Jazz Minik canavara dönüşmüş

Güncelleme Tarihi:

Jazz Minik canavara dönüşmüş
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2005 01:12

Ülkemizde ‘Jazz’ ismiyle satışta olan Honda’nın küçük sınıf otomobilinin Japonya’daki ismiyse ‘Fit’. Honda’nın resmi modifiye firması Mugen’in mühendisleri otomobili Tokyo Motor Show’a yetiştirmek için oldukça hızlı bir çalışma yapmak zorunda kalmışlar.

Tamamlanması yalnızca 90 gün sürmesine rağmen Fit Dynamite sahip olduğu mükemmel detayları, sportif tasarımı ile dikkatleri çekiyor.

Dynamite’in ön tamponu Mugen’in klasik gülen surat tasarımına sahip olmasına rağmen tasarımcısı Akihiro Kojima, Jordan Honda Formula 1 otomobilinden de esinlendiklerini itiraf ediyor. Ön tamponda dikkati çeken ilk unsur ise dışarıya doğru çıkıntılı sis farları oluyor. Otomobilin krom kaplama Xenon farlarıyla uyum içinde tasarlanan alüminyum sis farları göz alıcı. Izgaranın üzerine konumlandırılmış Mugen amblemli krom çıta da far grubuyla uyum içinde. Şişirilmiş ön ve arka çamurluklara, aracın arkasına doğru bakan hava çıkışları da eklenince oldukça sportif bir tasarım elde edilmiş. Ön çamurluktaki hava çıkışları motorun soğutulmasına yardımcı olurken, arka çamurluktaki hava çıkışları ise yalnızca tasarımı tamamlıyor. Çamurluklarla uyum içindeki yan marşpiyelerin yanı sıra, kapıların alt kısımları da şişirilerek daha da çarpıcı bir görünüm elde edilmiş. Fit Dynamite’nin arkasına baktığımızda yine hava çıkışlarının kullanıldığını görüyoruz. Spoylerle bütünleşen arka tasarımda şüphesiz en dikkat çekici bölümü tamponun altına ustalıkla gizlenmiş olan çift egzoz oluşturuyor. Egzozların gizlendiği siyah bölümse aslında Formula 1’den aşina olduğumuz aerodinamik alt kaplamanın bir parçası. Alt kaplama özellikle yüksek süratlerde aracın altından geçen havanın hızla tahliyesini sağlayarak, otomobilin, üstten geçen havanın etkisiyle, yola daha iyi oturmasını ve yol tutuşunun iyileşmesini sağlıyor. Dış tasarımı tamamlayan en önemli parçalardan biriyse ultra hafif malzemeden üretilen Mugen NR 17 inç jantlar...

Fit Dynamite’nin tasarımı yalnızca dışıyla sınırlı kalmıyor, otomobilin içi de baştan aşağı elden geçirilmiş. Spor kullanıma uygun şekilde seçilen ön ve arka spor koltukların ateş kırmızısı deri kaplamalarıysa otomobilin rengini tamamlıyor. Otomobilin içindeki birçok parça baştan tasarlanmış olmasına karşın sade bir tasarım tercih edilmiş. Ana gösterge tablosuyla aynı tasarıma sahip olan üç adet gösterge ise konsolun üzerine yerleştirilmiş. Bu göstergelerden su ve yağ sıcaklığı bilgilerinin yanı sıra yağ basıncını da öğrenebiliyorsunuz. Mugen amblemli üç kollu deri direksiyon ve vites topuzu sade; ancak otomobilin krom parçalarıyla uyum içinde. Vites konsolu baştan aşağı yeniden tasarlanırken otomobille aynı renge boyanarak bütünlükte sağlanmış. Otomobili çalıştırmak için torpido gözüne gizlenmiş olan devre kesici anahtarları açmanız ve ‘engine start’ butonuna basmanız gerekiyor. Bu düğmeye bastığınız anda ise Acura RSX’ten alınan 2.0 litre, 260 bg gücündeki motor adeta kükrüyor. Jazz’ın çok dar olan motor bölümüne 2.0 litrelik bir motoru ve 6 ileri spor şanzımanı sığdırmak ise hiç kolay olmamış, ancak kaputun altındaki manzara büyüleyici. Hi-performance air intake kit, karbon motor kapağı, yağ ve radyatör kapakları motorun görünümünü oldukça güzelleştirmiş. Sahip olduğu küçük ölçüler ve muazzam güç düşünüldüğünde otomobili yolda tutmak oldukça güç, ancak spor amortisör ve yaylarla bu sorunda biraz olsun giderilmiş. Fren sisteminde kullanılan Brenbo fren sistemi sayesinde otomobilin güvenliği de artırılmış.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!