Her ay 30 kutu çikolata dağıtıyor ’gözyaşı, gözyaşı, gözyaşı’ diyor

Güncelleme Tarihi:

Her ay 30 kutu çikolata dağıtıyor ’gözyaşı, gözyaşı, gözyaşı’ diyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2008 00:00

Fiyat rekabetinde öne çıkmak için mağazalarından aldığı ürünün ucuzunu bulan müşterisine aradaki fiyat farkının yanı sıra bir kutu da çikolata hediye eden Darty faaliyete başladığından bu yana her ay ortalama 30 kutu çikolata dağıttı. "Kár aslanın ağzında" diyen Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin, rekabeti Churchill gibi "gözyaşı, gözyaşı, gözyaşı" diye tanımladı.

FİYAT rekabetinde öne çıkmak için mağazalarından aldığı ürünün ucuzunu bulan müşterisine aradaki farkın yanında bir kutu çikolata vaat eden Darty faaliyete başladığından bu yana ayda ortalama 30 kutu çikolata hediye etti. Darty Türkiye mağazalarının CEO’su ve Kesa Türkiye’nin ortağı Nedim Esgin, "Promosyon ürünler ile mağazalardaki genel fiyatlar karıştırılmasın. Zaten çok düşük marjlarla çalışıyoruz. Kár aslanın ağzında. Mağaza açılışları ve özel günlere yönelik günlük kampanyalardaki limitli sayıdaki promosyonel ürünleri diğer ürünlerden ve fiyatlardan ayırmak gerekir" dedi.

GÖZYAŞARTAN REKABET: Promosyon ürünlerin genelde seri sonu olduğunu ve sayıca da çok az sayıda bulunduğunu belirten Esgin, kendilerinin de mağaza açılışlarında promosyonel ürünler sattıklarına dikkat çekerek, "Ama bunu genel iletişim stratejimiz çerçevesinde yaygın olarak kullanmıyoruz. Piyasadaki rekabet, Türk tüketiciler için çok cazip fırsatlar sunuyor. Bu pazardan pay almak isteyen biz parekendeciler içinse önümüzdeki birkaç yıl Winston Churchill’in İngiltere’de savaş zamanı halkına tek söz verdiği gözyaşı gözyaşı gözyaşı’ bizler içinde geçerli olacak gibi gözüküyor" dedi.

FABRİKA SÖYLENTİSİ ÇIKMIŞTI: Elektrikli ürünler perakende mağazalarında herşeyin ucuz olduğunu çağrıştıracak bir stratejinin uygulandığını ve 365 gün en iyi fiyat vaat edildiğini belirten Esgin, piyasada satılan en iyi modellerin fiyatının aynı olduğuna dikkat çekti. Esgin mağazalarda yaşanan fiyat farkının sanıldığı boyutlarda olmadığını şu şekilde savundu: "Aylık satışlarımızda ortalama bizden aldığı ürünün daha ucuzunu bulan sadece 20-30 müşterimiz oldu. Onlara da hem fiyat farkını hem de çikolatalarını verdik. Bizim piyasada her gün, her rakibimizin binlerce ürüne uyguladığı fiyatı bazen takip etmemiz çok zor. Müşterimiz gelip aldığı ürünün rakibimizde daha düşük fiyata satıldığını ispat edince hemen fiyat farkını ve bir kutu çikolatayı veriyoruz. Faaliyete başladığımzda arkadaşlar benim için şaka yollu ’çikolata fabrikasına ortak mı oluyor’ diyorlardı. Ama yaşanan böyle olmadı."

MEDIAMARKT’A ŞAŞIRMADIK: Esgin, düşük marjların olduğu bir ortamda ucuzluk vaadiyle açılan MediaMarkt’ta yaşanan izdihamla ilgili sorumuza şöyle yanıt verdi: "Ucuz ürünler bizde de oluyor. Ama biz bunu daha az ve yumuşak yapıyoruz. Bu bir reklam stratejisiydi. Müşteride bir istek yaratıldı. Alınabilecek, uygun düşük fiyatlara ’bu ürünleri ben de alırım’ beklentisi oluşturuldu. Olacakları adım adım izledik ve biliyorduk. Günlük toplantılarımızda açılış öncesi konuşuyorduk. Bu stratejiyi her yerde yapıyorlar. Her yerde de bu kadar olay yaşanıyor. Tüm dünyada bu strateji tutuyor. Şaşırmadık. Sektör olumlu etkiledi. Etkisi olacaktır. Sektör büyüyecek."

ÜRÜNLER HIZLI YENİLENİYOR: Teknolojik ürünlerde her 6 ayda bir yeni modellerin çıktığını cep telefonunda ise bu sürenin 3 ay olduğunu belirten Esgin, "Evimde 3 sene önce aldığım bir plazma var. Aldığımda piyasada en iyisiydi. Ama bugün benimki demode kaldı. Bu ’ben bunu atıp yenisini alacağım’ demek değil. Ama bugün alsam onu almam" dedi.

Yılda 5 mağaza açacak Ankara’ya da girecek

SON olarak açtığı Carousel mağazası ile Türkiye’deki mağaza sayısını 6’ya çıkartan Darty, İstanbul’un Anadolu Yakası’nda açılacak Paladium’da da olacak. Kontrat aşamasına gelmiş iki yerin daha olduğunu söyleyen Nedim Esgin, "Bu yeni anlaşmalar olursa Ankara’ya da girmiş olacağız. Her sene 5 mağaza açacağız. Bu ne çok hızlı ne de yavaş bir strateji" dedi. İnternet üzerinden de satış yapan Darty’nin diğer mağazaları Mecidiyeköy Profilo, Kale Alışveriş Merkezi, Yenibosna Koçtaş, İstinye Park ve Beyoğlu Markiz Pasajı’nda bulunuyor.

Kredi kartı bize yaradı ama senet isteyen bayiye gidiyor

ORGANİZE perakendenin kendi sektörlerinde de bazı bayilerin pastasından aldığını söyleyen Nedim Esgin, "Bayilerin en büyük gücü müşterilerle bire bir giriştikleri para olayıdır. Kredi kartı ile satış organize perakendeciyi büyüttü. Bu bayinin de hoşuna gitti. Şimdi kredi kartı limiti dolan sağda solda senede dönmeye çalışıyor. Bizden etkilenmeyen bayiler de var. Kötü yerde, kötü servis veren bayi olumsuz etkileniyor" dedi.

Fiyat inince müşteriyi arayıp ’buyurun para üstünüz’ diyoruz

SEKTÖRDE hizmette öne çıkmanın gerekliliğine dikkat çeken Darty Türkiye Mağazaları CEO’su Nedim Esgin, şunları söyledi: "Pahalı ürünlerde fiyatı düşürünce, bizden 15 gün önce mal alan müşterimizi arayıp ’aldığınız ürünün fiyatı indi’ diyoruz. Bunu 5-10 YTL gibi küçük miktarlarda yapmıyoruz. Pahalı ve ciddi ürünlerde yapıyoruz. Bu şekilde hafta ortalama 10 müşterimizi arayıp aradaki fark kadar para iadesi gerçekleştiriyoruz. Ayrıca ürün bozulursa ihtiyacı olan müşterimize tamir sırasında kullanması için geçici ürün veriyoruz. Bizden alışveriş yapan kişilerin yüzde 50’ye yakını tavsiye üzerine geliyor. Hizmet ile de öne çıkmaya çalışıyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!