Her şey reklam mı?

Güncelleme Tarihi:

Her şey reklam mı
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 18, 2005 00:00

Hayallere Visa dergisi son sayısında Paris’teki, ‘Her Åžey Reklam’ sergisine yedi sayfa ayırdı. Paris Reklam Müzesi’nde 23 Ekim’e kadar sürecek ‘Her Åžey Reklam’ sergisinde, son 30 yılda reklamın hayatımızı nasıl yönlendirdiÄŸi anlatılırken, Paris fotoÄŸraf arÅŸivleri ünlü markaların imajlarını hangi fotoÄŸraflarla yarattıklarını belgeliyor.Reklamla sosyolojiyi bir araya getiren sergide son 30 yıla afiÅŸler, filmler, spotlar, fotoÄŸraflar ve ambalaj kağıtları gibi 150 farklı obje üzerinden bakılıyor. Sergi, petrol krizinin damgasını vurduÄŸu 70’li yılların reklam kampanyalarıyla baÅŸlıyor, ardından teknolojinin inanılmaz sürati ve ekonominin liberalleÅŸmesiyle, reklam ajanslarının dünyayı ele geçiriÅŸi anlatılıyor.Dünya ekonomisini birinci dereceden etkileyen reklamlar, aslında hayatımızı yönlendiriyor. Ãœnlü futbolcuların peÅŸine düştükleri topu yakalamak için ayaklarına geçirdikleri ayakkabılara ait reklamların, futbol tutkunlarını etkilemediÄŸini; ya da hayran olduÄŸu ünlünün oynadığı reklam filmindeki parfümü almak istemeyecek birinin olduÄŸunu iddia etmek oldukça zor. Sedef Ecer imzalı yazının tamamını Hayallere Visa dergisinde okuyabilirsiniz. Müzenin web sitesi adresi ise http://www.museedelapub.orgÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!