'La Mancha’lı Adam' köklerine döndü

Güncelleme Tarihi:

La Mancha’lı Adam köklerine döndü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2006 15:28

İspanyol yönetmen Pedro Almodovar'ın ailesini birarada tutmaya çalışan bir kadının öyküsünü anlattığı DÖnüş (Volver) adlı film yarın gösterime giriyor. Almodovar "gölgede kalan ama hep son sözü söyleyen kadınların öyküsü' dediği filmini anlatıyor.

Haberin Devamı

Usta yönetmen Dönüş'ü çekerken en çok hemen her filminde açığa çıkan ironik ahlaksızlığını seyircinin derinden hissedebileceği bir sıcaklıkla birleştirebileceği biranlatım biçimi ararken zorlanmış.

İçinde cinayet ve birçok cinsel tabunun yıkılışını barındıran hikayeyi başkalarına anlattığında Almodovar; “Kulağa absürd tiyatro gibi geliyor " şeklinde tepkiler almış.

"Ama" diyor yönetmen "aslında tam tersini yapmaya çalıştım, basitçe ve mümkün olduğu kadar şeffaf olarak. Perdede korkunç şeyler gerçekleşiyor olabilir ama film hep sıcak ve komik. Filmin ruhu birkaç kelimede özetlenebilinecek bir şey değil.”

Filmin orijinal ismi Volver İspanyolca'da “geriye dönmek” anlamına geliyor. Bu film Almodovar için de aynı zamanda bir tür 'dönüş' olmuş. “Doğduğum ve büyüdüğüm, hatıralarla dolu bir yere geri getirdi. Bu deneyim çok hoş bir duyguydu ama aynı zamanda da çok derindi.”

KADINLAR GÖLGEDEYDİ, AMA SON SÖZ HEP ONLARIN OLDU

La Mancha’lı Adam köklerine döndü

Haberin Devamı

Film, kadınların dünyasında geçiyor. Çünkü tam da Almodovar'ın dediği gibi “10 yaşına kadar hep çevremde kadınlar vardı. Kadınlar tarafından yetiştirildim. Erkekleri neredeyse hiç görmedim. Erkeklerin dünyasına bir geçidimiz yoktu, tarlalarda çalışırlardı ya da kendi aralarında konuşurlardı. Bizim bölge çok maço ruhlu bir yerdi ama evi kadınlar çekip çevirirdi. Erkekler kraldı ama kadınlar başbakandı. Kadınlar gölgedeydi, ama gölgede de olsa kararları onlar verirdi.”

Kadınlar “hep aktif, hep bir şeylerle uğraşıyor” olmakla beraber aynı zamanda “konuşur, küçük çocukların dikkat etmediğini düşünerek hikayeler anlatırlardı. Bazen içimdeki bir şeyler anlatma arzusunun o hikayeler tarafından şekillendirildiğini düşünüyorum.”

Almodóvar’ı etkileyen bir diğer şey ise sinemanın her türünden filmler olmuş. Aslında hayali bir western çekmek ama başkasının senaryoyu yazması gerektiğini söylüyor. Çocukken gördüğü ilk filmler Meksika’dan tür filmleri; bilim-kurgular, vampir hikayeleri... “Kötü sanatın nasıl bir şey olduğunu çok küçük yaşta öğrendim.” Gençliğinde Almodóvar İtalyan yeni gerçekçiliğini keşfetmiş. “O sırada dünyadaki en iyi filmler onlardı.” diyor “Dönüş'ün aynı zamanda da 1950’lerin İtalyan filmlerine bir saygı duruşu” olduğunu belirterek, “O filmlerde kadınlarla dolu muhteşem sahneler vardı.” Yönetmen özellikle de Luchino Visconti’nin Agna Magnani’nin başrolde oynadığı “anneliğin görkemini anlatan” Bellissima filmine hayran. Bu filmden bazı görüntüler Dönüş'te yer bulmuşlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!