Etrafa zarar vermeyen bir çeteyiz biz

Güncelleme Tarihi:

Etrafa zarar vermeyen bir çeteyiz biz
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 24, 2004 00:00

‘Daha Mutlu Olamam’ albümlerinin üzerinden çok zaman geçmiÅŸ, çok sular akmış. YaÅŸadıkları dünyanın gerçeklerini omuzlarında hisseden alternatif duruÅŸun en güçlü temsilcilerinden Mor ve Ötesi yeni albümlerinde ‘Dünya Yalan Söylüyor’ diyor. Yaptıkları müzik gitgide olgunlaşıyor, deÄŸiÅŸiyor. GeldiÄŸimiz en yetkin nokta dedikleri çıkış ÅŸarkıları ‘Cambaz’da ilk kez cümbüş kullanılmış. Sert bir hayatın otasında herkesin bir karnaval havasına sürüklendiÄŸini ve artık uykudan uyanmamız gerektiÄŸini söylüyor Mor ve Ötesi. Ama umuttan vazgeçmiÅŸ deÄŸiller. Albümde bir ÅŸarkıda kullanılan çocuk vokalleri bunu kanıtlıyor. Albümün diÄŸer sürprizleri ise müziklerini yaptıkları Mustafa Hakkında Her Åžey filminin final ÅŸarkısı ve bu kez çok farklı yorumlanan bir Fikret Kızılok cover’ı ‘Sevda ÇiçeÄŸi’. Albüm 27 Nisan Salı Pasaj Müzik etiketiyle çıkıyor. Mayıs ayında Türkiye’nin birçok ÅŸehrini kapsayan büyük bir turneye çıkıyorlar. Anlayacağınız durmak yok onlar için. n Albümün adı ‘Dünya Yalan Söylüyor’ ve son ÅŸarkı karanlık uykularından uyan, diyor. Albümün geneline de yansıyan bir ruh hali bu. Kime ne söylüyor Mor ve Ötesi?Harun Tekin: Ä°letiÅŸim araçları ve reklamla yaratılan, sürekli pompalanan yalan bir dünya var. Hep beraber uyutulmaya çalışıyoruz. Yanlış bilgiler, dikkat dağıtıcı enformasyonlar. Bize gösterilen kadarını biliyoruz, neyin altında ne var bilemiyoruz.Kerem Kabadayı: Yapılış amacı öldürmek olan makinelerin resimleri duvarda süs olarak kullanılıyor. Altta yaÅŸayan pisliÄŸi görmeden üzerindeki parlak cilayı okÅŸuyoruz topluca. Kendimiz uyanmaya çalıştıkça; sesimizin ulaÅŸtığı herkese ‘hadi siz de uyanın, hepimiz uyanalım’ gibi bir çaÄŸrı bu. Yoksa biz erdik siz de peÅŸimizden gelin deÄŸil.n Nasıl bir dönemin albümü bu? H.T: Nasıl bir dönem? Mesela bombalar patladı. Bir savaÅŸ atmosferine girildi. Yakıcılığını iliklerimize kadar hissettik. Bu enerjinin etkisi var albümde ama basık ve depresif bir etki deÄŸil; söylemek istediÄŸimiz ÅŸeyi doÄŸrulayıp onu daha güçlü söylememizi gerektiren bir atmosfer.n Müzikal anlamda ne farklılıklar var? Daha mı olgunlaÅŸtı, daha mı yerine oturdu her ÅŸey? K.K: Üç albüm üç deÄŸiÅŸik Mor ve Ötesi ve üç deÄŸiÅŸik çevreyi yansıtıyor. Ä°lk albüm lise yıllarımızda yaÅŸadığımız ÅŸeyleri anlatıyordu. Ä°kinci albümde grubun kendi içindeki bazı karmaşıklıklar vardı. Sonradan ayrılacak olan gitaristimiz Derin’le yaklaÅŸmakta olan ayrılığın etkileri vardı. Üçüncü albüm ülkenin de bizim de yaÅŸadığımız krizlerin orta yerine düştü. Okullar bitmiÅŸti ve grubun kurumsallaÅŸma ve kimlik oturtma çabaları albüme yansıdı. Bu albümde olan ÅŸey de dünyadaki gerginlik ve bizim buna karşı hissettiÄŸimiz kızgınlık. Bu Mor ve Ötesi’nin defansiften