Mazda, B2500’ü Avrupa pazarı için tasarladı

Güncelleme Tarihi:

Mazda, B2500’ü Avrupa pazarı için tasarladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00

MAZDA ve Ford’un AutoAlliance adlı ortaklığının bir ürünü olarak 1999’da yollara çıkan B2500 Serisi, Avrupa pazarı için özel olarak tasarlandı. B2500 serisi pick-up, iki farklı aks mesafesine ve üç farklı kabin seçeneÄŸine sahip. Mazda B2500’de tıpkı aynı bantlarda üretilen kardeÅŸi Ranger’da olduÄŸu gibi 2.5 litre hacimli atmosferik beslemeli 79 beygirlik ve turbo beslemeli 110 beygirlik dizel motorlar sunuluyor. Mazda B2500’ü 4X2, 4X2 Turbo ve 4X4 Turbo motor seçenekleriyle satın almak mümkün. Mazda B2500, 31 milyar 530 milyon liradan baÅŸlayan anahtar teslim satış fiyatıyla piyasaya sunuluyor.Mazda B2500 Çift Kabin, boyu beÅŸ metreyi aÅŸan büyük bir araç. Aracın toplam 5 bin 140 milimetrelik boyunun 2 bin 280 milimetresini çift kabininin arkasındaki kasa oluÅŸturuyor. Arkadan itiÅŸli versiyonlarda 2 bin 985 milimetre olan aks mesafesi, dört tekerlekten çekiÅŸli versiyondaysa 3 bin milimetre. Bu boyutlarla beÅŸ yolcusu için yeterli oturma alanı sunabilen B2500, kasasındaysa 1160 kilogramlık yük taşımaya imkan veriyor. Yerden yüksekliÄŸi 405 milimetre olan kasa zemini kullanımı kolaylaÅŸtırıyor. Kasanın uzunluÄŸu 1530 milimetre, geniÅŸliÄŸi ise 1536 milimetre. MOTORU FORD GELÄ°ÅžTÄ°RDÄ°Ford’un geliÅŸtirdiÄŸi IDI Duratorq WLT adı verilen 2.5 litrelik sıralı dört silindirli, atmosferik emiÅŸli dizel motor, 4100 d/d’de 79 beygir güç, 2300 d/d’de 168 Nm tork üretiyor. 2.5 litre turbo dizel motor ise 3500d/d’de 110 beygir güç, 2300 d/d’de 268 Nm tork üretiyor. Böylece, maksimum torkunu alt devirlerde ürettiÄŸi için gücünü hemen hissettiren motor, 1.5 tonluk aracı kolay harekete geçiriyor. 79 beygirlik dizel motor Mazda B2500’ü maksimum 131 km/s hıza ulaÅŸtırırken, 110 beygirlik turbo dizel motor ise aracın saatte 145 kilometre hız yapabilmesine olanak veriyor. Güvenlik donanımında yer alan merkezi kilit, kapı içi çelik koruma barları ve hem ön, hem de arka koltuklarda bulunan kafalıkların yanı sıra, çift havayastığı, ABS ve EBD de standart olarak sunuluyor. Ayrıca klima, elektrikli camlar, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, arkaya yatabilir ön koltuklar, katlanabilir arka koltuklar ve alüminyumlu alaşımlı jantlar da standart donanımda yer alıyor.Forester, yeni yüzü ile yılın en çok satan SUV’ları arasındaSUBARU’nun SUV segmentinde öncülük yapan Forester modeli yeni yüzü ve farklı motor seçenekleriyle bu yılın en çok satan SUV segmenti araçları arasında yer alıyor. Hem turbo, hem de atmosferik motor seçenekleri bulunan Forester AWD’de, ayrıca her iki model içinde düz-otomatik vites alternatifleri sunuyor. 2.0 litre 125 beygir ve 2.0 litre 177 beygir gücünde iki benzinli motora sahip Forester’ın Türkiye’deki satış fiyatı ise 4 milyon 253 bin 507 Japon yeni artı 940 milyon lira.Subaru’nun SUV segmentinde yer alan modeli Forester AWD, arazi yeteneÄŸiyle, asfalt performansını bir arada sunuyor. Yatay Boxer motor ile birleÅŸtirilen simetrik AWD sistemiyle SUV sürüş performansını artırıyor. Sürüş performansını, ekonomik yakıt tüketimiyle birleÅŸtiren Forester 2.0 AWD ve arazi kabiliyetine sportif amaçlı yüksek hız kabiliyetini ekleyen Forester 2.0 Turbo AWD kullanıcılara