Loto gibi yarış olmaz tek başına şampiyon olunur

Güncelleme Tarihi:

Loto gibi yarış olmaz tek başına şampiyon olunur
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 02, 2005 00:00

Ercan Kazaz yeni sezonda tek Renault pilotu olarak Clio Super 1600 ile parkurlarda baÅŸarı arayacak. Yarış kariyerine 20 yıl önce babasından gizli gizli Renault 5 Turbo ile baÅŸlayan Kazaz, bu yıl Super 1600 ÅŸampiyonluÄŸunu hedefliyor. Yarıştığı 19 yıllık dönemde otomobili starta nasıl götüreceÄŸini düşündüğünü söyleyen Kazaz’ın ÅŸimdi tek bir hedefi var: Otomobili ilk sırada finiÅŸe ulaÅŸtırmak.Ä°lk olarak Renault ile anlaÅŸma nasıl gerçekleÅŸti? Bu dönemlerde neler yaÅŸandığından söz eder misiniz?Bu iÅŸ ilk olarak çeÅŸitli konuÅŸmalarla baÅŸladı. Daha sonra böyle bir ÅŸey düşünüp düşünmeyeceÄŸimle ilgili bir teklif geldi. Sonrasında ÅŸartlarımızı konuÅŸtuk ve anlaÅŸtık. Her ÅŸeyin belli olmasının ardından da resmi açıklamayı yaptık. Parkurlarda Renault adına yarışacak tek pilot olacaksınız. Bu sizi nasıl etkileyecek? Ãœlkemizde Super 1600’ü yalnızca bir kiÅŸi kazanacak. Zaten hayatım boyunca otomobilin içinde tek başına yarıştım. Üç tane otomobille kendi içinde bir rakip yaratmanın anlamı yok diye görüyorum. Sonuçta loto oynamanın ne anlamı var ki. Loto oynadıkça kolonlar artar, alternatifler fazlalaşır ama hiçbir garanti yoktur. Garanti için birkaç bin kolon doldurmak gerekir. O zaman zaten bu iÅŸi yapmanın bir anlamı yok. Sonuçta otomobil sporu zaten ferdidir. Yani bir kiÅŸi bu iÅŸten sıyrılacak. DiÄŸer takımlarda iki ya da üç otomobil olacağı için farklı stratejileri belirleme ÅŸansları olacak. Takım arkadaşı sayıları da fazla olacak.Türkiye Åžampiyonası’nda yarışın üçü de aynı özelliklere sahip pilotu olan takım var mı? Ben bilmiyorum. Her zaman burada farklı ÅŸeyler belirleniyor. Markalar Åžampiyonası için neler yapılacak? Böyle bir hedef var mı?Markalar Åžampiyonası’na kaydımız var ama böyle bir hedefimiz yok. Zaten Super 1600’de böyle bir hayali görmek ve böyle bir yaklaşımda bulunmak uygun olmaz. Önümüzdeki senelerde Super 1600 Markalar Åžampiyonası haline dönerse Renault belki bu iÅŸe yatırım yapar. Ama bugün böyle bir ÅŸeye ihtiyaç yok. Gelecek sezon ve belki de daha sonrasında da WRC’lerin yarışması ülkemizde serbest. Bu konu hakkında neler söylemek istersiniz?- 2003 yılından beri Super 1600 olsun diye savaÅŸanlardan biriyim. Günümüzde hala aynı fikri savunuyorum. Daha fazla heyecan, daha fazla katılım arzu ediliyorsa böyle olması gerekir. Sonuçta bu tabii ki bu sporu yönetenlerin vermesi gereken bir karar. Ancak bu iÅŸi ne kadar çabuk yaparlarsa o kadar çabuk daha fazla büyürüz.Peki bu sezon neler olacak? Stratejileriniz ne yönde gerçekleÅŸtirilecek?Bu sezonki ÅŸampiyonanın çok fazla strateji üzerine yapılacağını düşünmüyorum. Geride bıraktığımız sezonda Super 1600’lerin puan alabilmesi için yarışı ilk 10 sırada tamamlaması gerekiyordu. Bu sezonsa WRC’lerin çoÄŸalmasının ardından Super 1600’leri kendi aralarında deÄŸerlendirmeye karar verdiler. Ayrıca ben 19 senedir aracı starta nasıl götüreceÄŸimi düşünüyordum. Åžimdi ilk kez otomobili ilk sırada finiÅŸe nasıl ulaÅŸtıracağımı düşüneceÄŸim.Otomobilde ne tür geliÅŸtirmeler yapıldı? Test etme ÅŸansınız oldu mu?Clio Super 1600’ün yol tutuÅŸuna yönelik iyileÅŸtirmeler yapıldı. Otomobili önümüzdeki günlerde test etme ÅŸansı bulacağım. Fatih Kara gibi bir ismi bu spora kazandırdınız. Daha önce bu spora kazandırdığınız isimler olmuÅŸ muydu?Belki de çok iddialı bir laf olacak, ama geçtiÄŸimiz sezon Fiat Rallisi’nde start alan ve baÅŸarılı sonuçlar elde eden Mark Higgins, yetiÅŸtirdiÄŸim denemez ama ÅŸans verdiÄŸim isimlerden biriydi. Bunun gibi daha birçok isim var. Mark Higgins’i 1995 senesinde Ä°ngiltere Åžampiyonası’nda yakaladığım zaman sonuçta daha hayatında hiçbir F2 otomobil kullanmamıştı. Ä°lk ÅŸansı ben verdim, o riski de ben aldım. Sonuçta gençleri spora kazandırmak adına herkes bir ÅŸeyler yapıyor. Bizimde çorbada kendimize göre tuzumuz var. Ama ben kendimi tüm gençleri yetiÅŸtirmeye adadım mı, hayır. Åžu anda böyle bir çalışma içerisinde deÄŸilim. Babamdan gizli yarışa baÅŸladımOtomobil sporunda 20’nci yılına adım atan Ercan Kazaz ilk baÅŸlarda babasından deÄŸil annesinden yarışmak için destek almış. Ancak daha sonra babası bu sporu yapması için onu teÅŸvik etmiÅŸ. Kazaz bu konu hakkında ÅŸunları söylüyor: ‘Bu spora atım attıktan sonra çeÅŸitli evrelerden geçerek bu günlere geldim. Bu spora baÅŸlama kararı aldığım dönemlerde beni bu sporu yapmamam konusunda ikna edebilmek için alınan otomobil Renault 5 Turbo’ydu. Fakat ben bu sayede çok yüksekten baÅŸlamıştım. Bunun nasıl bir ÅŸey olduÄŸunu açıklamak gerekirse, bugün spor yapmaya baÅŸlayacak birine Clio Super 1600 vermek gibi bir ÅŸey diyebilirim. Bu konuda beni ilk önce destekleyen annemdi. Babam daha sonra bu iÅŸe destek olmaya baÅŸladı. Herkesin bildiÄŸi gibi baba destek olmuyorsa o iÅŸi ancak evden kaçarak yapabilirsiniz. Ä°lk yarışım Antalya pist yarışıydı. Sonrasında babam artık hevesimi aldığımı söyledi ve bırak dedi. Ancak bir ralliye katılmak istediÄŸimi söyledim. Start aldığım yarışı tamamladıktan sonra babam bunun ciddi bir iÅŸ olduÄŸunu anladı. Sonrasında da Fransa’ya giderek bu iÅŸin böyle olmayacağını ve parça getirmek gerektiÄŸini söyledi. Hatta parçaları alıp geldiÄŸinde o dönemler öğrenci hareketlerinden birine denk geldi ve kalabalık bir grubun önünde koÅŸmak zorunda kaldı.’Citroen’in çekilmesinden hüzün duyuyorumErcan Kazaz, geçtiÄŸimiz sezonun ardından sürpriz bir ÅŸekilde kapatılan Citroen ve sahibi olduÄŸu Atölye Kazaz hakkında da ÅŸunları söyledi: ‘Yeni sezon için hayat planlarımın içinde Citroen yoktu. Bir markanın Türkiye’de yarışması ve otomobil sporuna hizmetler vermesi çok önemliydi. Bu nedenle bende herkes kadar bir markanın eksilmesinden dolayı hüzün duyuyorum. Ama söylediÄŸim gibi 2005 sezonu planları yapılırken bunlar bensiz yapılıyordu. Yeni sezonda benim Atölye Kazaz ile hiçbir bağım söz konusu deÄŸil. Åžirket sahibi olmak haricinde. Benim yeni sezondaki tek hedefim, üzerinde çalıştığım tek ÅŸey Renault için baÅŸarı için çalışmak. Åžu anda bunu yapıyorum.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!