ofansife geçiÅŸi. Sözler açısından çok daha açık, güçlü ve tepkiyi ortaya koyan bir albüm. n Albümün çıkış ÅŸarkısı Cambaz. Åžarkının intro’sunda cümbüş kullanılmış. Kim çaldı cümbüşü?H.T: Klavyecimiz Ozan Tügen çaldı. Ä°lk ÅŸarkıda ‘Bu bir karnaval neredeyiz ÅŸimdi’ diye bir söz var. Bütün dünya bir karnaval görüntüsü içinde. Cümbüş de böyle bir curcunaya gönderme yapan bir enstrüman. Ama neyi kutluyoruz bilmiyorum. Onu sorguluyoruz biz de.n ‘Mustafa Hakkında Her Åžey’in de müziklerini yaptınız. Nasıl gerçekleÅŸti bu proje?Burak Güven: Filmin yapımcısı ve yönetmeni ÇaÄŸan Irmak önceden de Mor ve Ötesi dinliyormuÅŸ, bizim yapmamızı istediler. Senaryoyu okuduk ve yapmaya karar verdik. Yeni ve deÄŸiÅŸik bir deneyim oldu bizim için. Ãœstesinden geldiÄŸimizi düşünüyorum. n Albümde bir de Fikret Kızılok cover’ı var, Sevda ÇiçeÄŸi. Nasıl karar verildi onun bu albüme alınmasına?H.T. Gitaristimiz Kerem ÖzyeÄŸen’in getirdiÄŸi bir öneriydi o. Biz ÅŸarkının orijinalini hiç dinlemeden ÅŸarkıyı çaldık. Çok da sivri ve eÄŸlenceli bir ÅŸarkı oldu. Albümün dip noktalarından birisi. Oldukça sert bir sound’u var ama ÅŸarkı orijinalinde yumuÅŸak. n Albümün en güzel renklerinden biri de bir ÅŸarkıya bir çocuk korosunun eÅŸlik ediyor olması. B.G: Bu albüme neler ekleyebiliriz diye düşünürken bir çocuk korosu ne güzel olur diye aklımdan geçirmiÅŸtim. Harun benden haberi olmadan böyle bir öneriyle geldi. Çocuk korosunda benim dört yeÄŸenim, prodüktörümüz Tarkan’ın yeÄŸeni ve aÄŸabeyimin üst komÅŸusunun oÄŸlu var. n Gittikçe daha çok insan dinliyor sizi. Bundan mennun musunuz yoksa daha küçük bir kitlenin grubu olarak kalmak mı isterdiniz? H.T: Biz bir alternatif sunuyoruz. Hem kendimizi gerçekleÅŸtiriyoruz hem de yoz bir eÄŸlence ve müzik anlayışının hakim olduÄŸu bir dünyada baÅŸka deÄŸerlere yaslanan, üretim ve sunuÅŸ biçimiyle farklı bir ÅŸey yapıyoruz. Bu biçimin kabul gördüğü dünya, bizim de mutlu olduÄŸumuz bir dünya demek. n Kısa bir süre sonra yayınlanacak Murathan Mungan ÅŸarkıları albümünde de Telli Turna’yı cover’ladınız. Nasıl bir çalışma oldu?K.K: En zor projelerden biri oldu. Çünkü çok belirgin bir kimliÄŸi var ÅŸarkının. Sözleri çok çarpıcı olmakla beraber müziÄŸi çok kısıtlayıcı. Onu kırıp nasıl Mor ve Ötesi kimliÄŸine yaklaÅŸtırırız diye düşündük. Sonra ÅŸarkıya o Akdeniz havasını veren bölümleri teker teker söküp tuhaf bir ÅŸekilde yeniden birleÅŸtirdik. Hem kendi kimliÄŸimizi koruduk hem de ÅŸarkının dokusunu bozmadık. Demirhan Baylan’la kaydettik ÅŸarkıyı. Onu unutmamak lazım.n Zaman zaman hayata karşı kırıldığınız ve vazgeçme noktasına geldiÄŸiniz zamanlar oldu mu? H.T: Öyle bir zaman olmadı sanırım. Bu iÅŸi dört kiÅŸi beraber yapıyoruz ve birbirimizden güç alıyoruz. Bizi bir çete gibi düşünebilirsin. Tabii etrafına zarar vermeyen ama birbirine kuvvet veren bir çete...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!