GeriKelebek Havada İddaa’ya izin vermediler
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Havada İddaa’ya izin vermediler

Havada İddaa’ya izin vermediler
refid:7408430 ilişkili resim dosyası

Yurtdışında havayolu şirketlerinin kazı-kazan türü şans oyunları sattığını hatırlatan Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, "Ben havada İddaa bayi olmak istedim, olmadı" dedi. Sabancı, Onur Air ile sürdürdükleri görüşmelerin devam ettiğini belirterek, "Bir ay içinde çocuğun ismini koyarız" dedi.

PEGASUS Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Onur Air ile sürdürdükleri görüşmelerin devam ettiğini belirterek, "Bir ay içinde çocuğun ismini koyarız" dedi. Sabancı, acentelerin de katılımıyla düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Kasım 2005’te 6 destinasyona uçarken, şu anda yurt içinde 16, yurt dışında da 16 destinasyona uçtuklarını belirtti.

UÇAN İDDAA BAYİ: Sabancı, Pegasus’ta 288 bin 838 yolcunun en düşük fiyatlardan uçtuğunu, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliğine (IATA) denetimden sıfır hatayla geçerek girdiklerini de vurguladı. Uçak içi ve dışı yeni reklam mecraları yaratmaya çalıştıklarına da işaret eden Sabancı, şöyle devam etti: "Örneğin kabin kıyafetlerinin üzerine reklam almaya çalıştık, kimse vermedi. Uçak dışına da günlüğü 300 dolardan reklam almak istedik, o da olmadı. Reklam ücretleri senelik alınıyor, çok yüksek geldi sanırım. Ben havada İddaa bayi olmak istedim, olmadı. Yurt dışında kazı-kazan bile satıyorlar. Bizim yıllık reklam bütçemiz 5.5 milyon Euro."

YÜZDE 64 BÜYÜME: Geçtiğimiz yılın başlarında 200’e yakın sefer yaparken, şu anda haftada 500’e yakın uçuş yaptıklarına işaret eden Sabancı, Pegasus’un Temmuz 2007’ye kadar yüzde 64 büyüdüğünü, sektörün ise yüzde 36 büyüme kaydettiğini, Pegasus’un uçtuğu destinasyonlarda ise pazarın yüzde 61 büyüdüğünü vurguladı. Ucuz fiyat politikaları sayesinde Pegasus’un girdiği pazarlarda rekabetin arttığını, fiyatların yüzde 25 düştüğünü ifade eden Sabancı, bunu fiyat kırarak yaptıklarını söyledi.

15 EURO’YA YURTDIŞI: Ali Sabancı, Türkiye’yi 25 YTL’den başlayan fiyatlarla tanıştırdıklarını, 28 Ekim 2007’den sonra da iç hatlarda 20 YTL, dış hatlarda ise 15 Euro’dan başlayan fiyatlarla uçma imkanı sunacaklarını belirtti. Uçak içi ikramda yeni düzenlemeler yaptıklarına ve yemeği ücretli hale getirdiklerine değinen Sabancı, aylık ortalama 200 bin kişiyi misafir ettiklerini, Pegasus Flying Cafe’de aylık ortalama 75 bin adet ürün sattıklarını ifade etti.

3.2 MİLYON YOLCU: www.flypgs.com sitesinden araç kiralama hizmeti, yurt içi ve yurt dışı otel rezervasyon alternatifleri sunduklarını, ayrıca online olarak seyahat sigortası hizmeti verdiklerini aktaran Sabancı, web sitesinden 76 bin 618 kişinin koltuğunu kendisinin aldığını ve seçmeli koltuk için 10 YTL fazla ücret ödendiğini söyledi. Şu anda 15 adet Boeing 717, 3 adet Airbus 319’dan oluşan bir filoya sahip olduklarını belirten Sabancı, 800 milyon dolara sipariş verdikleri 12 adet yeni Boeing ile 3 yıl içinde uçak sayısını 30’a çıkaracaklarını, uçak filolarının 7.5-8 yaşında olduğunu, şu anda 18 olan filoyu 4 ay sonra 20’ye çıkaracaklarını söyledi. Sabancı, 1 Kasım 2005-1 Ekim 2007 tarihleri arasında iç ve dış hat tarifeli seferlerde toplam 4 milyon 100 bin kişiyi taşıdıklarını, bu yıl sonuna kadar ise taşıdıkları yolcu sayısının 3 milyon 200 bini bulmasını beklediklerini bildirdi. Şu anda pazar paylarının yüzde 13 olduğuna değinen Sabancı, Sabiha Gökçen’de ilk sırada yer aldıklarını, Kıbrıs, Atatürk ve İzmir hava limanlarında ise ikinci olduklarını ifade etti. Şenol COŞKUNER / İSTANBUL

Easyjet olmaya bir fırt yakınız

ALİ Sabancı, "Türkiye’de siz bir EasyJet olur musunuz?" şeklindeki soruya ise Sabancı, "Türkiye’nin daha EasyJet’i yok. Ama biz bir fırt yakınız. Büyüyünce EasyJet olmak istiyoruz" yanıtını verdi. EasyJet’in merkezini gezdiğini ve şirketin çok tasarruflu bir yapısı bulunduğunu anlatan Sabancı, "Biz ona kıyasla 5 milyar dolarlık şirketiz. Benim odamda plazma TV bile var. Onlarda ise abartı sıfır" dedi.

Hem 50 kuruş hem şoför mahali olmaz

ALİ Sabancı, kárlılık ile ilgili bir soru üzerine ise geçen yıl kár edemediklerini, şimdi ise kár elde ettiklerini söyledi. Ucuz bilet uygulamaları ve yemekten ücret alınmasına ilişkin olarak da Sabancı, "Yemekten para alınmasına pek itiraz eden olmuyor. Çünkü yiyen var, yemeyen var. Yemeyen de (Ben neden yiyenin parasını vereyim) diye düşünüyordur. Ancak suyu da 2 YTL’ye sattığımız için, örneğin 200 YTL ödeyen bir yolcu buna şaşırabiliyor. Fakat çok ucuz da bilet sattığımız için bu kendi içinde dengeleniyor. Bu işi yaparken hem 50 kuruş, hem şoför mahalli olmaz diye bir laf öğrendim" şeklinde konuştu. Pegasus olarak yaptıkları yeniliklere değinen Sabancı, sektörde "gariplik" olarak nitelendirilebilecek şeyler yaptıklarını, örneğin iş başvurularından bile para aldıklarını söyledi. Şu anda 2 bin 800’ü aşan acenteleri bulunduğunu kaydeden Sabancı, her zaman ucuz seyahat imkanı sunmak, kolay ve konforlu, rahat ulaşılabilen ve zamanında kalkan havayolu şirketi olma vizyonları bulunduğunu vurguladı. Zamanında kalkış oranlarının yüzde 93 olduğunu belirten Sabancı, "2007’nin ilk 6 ayında THY’nin mali performansı anlatılırken zamanında kalkış oranı da verildi. Neden? Çünkü delinin biri bu verileri vermeye başladı" dedi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle