GeriKeyif Hande Yener hit çıkarma konusunda çok başarılı ama...
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hande Yener hit çıkarma konusunda çok başarılı ama...

Hande Yener hit çıkarma  konusunda  çok başarılı ama...

Geçen yaz çıkardığı ‘Hepsi Hit Vol 1’ albümündeki şarkılarının yarısı dahi hit olamadı. Bu hafta çıkan ‘Hepsi Hit Vol 2’de de durum farklı olacak gibi görünmüyor. Yener, birlikte çalışacağı isimleri daha dikkatle seçmeli.

Yaz mevsimiyle özel olarak ilgilenenlerin başında (Serdar Ortaç’la birlikte) Hande Yener geliyor. Bu mevsimin gelişi, bir kısım şarkıcı ve prodüktörü fazladan heyecanlandırıyor. Geçen yıl ‘Hepsi Hit Vol 1’ gibi ismi iddiadan kırılan bir albüm yapmıştı Yener. Bu iddiasından vazgeçmiş değil; yeni albümünü ‘Hepsi Hit Vol 2’ şeklinde adlandırmış.

Hande Yener hit çıkarma  konusunda  çok başarılı ama...

Hit’ten gidelim. Geçen yılki albümden, dillere düşen tek şarkı oldu: Altan Çetin’in ‘Deli Bile’si. Biraz da ‘Mor’... Albümün geri kalan sekiz şarkısı, bu şarkıların bir kısmına klip çekilmesine ve bu klipler Beyoncé, Rihanna, Lady Gaga gibi Yener’in peşinden gittiği yıldızları dahi (YouTube rakamları böyle diyor) sollayacak miktarda seyredilmesine rağmen, hit olamadı. Bunun olması için Yener, ekibi ve firması çok çırpınmış olabilir ama (hit kavramına yeni bir tanımlama getirilmeyecekse eğer), bırakın albümün hepsini, yarısı dahi hit olamadı.

Bakalım yenisinde ne olacak? Bu sefer turnayı dört bir yanından vurabilecek mi? Göründüğü kadarıyla zor. Hatta geçen yılki albümü yakalayabileceğini dahi söylemek çok zor. Geçen yazın albümünde Altan Çetin farkı vardı. Mert Ekren ve diğer isimlerin şarkıları, Hande Yener’i Hande Yener yapan Çetin’in şarkılarıyla dengelenmişti. Bu sefer denge ismi olarak Mete Özgencil seçilmiş. 90 ve 2000’lere keskin bir damga vurmuş Özgencil’in şarkıları elbette gayet düzgün ve Yener göz önünde bulundurularak yazılmış ama bu, albümde büyük ağırlığa sahip Mert Ekren’in Yener’e layık bulduğu şarkı havuzunu, içinde ferah ferah yüzülebilecek bir hale sokmaya yetmemiş.

HER YAZ DİNLENİR

Bugüne kadar Altan Çetin, Alper Narman ile Fettah Can, Sinan Akçıl ve Berksan gibi isimlerle çalıştı Yener. Yöntemi hep doğruydu. ‘Bundan üç şarkı-diğerinden iki şarkı’ alıp albüm toparlamadı, kendisini (bazen tamamen, bazen de kısmen) tek bir ekibe teslim etti. Ama isimleri (özellikle son birkaç yıldakileri) yanlış seçiyordu. Bu sonuncuysa tamamen yanlış. Mert Ekren iyi bir şarkıcı ve müzisyendir ama işin yaratıcı kısmında ne yazık ki çok hafif kalıyor. Değil Yener gibi 2000’ler ve sonrasının en iyi şarkıcılarından birine; daha vasat, daha ortalarda gezinen bir isme dahi uymayacak şarkılar yazıyor. Bu albümdeki Ekren şarkılarının büyük kısmı, Yener’in yıllar evvel bir magazin programında, rakiplerini küçümsemek için kullandığı ‘bakkal’ tabirini haklı çıkartacak cinsten. Dahası, Ekren’in şarkılarının bir kısmı (mesela ‘Benden Sonra’), Altan Çetin’in Yener için tasarladığı şarkı formunun trafiğini takip ediyor.

