geldiği kadar çok miktarda balık yiyin.

• Bol bol taze sebze, meyve ve lifli gıdalar tüketin.

• Sebzeleri mümkün olduğu kadar çiğ olarak yemeye çalışın veya çok az pişirin.

• Turp, maydanoz, kereviz, çilek ve kabuklu pirinç vücudun fazla suyu atmasına yardımcı olur.

• Baklagilleri sofranızdan eksik etmeyin.

• Hayvansal proteinler ile karbonhidratları aynı öğünde yemeyin.

• Kahve, çay, kola, soda gibi içecekleri mümkün olduğu kadar az tüketin. Diyet olanlarına da itibar etmeyin. Bu tip içeceklerin tümü selülit oluşumuna neden olan sıvı birikimini artırır.

Yemek ile meyve tüketimi arasında en az iki saat geçmesini bekleyin.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle