GeriKelebek Egzersiz rehberi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Egzersiz rehberi

Eğer önümüzdeki günlerde egzersiz yapmaya karar verdiyseniz, mini rehberi okuyun. İşte merak edilen bazı sorular ve cevapları:

Egzersiz yaparak kilo verilebiliyor mu?

- Bütün fiziksel egzersizler olmasa da, hareket etmek, kolesterol ve yüksek tansiyon ile savaşırken çok yararlı. Egzersizlerin kilo vermeye de yardımcı oldukları doğru, hareket ettikçe kalori yakılıyor, yağların ve şekerlerin eritilmesi sağlanıyor ama bir saatlik tenis maçından sonra tartının gösterdiği kilo sadece ani su ve yağ kaybından dolayı düşük gözüküyor.

Neden egzersizler düzenli bir şekilde ve fazla yorulmadan yapılmalı?

- Bir anda yapılan uzun ve yorucu egzersizlerin faydası görülmüyor. Tam tersine zararlı olduğu biliniyor. Düzenli bir şekilde hergün 30 dakika yapılan egzersizler vücud için yararlı. Kasların travma geçirmeden ve istenilen formu elde etmelerine yarıyor.

Vücudun hangi bölümü daha çabuk şekilleniyor?

- Vücudun her bölümü, özellikle karın ve kalça, doğuştan gelen bir sorun veya hastalık yoksa kolayca şekil alabiliyor.

Cildiniz için en yararlı hareketler hangisi?

- Aerobik hareketleri cildinizin sağlığı için yararlı. Hareket ederken yani kasılırken ya da rahatlarken, kaslar deri altına masaj yapıyor. Hücrelerin daha fazla oksijen alması sağlanıyor ve cilt daha parlak gözüküyor. Ciltte bulunan toksinler de atılıyor.

Peki ya selülitler?

- Selülitlerden kurtulmak için yürümeyi ve yüzmeyi tercih edin. Dansı sevenler için Latin Amerika ritmleri faydalı. Bisiklete binmek, kan dolaşımını hızlandırıyor ama koşmak daha etkili.

Size en uygun hareketi nasıl seçeceksiniz?

- Eğer kilo vermek istiyorsanız aerobiğe önem vermeli, vücudunuzu şekillendirmek istiyorsanız ağırlıklarla çalışmalı, vücudunuzun esnekliğini arttırmak istiyorsanız serbest hareketleri ve strechingi seçmelisiniz.

Ne zaman sonuç alırsınız?

- Psikolojik sonuçlarını nerdeyse hemen, fizyolojik olanı ise hareketleri 4-5 kere tekrar ettikten sonra görebilirsiniz. Forma girmek için en azından 8 haftaya ihtiyacınız var. Önemli olan egzersizlerin dozunu yavaş yavaş arttırmak.

Egzersizin yaşı var mı?

- Teoride hayır, ama pratikte olabilir. Herkes her egzersizi uygulayamayabilir. Kişi kendine uygun olanı bulmalı ve düzenli olarak yapmalı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle