Otomobil kısa kısa

Güncelleme Tarihi:

Otomobil kısa kısa
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 19, 2005 00:00

Toyota, TF105’i tanıttıBu sezon Formula 1’de önemli baÅŸarılara imza atmayı planlayan Toyota Takımı bu yolda en çok güvendiÄŸi ÅŸey olan ve TF105 adı verilen yeni otomobilini geçtiÄŸimiz günlerde tanıttı. Önemli deÄŸiÅŸikliklerin yapıldığı ve Toyota’yı beklediÄŸi baÅŸarılara götüreceÄŸi düşünülen yeni otomobili kullanacak flaÅŸ transferlerde bu tanıtımda yeni formalarıyla Formula 1 tutkunlarının karşısına çıktı. BilindiÄŸi gibi yeni sezonda Ralf Schumacher ve Jarno Trulli Toyota ile baÅŸarı arayacaklar. Åžov baÅŸlıyorMotorsporlarında sezon açılışı olarak görülen Monte Carlo Rallisi yarın akÅŸam start alıyor. Dünya Ralli Åžampiyonası’nın ilk ayağı olan Monte Carlo Rallisi pazar akÅŸamı sona erecek. Sezonun bu ilk yarışında her zaman olduÄŸu gibi büyük bir çekiÅŸmenin yaÅŸanması bekleniyor. Bu yıl 73’üncü kez düzenlenecek olan Monte Carlo Rallisi’nde son iki sezonu ilk sırada tamamlayan ÅŸampiyon Sebastien Loeb yine en önemli favori olarak gösteriliyor. Toplam uzunluÄŸu 1413 kilometre olan yarışta toplam uzunluÄŸu 389 kilometre olan 15 özel etap bulunuyor. Amatör ralliciler birleÅŸtiAmatör pilot ve co-pilotlar düzenledikleri bir toplantının ardından birlikte hareket etme kararı aldı. Federasyon, kulüpler ve diÄŸer unsurlarla iletiÅŸimi saÄŸlamak, yarışma ÅŸartlarını iyileÅŸtirmek ve birbirlerine destek olmak için bir araya gelen sporcuların sayısı ÅŸimdiden 62’ye ulaÅŸtı. Oy birliÄŸiyle kurulan ve Amatör Ralliciler BirliÄŸi (ARB) adı verilen oluÅŸumun ilk toplantısının ardından 6 il komitesi kuruldu. Birlik ilk çalışmaları olarak 10 maddelik bir öneri listesi hazırlayarak bunu TOMSFED ve kulüplere iletme kararı aldı. ARB hakkında daha detaylı bilgi almak ve hazırlanan öneri maddelerine ulaÅŸmak için www.ralliciler.com web sayfası kullanılabilir.Modus 2005’in ilk yarısında geliyor2005 yılında Türkiye pazarına sunulması planlanan modelleriniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?2005 yılında pazara sunulacak olan Megane Coupe Cabriolet modeli (2005 yılı yaz başı) ile Megane ailesi daha da geniÅŸleyecek. Renault’nun modern ve farklı çizgileri ile dikkat çeken tek hacimli modeli Espace’ın ve Scenic II modelinin 7 kiÅŸilik versiyonu Grand Scenic modellerinin ise dizel ve benzinli motor seçenekleri ile 2005 yılının ilk yarısında Türkiye pazarına sunulması planlanıyor. Grand Scenic lansmanı ile 7 modelden oluÅŸan Megane ailesinin tüm modelleri Türkiye pazarına sunulmuÅŸ olacak. Renault, geniÅŸ ürün gamı sayesinde her türlü tüketici talebine cevap verebilen bir marka. Genellikle her segmentte modeli bulunan Renault, ayrıca yıllardır edindiÄŸi tecrübelerle yepyeni segmentler oluÅŸturan bir marka. Scenic örneÄŸinde olduÄŸu gibi... Bu nedenle Türkiye’de de en çok tercih edilen marka olan Renault olarak, Auto Show 2004’te Türk tüketicisi ile buluÅŸan Renault Modus’ü 2005 yılının ilk yarısında Türkiye pazarına sunmayı planlanıyoruz.Hyundai’nin satışları 3 kat arttı, yılı dördüncü bitirdi2004 yılına büyük bir atılımla giren Hyundai, 2004 yılında büyük bir geliÅŸim kaydederek toplam pazarda yılı dördüncü sırada kapattı. Hyundai, Aralık ayında gerçekleÅŸtirdiÄŸi toplam 12 bin 160 adetlik satışla yılın son ayını pazarda ikinci sırada yer aldı. Hyundai, binek otomobil ve hafif ticari araç olmak üzere toplam 695 bin 153 aracın satıldığı 2004 yılında toplam 64 bin 356 adetlik satış gerçekleÅŸtirdi. 