Albümün parlak anları Mete Özgencil’in şarkıları dönmeye başladığında görülüyor. ‘Ben En Çok’ (iyi müzisyenlerimizden Devrim Karaoğlu’nun düzenlemesinin de katkısıyla), yalnızca bu yaz değil, her yaz dinlenebilecek bir şarkı olmuş. ‘Leyla’yaysa yaz bitiminde ihtiyacı olacak dinleyicilerin; “Olmazsa olmaz olsun, sen olacaksın Leyla” dizesi, bir pop şarkısı üzerinden verilebilecek en güzel derslerden birinin özeti gibi.

Hit meselesine dönmek gerekirse: Hande Yener çok başarılıdır bu konuda. Yeterince, hatta haddinden fazla hit çıkarmıştır bugüne kadar. Bu gidişatı devam ettirmek istiyorsa eğer, birlikte çalışacağı isimleri daha dikkatle seçmeli, plak firması sahiplerinin zorlamalarına direnebilmenin yolunu bulmalı. 

Hande Yener hit çıkarma  konusunda  çok başarılı ama...

BU ALBÜM INNA’YI YENİDEN UÇURABİLİR

Romen şarkıcı Inna (Elena Alexandra Apostoleanu), 2000’ler bitmek üzereyken duyurdu sesini. Önce ‘Hot’ adlı şarkıyla salladı memleketini, ardından da aynı adlı albümle... Tam da genç kuşağın seveceği şarkıları söylüyordu; çok hızlı, biraz havai ve dinleyeni anında pistlere çeken ya da durduğu yerde hareketlendiren şarkılar... Inna rüzgârı önce Doğu Avrupa’da (ve bu arada bizim buralarda), ardından geri kalan çoğu yerde esti. Dinleyicinin tepkisi hep aynıydı; heyecanlı bir biçimde sarıldılar şarkıcıya.

ÇOK SEVİLDİ...

Inna’nın Türkiye macerası, diğer ülkelerden birkaç adım öne çıktı. Çok sevildi, çok dinlendi. Bunda en büyük pay da Rashit’in davulcusu Orkun Tunç’un başını çektiği Armageddon Turk ekibinin oldu. Yaptıkları remix’lerle Inna’dan sıkılmaya fırsat vermediler hiç kimseye.

Hande Yener hit çıkarma  konusunda  çok başarılı ama...

Bu ekibin ‘Inna Hits’ adlı son çalışmasıysa resmen fırtınalar estiriyor bu aralar. iTunes Türkiye’de çıktığı anda listelere girdi ve kısa bir sürede, dans listesinde bir numaraya oturdu. Inna seviliyor. Armageddon Turk ekibinin biçtiği kılıklarla daha da fazla seviliyor.

Armageddon Turk ekibi epey bir zamandır yurtdışında çok popüler. Bunda en büyük pay, Pet Shop Boys’a yaptıkları (‘Vocal’) remix’in uluslararası alanda yayımlanan single’a dahil edilmesi. O günden beri stüdyodan çıkamıyorlar; teklifler arka arkaya geliyor.

Bu aralar Fatboy Slim ve Sezen Aksu için remix’ler hazırlayan ekibin ‘Inna Hits’te yer alan üç şarkısı (‘Yalla’, ‘Rendez Vous’ ve ‘Bop Bop’), şarkıcının ülkemizdeki macerasını yeniden alevlendireceğe benziyor. Üç mix’in üçü de ‘iş(ini)bilir’ mix’ler. Dans müziği alanında yapılanları dünya ölçeğinde takip eden Armageddon Turk’ün, bu yaptıklarıyla Inna’yı dünya çapında (yeniden) uçurma ihtimali de var. Kulaklara küpe: “Stüdyoda çok çalıştık, yorulduk, işimiz bitti” diye bir şey yok. İşiniz bittikten sonra, şarkılarınızı bambaşka diyarlara sürükleyecek ekiplere/DJ’lere emanet etmeniz şart! Kendinizi de, şarkılarınızı da bundan mahrum etmemelisiniz.

 

 

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle