Erkek ve etek kelimelerini yan yana getiremiyorum

Güncelleme Tarihi:

Erkek ve etek kelimelerini yan yana getiremiyorum
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2006 00:00

Ermenegildo Zegna 52 yaşında, 100 yıllık Ermenegildo Zegna markasıyla aynı adı taşıyor. Ailede iki kuşakta bir isimler tekrar ediliyor. Markanın kurucusu Angelo Zegna işe kumaş dokuyarak başladı. Oğlu Ermenegildo Zegna mesleği babasından devraldı, 1966’da ilk takım elbiseyi üretti. Benim röportaj yaptığım Ermenegildo Zegna ise markayı dünyaya yaydı ve halen şirketin yönetim kurulu başkanı.

Haberin Devamı

Sahip olduğunuz markayla aynı ismi taşımak nasıl bir duygu, diye soruyorum, "30 yıl sonra artık alıştım. Ama çok motive edici bir durum olduğunu itiraf etmeliyim. Benim devamlı ilerlememi sağlıyor. İyi günde ve kötü günde" diye cevap veriyor. Ermenegildo Zegna Türkiye’deki ilk mağazasını 1991’de açtı. Yakında ikincisini İstinye Park’ta açacaklar. Aynı zamanda tüm Beymen’lerde varlar. Ermenegildo Zegna geçen hafta düzenlenen lüks konferansına katılmak için İstanbul’daydı.

100 yıllık bir tarihiniz var. En önemli özelliğiniz istikrar. Markanızın başarı grafiği sürekli yükseldi. Sırrınız nedir? Klasik çizginizden ödün vermeden yenilenmeyi nasıl başarıyorsunuz?

- Disiplin çok önemli. Kendinize bir hedef koymanız şart. Hedefe ulaşmak için net bir strateji belirlemelisiniz. Biz hep böyle yaptık. Çağa ayak uydurmak her zaman önceliğimiz oldu. Gençleri ve moda düşkünleriniZ Zegna markasıyla yakalıyoruz. Zegna Sport’da ise her sezon müşterilerimize bir sürpriz yapıyoruz.

Zegna markasını Zegna yapan en önemli özellik nedir?

/images/100/0x0/55ea9941f018fbb8f88a77c3


- Kalite. Biz hammaddeyi, kumaşı ve ürünü kendimiz üretiyoruz. Malı kendimiz dağıtıyoruz. Şirket içi eğitime çok önem veriyoruz. Satıcının görevi müşteriye istediğini verebilmektir. Bunu yapabilmek için uzun süren eğitimlerden geçiyorlar. "Made in Zegna" tanımlaması konusunda çok hassasız. Nerede üretildiğinden çok "Zegna’da üretildi"yi vurguluyoruz. Bu ürünün arkasında Zegna kalitesi var diyoruz.

Bir erkek markası daima sınırlı alanda dans eder. Bu durum sizi hiç rahatsız etti mi? Yoksa sınırlar sizi kışkırtıyor mu?

- Size katılmıyorum. Kadın modasında olduğu gibi radikal değişikler olmayabilir ama bence erkek modası da çok değişiyor. Bunun sebebi gençler. Genç müşterileri tavlamak için her sezon şaşırtıcı bir şeyler yapmak zorundayız. Bir sezon leke tutmayan kumaşları kullanıyoruz, ertesi sezon koleksiyona buruşmayan takım elbiseleri ekliyoruz. Aksesuvarlar da önem kazandı artık. Parfüm, kemer, bileklik, gözlük gibi şeyler çok hızlı değişiyor. Zegna dünyanın en büyük erkek giyim markası. Her sezon yüzde on büyüyoruz. Dans pistimiz söylediğiniz gibi küçük olsaydı bu kadar başarılı olamazdık.

Haberin Devamı

JAPON ERKEKLERİ İNANILMAZ TRENDY GİYİNİYOR

 Sizce bir gün kravat tarih olacak mı?

-Kesinlikle hayır. Trendler yüzünden artık daha az erkek kravat takıyor olabilir ama ben asla yok olacağını düşünmüyorum. Kravat şık görünmek isteyen erkeğin en önemli silahıdır.

Haberin Devamı

Kadın kıyafetleri 300 yılda inanılmaz değişti. Neden erkekler aynı kaldı?

- Aynı kalmadı. Erkekler de değişti. Hatta bana göre erkek giyimi kadına oranla daha büyük değişimlerden geçti. Mesela artık kot giymeyen erkek yok. Renklerle barıştılar. Bu konuda en iyi örnek Japonya. Japon erkekleri

/images/100/0x0/55ea9941f018fbb8f88a77c5
kadınları ikiye katlamış durumda. İnanılmaz trendy giyiniyorlar. Biz Zegna olarak dünyadaki trendleri takip ediyoruz ve etkileniyoruz. Trendi belirleyen bir marka değiliz. İki sene öncesine kadar koleksiyonda kot hiç yok denecek kadar azdı. Ama şimdi bizim için çok önemli.

Sportif şık koleksiyonlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

- Çağın trendi, sportif şıklık bence. İnanılmaz hızlı büyüdü. Bizim koleksiyonlarımızda da geniş yer tutuyor.

Haberin Devamı

Yıllar içinde erkeklerin vücut tipi değişti mi? Üçgen vücutlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Bazı erkeklerin göğüs silikonu yaptırdığını söylüyorlar. Bunu duydunuz mu?

- Evet biliyorum. Amerika’da böyle bir moda baş gösterdi. Erkekler de artık dış görünüşlerine çok önem veriyorlar ve daha fit olmak istiyorlar. Onların istekleri doğrultusunda üretim yapmak bizim için çok önemli. Göğüs silikonu yaptırıyorlarsa vücutlarını sergilemek isteyeceklerdir. Bu sebeple daha dar gömlekler üretmeliyiz. Bu işin sırrı ne biliyor musunuz, müşteri hem güzel gözükmek istiyor hem de iyi hissetmek. Başarı müşteriye bu ikisini verebilmektir. Ancak o zaman markaya sadakat gösterirler.

Haberin Devamı

Peki erkekler ne zaman etek giyecekler? İskoç erkeklerinin kiltleri, Romalıların togası, Japonların kimonosu, Arapların beyaz elbiseleri erkek modasını neden etkileyemiyor?

- Bu soruyu geçebilir miyiz?

Geçmeyelim lütfen.

- Ben erkek ve etek kelimelerini yan yana getiremiyorum. Böyle bir şeyin moda olabileceğini hiç düşünmüyorum. Olacak iş değil.

Siz giyer misiniz?

- Benim giyip giymemem hiç önemli değil. Kimse giymiyor, giyeceklerini de zannetmiyorum. Dünyanın dört bir yanına gittim. Bir yılımın üçte ikisi evimden uzakta geçiyor. Herhangi bir yerde erkeklerin etek giyebileceğine dair bir ipucu görsem onu yakalarım. Etrafta böyle bir trend görmüyorum. En azından şimdilik.

Haberin Devamı

Ülkeniz dünyaya açılıyor dünya da Türkiye’ye açılıyor

Türkiye ile ilgili düşüncelerinizi merak ediyorum? Siz bizim pazara giren ilk lüks markalardan birisiniz. Siz geldiniz ve birçok marka sizi takip etti? Geleceği gördünüz diyebilir miyiz?

- Biz ailece iş odaklıyız. 1990’larda buraya girdiğimizde akıllı mıydık yoksa şanslı mıydık onu bilemeyeceğim. Ama biz risk almayı seviyoruz. Çin’e de on beş sene önce ilk biz girdik. Burada önemli olan artıları ve eksileri iyi tartabilmek. Türkiye’de artılar ağır bastı. Şu anda da avantajlısınız. Çünkü çok genç bir nüfusa sahipsiniz. Ekonomik istikrar var. Ülkeniz dünyaya açılıyor, dünya da Türkiye’ye açılıyor. Markamız 60 ülkede satılıyor, Türkiye ilk onun içinde.

Kerim Kerimol ve Cem Boyner gibi isimler sizin için ne ifade ediyor?

- Kerim Kerimol geçen seneye kadar Türkiye’deki ortağımızdı. Geçen sene hisseleri sattı. Şu anda markanın elçiliğini yapıyor. Kızı Esra Kerimol ise profesyonel olarak şirkette çalışıyor. Halkla ilişkiler ona emanet. Kerim Kerimol da Cem Boyner de Türkiye’ye inanan insanlar. İkisi de hem lüks sektöründe hem mağazacılıkta öncü kişiler ve ikisi de Türkiye için birer elçi. Kerim daha önce, Cem daha sonra. Tabii o da aralarındaki yaş farkından kaynaklanıyor. İkisinin de olaya bakışı ve vizyonları aynı doğrultuda. İkisi de Türkiye için çok hevesli insanlar. Trendleri ve olacakları çok önceden takip edebiliyorlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!