2003 yılında 21 bin 190 adetlik satışla yüzde 5.8 pay elde eden Hyundai, 2004 yılının en büyük geliÅŸim kaydeden firması oldu ve pazar payını tam 3.5 puan artırarak toplamda yüzde 9.3’lük pazar payına ulaÅŸtı. Türkiye’de bir yıl içinde en çok aracın satıldığı 2004 yılında satışlarını tam üç kat artıran Hyundai, böylece 2004 yılını dördüncülükle kapattı.2003 yılına göre yüzde 98 artışın yaÅŸandığı 2004 yılı binek otomobil pazarında, toplam 451 bin 539 adet araç satıldı. 2004’te 40 bin 56 adet binek otomobil satarak yüzde 8.9’luk pay elde eden Hyundai’nin en çok satılan modeli Türkiye’de üretilen Accent Admire olurken, Getz modeli de ikinci sırayı aldı. Bu sonuçlarla Hyundai, 2003 yılına göre binek otomobillerde yüzde 313.6 oranında bir artış kaydetti.BaÅŸarısını ticari araç pazarında da sürdüren Hyundai, Starex grubu ve H100 Panel Van sayesinde toplam 24 bin 270 adetlik satış gerçekleÅŸtirdi. Toplam 243 bin 614 aracın satıldığı hafif ticari araç pazarında tam yüzde 10 pay alan Hyundai, 2003 yılına göre de 2004 satışlarında yüzde 111.1 oranında artış elde etti.Peugeot’nun satışları yüzde 47 oranında arttıPeugeot, 2004 yılında toplam 45 bin 280 adet binek ve ticari araç satışı gerçekleÅŸtirdi. Peugeot’nun satışları bir önceki yıla göre yüzde 47 oranında artış gösterdi. Binek otomobil pazarında Peugeot, 2003 yılında 17 bin 967 adet olan binek araç satışını yüzde 50 oranında arttırarak 2004 yılında, 26 bin 912 adetlik bir binek araç satışı gerçekleÅŸtirdi. Peugeot, ticari araç pazarında da 18 bin 368 adet satışa ulaÅŸtı.Peugeot 206, 2004 yılında toplam 10 bin 181’lik bir satış adedine ulaÅŸtı. 2004 yılında toplam 15 bin 517 adetlik bir satışa ulaÅŸan Peugeot 307, Türkiye’de en çok satan ithal hatchback otomobil oldu. Türkiye’nin ilk yerli minivanı unvanına sahip Peugeot Partner, 2004 yılını 12 bin 224’lik bir satış adediyle kapattı.BMW Rider Academy’den sevgililer günü hediyesi BMW Rider Academy ‘14 Åžubat Sevgililer Günü’ için alternatif hediye seçenekleri arayan çiftlere çok özel bir fırsat sunuyor. BMW Rider Academy, motosiklet eÄŸitimi almak isteyen çiftlere ve sevgililerine bu eÄŸitimi hediye etmek isteyen herkese Åžubat ayı süresince baÅŸvurmak kaydıyla yüzde 25 indirim imkanı sunuyor. BMW Motorrad standartlarına göre hizmet veren BMW Rider Academy, motosiklet severlere eÄŸitim alma olanağı saÄŸlıyor. Borusan Oto Ä°stinye tesislerinde eÄŸitim alanı, yol ve enduro pistleri bulunan BMW Rider Academy’de sadece BMW kullanıcılarına deÄŸil, tüm motosiklet severlere hizmet veriliyor. BaÅŸlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar tüm motosiklet tutkunları için bir sürüş eÄŸitim merkezi olan BMW Rider Academy’de eÄŸitimler, yol ve enduro olarak ikiye ayrılıyor. Yol eÄŸitimlerinde asfalt üzerindeki sürüş teknikleri üzerinde yoÄŸunlaşılırken, enduro eÄŸitimlerinde arazi ÅŸartları üzerinde çalışılıyor. Çocuklar geleceÄŸin otosunu yaratacakCitroen, C3 ve C4 modellerin tanıtımı amacıyla Avrupa’da birçok etkinlik ve kampanya düzenlemeye devam ediyor. Öncelikle, Fransa’da tanıtım ve kampanyalarına hız veren Citroen’in en son uygulaması ise çocuklara için düzenlenen bir otomobil tasarım yarışması. Citroen’in ‘Yarının Otomobili’ temalı yarışmasına katılacak