Her otomobil için 7 ağaç

Güncelleme Tarihi:

Her otomobil için 7 ağaç
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2007 00:00

Otomotiv firması Daihatsu, mart ayında bir kampanya başlattı. Satılan her otomobil için, müşterileri adına 7 ağaç dikiyorlar. Kampanya fikri, okudukları bir köşe yazısından doğdu. Tüketilen 1000 litrelik benzinin doğaya verdiği zararı karşılamak için 7 fidan dikilmesi gerektiği belirtiliyordu yazıda.

Daihatsu Türkiye’nin projesi, Daihatsu Grubu başkanını da etkiledi ve Ortadoğu bölgesini kapsayan 3 milyon ağaçlık başka bir projeye yol açtı. Şimdi hedef, Türkiye’de tüm otomotiv firmalarının katılımıyla yılda 15 milyon ağacı yakalamak.

Daihatsu bu yıl 100’üncü yaşını kutluyor. Daihatsu Türkiye de, diğer ülkeler gibi markanın 100’üncü yılını kutlamak için bir etkinlik yapmak istemiş, bunun da bir sosyal sorumluluk projesi olmasını tercih etmişler. Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Bozkurt, fikrin bir gazete makalesinden geldiğini söylüyor: "Hıncal Uluç, bir yazısında tüketilen 1000 litre benzinin verdiği zararı karşılamak için 7 tane fidan dikilmesi gerektiğini söylüyordu. Dizel araçlar için bu rakam 32 ağaç idi. Biz Toyota ailesinin grup firmasıyız. Toyota grubunun çevre bilinciyle ilgili; özellikle karbondioksit emisyonunu düşürme konusunda ciddi çalışmaları var. Daihatsu bu yılın ikinci yarısında piyasaya çıkacak olan, bütün markalar içinde benzinli sınıfta en düşük karbondioksit emisyonuna sahip otomobili üretiyor. Biz de çevreyle ilgili bu hassasiyetimizi dikkate alarak, çevre konusunda bir proje yapmak istedik."

BU YIL HEDEF 21 BİN AĞAÇ

Bu amaçla TEMA Vakfı’yla ortaklaşa çalışmaya ve satılan her araç için 7 tane ağaç dikmeye karar vermişler. Sloganları da ’Her araç 7 Ağaç’. Satılan her araç için müşterileri adına bu ağaçları dikerek sertifika hazırlıyor ve müşteriye ahşap görünümlü metal çerçeve ile gönderiyorlar.

Dikilen ağaçlardan Daihatsu 100’üncü yıl ormanları oluşacak. Tema Vakfı şu an için 4 bölge tahsis etmiş. Tekirdağ, Antalya, Şanlıurfa ve Adıyaman olmak üzere bu yıl 21 bin ağaç dikmeyi hedefliyorlar. Hangi dönemde, hangi tür ağacın, nereye dikileceğine Tema Vakfı karar veriyor. İlk 2 bin ağacın dikimi yapılıp sertifikaları müşterilere gönderilmiş bile.

Tekirdağ’da oluşturulmaya başlanan ilk ormanda, çam, sedir, akasya ve meşe ağaçları var. Bu yıl oluşturulacak ormanların adı 100’üncü yıl olsa da uygulamanın sonraki yıllarda da devam etmesi planlanıyor.

Ali Haydar Bozkurt, kampanyadan dolayı Daihatsu müşterisi olmayan insanlardan bile teşekkür yazısı geldiğini söylüyor: "Çevre mühendislerinden teşekkür aldık, çocukları için teşekkür eden kişiler oldu, hatta biri ’çocuklarımız için demek isterdim ama artık bizim için de teşekkür ediyorum’ yazmıştı. Küresel ısınma o kadar kapıya dayandı ki... Biz kampanyayı başlattıktan hemen sonra bir inşaat firmasının reklam ajansı aradı, kampanyayı çok beğendiklerini bundan yola çıkarak ürettikleri her konut için belli adet ağaç dikmek üzere çalışma başlattıklarını söyledi. Bu bizi gerçekten etkiledi. Siz 7 tane ağaç dikiyorsunuz diye müşteri adayları sizin markanızı tercih etmeyeceklerdir. Bu gerçek anlamda bir sosyal sorumluluk işi."

Daihatsu Türkiye’nin bu kampanyası, grubun bölge ülkelerindeki merkezlerine de yansımış: "Kampanyamızı firmamızın grup başkanına sundum, çok etkilendi. Grubun satış yaptığı, bizi de kapsayan bölge ülkelerinde yılda 3 milyon ağaç dikmek üzere bir proje başlattı. Diğer ülkelere dikilecek ağaçlar da sonuçta bizim de içinde bulduğumuz coğrafyada olacağı için, zannediyorum bu bizim için de çok iyi bir haber. Türkiye’de başlattığımız bir çalışmanın örnek olması ve başka ülkelere faydalı olması sonuçta bize ve çocuklarımıza geri dönecektir" diyor Bozkurt.

DİĞER MARKALARA DAVET

Otomobil Distribütörleri Derneği aracılığıyla diğer markaları da bu uygulamaya davet etmişler. "Türkiye’de yılda yaklaşık 700 bin araç satılıyor. Çarpıp böldüğünüz zaman sadece otomobil sektörünün dikeceği ağaç sayısı 15 milyona ulaşıyor. Biz otomotiv sektöründe olduğumuz için önce Daihatsu, sonra da otomotiv sektörü olarak borçluyuz diye düşündük. Bizim çevre kirlenmesine katkımız var, bu bilimsel bir gerçek. Bu nedenle hem tüm otomotiv markalarını hem de farklı sektörleri davet ediyoruz. Kağıt sektörü ya da mobilya sektörü de ormanlardan direkt faydalanan sektörler olarak kampanyaya katılabilir."

Ağaç dikmenin maliyeti araç başına 30-150 YTL arasında değişiyor. Bozkurt, "Bu rakamlar küçük görünebilir ama rekabet nedeniyle fiyatlar çok düşük, yeri geliyor bu kadar kar edilmediği anlar oluyor. Biz yine de küçük mü büyük mü diye bakmıyoruz. Bir şekilde firmalar bunu kendi bütçelerinden oluşturup bu projeyi yürütebilirler inancındayız. Ticari hacme bakınca bizim gibi yıllık satışları 3 binlerde dolaşan bir firma bunu yapıyorsa, 50- 60 binlerde dolaşan firmaların da yapabilmesi lazım" diyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!