farklı bir deneyim yaÅŸatıyor.DAHA ÃœSTÃœN BÄ°R GÃœVENLÄ°KForester geliÅŸtirilen ÅŸasi yapısıyla daha üstün bir güvenlik performansı sunarken, eksiksiz pasif güvenlik unsurlarıyla da ‘Aktif Sürüş-Aktif Güvenlik’ kavramını daha üst noktalara çekiyor.Metalik ön konsol, özel dizayn edilmiÅŸ koltuk minderleri, arka koltukta üç noktadan baÄŸlantılı emniyet kemerleri gibi pek çok detayla da konforlu sürüş performansı sunuyor. Ayrıca darbe anında kırılabilen modüler silecekler ve darbe emici ön kaput gibi yaya güvenliÄŸine yönelik unsurlarda Forester’ın donanım listesinde yer alıyorÖ Ãœstün görüş alanı, kolay inip-binme gibi özellikler ise kullanıcı ve yolcu konforuna yönelik unsurların arasında yer alıyor. Forester’ın 387 litrelik bagajı koltukların katlanmasıyla 1592 litrelik hacme ulaşıyor.Yüksek performansa yönelik ‘power’ ve kış modları bulunan ÅŸanzımanın aktif tork dağıtma sistemi, normal ÅŸartlarda gücün yüzde 60’ını ön, yüzde 40’ını arka tekerleklere yönlendiriyor. Ön ya da arka tekerlekler tutunma yeteneklerini kaybetmeye baÅŸladığında, güç otomatik olarak daha çok tutunan aksa yönlendiriliyor. Yol tutuÅŸ konusunda Forester’a önemli bir avantaj saÄŸlayan süspansiyon sisteminin bir önemli özelliÄŸi de araç yüksekliÄŸini ayarlamaya yarayan ‘self levelizing’ sistemi. STANDART DONANIMForester AWD’de bulunan standart donanımlar şöyle:‘ABS, EBD, sürücü, yolcu ve ön yan hava yastıkları, otomatik klima, süspansiyon otomatik yükseklik ayarı (self levelizing), deri döşeme, yükseklik ayarlı ve hiza duyarlı hidrolik direksiyon, elektrikli camlar, merkezi kilit, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, hız sabitleyici, yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, 60/40 oranında yatırılabilen arka koltuklar, sunroof, alaşım jantlar, ISOFIX çocuk koltuÄŸu sabitleyicileri, katlanabilir bagaj örtüşü, bagajda ve orta kol dayanağın-da 12 V elektrik prizi, içerden açılabilen depo kapağı, sis farları, far yıkama sistemi.Porsche Cayenne moda olduTÃœM dünyada spor otomobilleriyle tanınan Porsche’nin ilk 4x4 SUV aracı Cayenne’nin S ve Turbo olmak üzere iki versiyonu Türkiye’de büyük ilgi görüyor. Her iki versiyonda da 4.5 litrelik V8 motor kullanılıyor. Baz versiyonda bulunan 340 beygir gücünde 4.5 litrelik motor aracı 0’dan 100 kilometreye 7.2 saniyede çıkarıyor. 450 beygirlik Turbo versiyonu ise Cayenne’i 0’dan 100 kilometre hıza 5.6 saniyede ulaÅŸtırıyor. Åžimdilik sadece 6 ileri vitesli tiptronik ÅŸanzımanla üretilen Cayenne, her iki versiyonu da Türkiye’de piyasaya sunuluyor ve bu otomobile 93 bin Euro artı 2 milyar 114 milyon liradan baÅŸlayan fiyatlarla sahip olunabiliyor. Teknolojik açıdan kardeÅŸi Volkswagen Touareg’le benzer karoser hatlarına sahip olan Cayenne, Porsche’nin 911 ve Boxster’ının ardından üçüncü ürün serisi. Porsche’nin arka tarafı aynı karoseri paylaÅŸtığı Touareg’e benzerlikler gösterse de en baÅŸta farlar olmak üzere birçok tipik Porsche özelliÄŸine sahip. Bu iç mekanda da kendini gösteriyor. Direksiyon simidinden kokpitin solundaki kontaÄŸa kadar birçok bölümde karakteristik Porsche unsurları yer alıyor. Cayenne’nin bagaj hacmi arka koltuklar açık konumdayken 540 litre iken, koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla bu hacim 1770 litreye çıkıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!