çocuklar en iyi olmak için mücadele edecekler. Büyük bir katılım olmasını hedefleyen Citroen Åžubat ayı sonuna kadar devam edecek organizasyonda, katılımcıların tasarımlarını gerçekleÅŸtirmeleri amacıyla 100 bin adet çizim defteri dağıtacak. Proton, eskiden Jeep üreten fabrikayı aldı Türkiye pazarına yeni modellerini getirmeye hazırlanan Proton, Endonezya’da yeni bir üretim tesisi satın aldığını açıkladı. Önümüzdeki aylarda Türkiye’de de piyasaya çıkacak olan GEN 2 modelinin üretimi için satın alınan Jakarta yakınlarındaki tesis, yıllık 40-50 bin adetlik üretim kapasitesine sahip. Daha önce Chrysler Jeep üretimi yapan tesisin satın alınmasıyla ilgili bir açıklama yapan Proton CEO’su Tengku Mahaleel, yeni tesiste üretilecek araçların temel olarak Endonezya pazarında satılmasının hedeflendiÄŸini, ancak bir kısmının diÄŸer Asya ülkelerine de ihraç edilebileceÄŸini kaydetti. Rom’un adı Opet olduOpet’in madeni yaÄŸ üreten ÅŸirketi Rom Madeni YaÄŸ ve Katıkları A.Åž.’nin ÅŸirket ünvanı, Opet ÅŸirketleri arasındaki marka bütünlüğü saÄŸlanması amacıyla ‘Opet Madeni YaÄŸ Sanayi ve Ticaret A.Åž.’ olarak deÄŸiÅŸti. DeÄŸiÅŸikliÄŸe iliÅŸkin bilgi veren Opet Madeni YaÄŸ A.Åž. Genel Müdürü Murat Seyhan, Rom markalı ürünlerin, artık Opet Madeni YaÄŸ A.Åž. tarafından üretileceÄŸini belirterek, ÅŸirketin sürekli geliÅŸen ve büyüyen politikasına baÄŸlı olarak ÅŸirket ismini de yenilediklerini söyledi.Birmot’tan en ÅŸanslı harfBirmot, Türkiye genelinde Adana, Ankara, Antalya, Bursa, EskiÅŸehir, Ä°stanbul, Ä°zmir, Kocaeli ve Samsun illerinde bulunan 12 temsilciliÄŸinde, ‘En Åžanslı Harf’ uygulaması ile yeni bir hizmet sunuyor. ‘En Åžanslı Harf’ uygulamasında, Birmot ismini oluÅŸturan harfler, sırası ile ayın ÅŸanslı harfi seçiliyor. Temsilciliklerden otomobil satın alan müşteriler, isimlerinde ya da çalıştıkları ÅŸirketin isminde ayın ÅŸanslı harfi bulunuyorsa park sensörü veya otomobil alarmı kazanıyor ve yine Birmot tarafından otomobillerine montajı yapılıyor. Dileyen müşterilere Otomobil Koruma Sistemi Paketi, alternatif hediye olarak sunuluyor. Ocak ayının en ÅŸanslı harfi ‘B’harfi olurken, proje de yıl sonuna kadar devam edecek. Varan Otokar’ı tercih ettiVaran Turizm, Ä°stanbul ÅŸehir içi yolcu taşımacılığı için Otokar Sultan küçük otobüslerini tercih etti. Türkiye’nin öncü ticari otomotiv üreticisi Otokar, 12 adet Sultan küçük otobüsü Varan’a Ä°stanbul ÅŸehir içi yolcu taşımacılık hizmeti veren Gürsel Turizm’e teslim etti. Varan Turizm’in Yenibosna’daki tesislerinde yapılan tesisat törenine Varan Turizm Genel Müdürü Yusuf Bolayırlı, Gürsel Turizm Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Levent Birant, Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül ve Otokar İç Pazar Satış Yöneticisi Rüya Sungurtekin katıldı.Tepe Nautilus’tan Cayenne Kurban Bayramı alışveriÅŸlerini Tepe Nautilus’ta gerçekleÅŸtirenler, Porsche Cayenne V6 sahibi olma ÅŸansını elde ediyorlar. CardFinans iÅŸbirliÄŸiyle düzenlenen hediye kampanyasında ÅŸanslı ziyaretçi 2005 model Porsche Cayenne V6 4x4 otomobilin sahibi olacak. CardFinans iÅŸbirliÄŸiyle düzenlenen kampanyada CardFinans sahipleri kazanma ÅŸanslarını ikiye katlayacaklar. Her 25 YTL (25 milyon TL) için bir çekiliÅŸ hakkı kazanılan kampanyada, CardFinans sahipleri kazanma ÅŸanslarını ikiye katlayacaklar. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!