Ä°stanbul’un gözü 800 milyar dolarlık güzellik pazarında

Güncelleme Tarihi:

İstanbul’un gözü 800 milyar dolarlık güzellik pazarında
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 06, 2005 00:00

Tanıtımına iki yıl önce baÅŸlanan birinci Beauty Eurasia Güzellik Fuarı Ä°stanbul’da Kore’den ABD’ye, Bulgaristan’dan Arjantin’ne 30 farklı ülkeden 300’in üzerinde katılımcıyı ağırlayacak. Fuar ile Türkiye’nin üs yapılarak, 800 milyar dolarlık dünya kozmetik sektöründen daha büyük pay alması hedefleniyor.9-12 Haziran tarihlerinde Ä°stanbul Tüyap Fuar Merkezin’de düzenlenecek Beauty Eurasia (Avrasya Güzellik) Fuarı Kore’den ABD’ye, Bulgaristan’dan Arjantin’ne 30 farklı ülkeden 300’in üzerinde katılımcıyı ağırlayacak. Fuar ile Türkiye’nin üs yapılarak, 800 milyar dolarlık dünya kozmetik sektöründen daha büyük pay alması hedefleniyor. TNT- Ä°pekyolu Uluslararası Fuarcılık Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mahmut Er bu yıl ilki düzenlenen Beauty Eurasia Fuarı’nın tanıtımına 2 yıl önce baÅŸladıklarının belirterek, tanınım için 30’u aÅŸkın ülkede ÅŸirketlerle birebir görüşmeler yaptıklarını söyledi. Mahmut Er, Beauty Eurasia fuarının Türkiye’nin güzellik ürünleri ve kozmetik sektöründe bir geçiÅŸ ülkesi olmasına katkı saÄŸlayacağını belirterek, ‘Türkiye coÄŸrafi konumu sebebiyle hem Avrupa hem Asya hem de OrtadoÄŸu için bir güzellik üssü olabilir. 20 BÄ°N ZÄ°YARETÇİ: Er, fuara Türkiye’den 15 bin ziyaretçinin gelmesinin beklediklerinin belirterek ÅŸunları söyledi: ‘Hırvatistan, Kazakistan, Rusya, Dubai, Fas, Afganistan, Romanya, Azerbaycan, Gürcüstan, Türkmenistan ve Ukrayna gibi Avrasya’dan 40 ülkeden yaptığımız iÅŸbirlikleri sonucuc 5 binin üzerinde bireysel ve profesyonel ziyaretçiyi ağırlayacağız. Er katılımcı ve ziyaretçilerin geleceÄŸi diÄŸer ülkeleri ise şöyle sıraladı: ‘Japonya, Arjantin, Avustralya, ABD, Almanya, Fransa, Ä°talya, Ä°spanya, Ä°ngiltere, Polonya, Bulgaristan, Kore, Tayvan ve Hindistan.’ 12 BÄ°N METREKARE ALAN: 12 bin metrekare kapalı alan üzerinde gerçekleÅŸtirilecek olan Beauty Eurasia’da renkli kozmetik, hammadde, ambalaj, private label (özel markalar), bakım ürünleri sergilenecek. Fuarda ayrıca firma tanıtımları, demonstaryonlar, saç ÅŸovları, yarışmaları ile yurtiçinden ve yurtdışından gelen güzellik sektörünün uzmanlarının konferans, seminerler ve atölye çalışmaları da sunacak. Fuarla beraber Türkiye’yi tanıttık‘BEAUTY Eurasia sayaseinde Ä°stanbul’un, fuar destinasyonu olarak tanıtılması turizme de katkı saÄŸlayacaktır’ diyen Er şöyle devam etti: ‘2-4 Mayıs tarihlerinde Beauty Erasia’nın tanıtımını Dubai’de yaklaşık 400 kiÅŸiye yaptık. Fuarın tanıtımı yanında Kültür ve Turizm Bakanlığının hazırlamış olduÄŸu Türkiye ve Ä°stanbul tanıtım filmlerini de kullanarak sunumlar yaptık. Yaptığımız tanıtımlarda ülke ve ÅŸehir tanıtımına da özen gösterdik.’.Dünyadaki Pazar 800 milyar dolarER dünya kozmetik sektörünün 800 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduÄŸunu belirterek ‘Türkiye kozmetik pazarı ise 2 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Bu rakamın yüzde 80’i ithalat. Ä°hracat ise 100 milyon dolar. Avrupa pazarı güzellik ve kozmetik ürünleri açısından doymuÅŸa yakın bir pazar. Türkiye, Orta Asya ise yeni geliÅŸen pazarlar’ dedi.Türkiye’de pazar her yıl yüzde 11 büyürTÃœRKÄ°YE’de kiÅŸi başı kozmetik haracamalarının aylık 15 dolar civarında olduÄŸunun belirten Er ‘Avrupa’da bu 50-75 dolar kadar. Türkiye’nin genç nüfusu kozmetik kullanımının artacağının bir göstergesi. 2008 yılına kadar pazarın her yıl yaklaşık yüzde 11 büyümesi öngörülmeke’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!