Divan Pastaneleri’nde 50. yıl reformu

Güncelleme Tarihi:

Divan Pastaneleri’nde 50. yıl reformu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 28, 2005 00:00

2006 Ocak ayından itibaren kuruluşunun 50. yılını kutlamaya hazırlanan Divan Pastaneleri, şimdiden atağa geçti. Ürünlere yenileri eklendi, var olanlar yeni görünümleriyle satışa çıktı. Yıllardır kullanılan klasik kahverengi kutular terk edilip, yerine pembe, lila ve fuşya gibi canlı renklere ağırlık verildi. Bu yeni renkliliği vurgulamak ister gibi, pasta şefi Belçikalı Marc Leon Pauquet, bildiğimiz kahverengi çikolatalı ekleri de canlandırdı: Mor ekler yaptı. İleride kareli ekler yapmayı bile düşünüyor.

Divan Pastaneleri 50’nci yılda ‘daha canlı renkler, daha lezzetli ürünler’ sloganını benimseyerek atağa kalkıyor. Pasta, kurabiye ve çikolata çeşitlerine yenileri ekleniyor. Bu arada bazı ürünlerin market ve şarküteri raflarında satılmaya başlanması yeniliklerin ilk halkası oldu.

Divan Pastaneleri Satış Pazarlama Direktörü Feza Solaklar pastanelerindeki reform sürecini şöyle anlatıyor: ‘Divan Pastaneleri’nin yarım yüzyıllık geleneğinden yola çıkarak, yeni lezzetler hazırladık. Birbirinden leziz çikolataları, pastaları, madlenleri, lokumları, rokoko ve dondurmaları ile bilinen Divan’ın mönüsüne yeni tatlar ekledik. Çikolata ve pasta kutuları yenilendi, daha şık bir görünüme kavuşturuldu. İstanbul’da Elmadağ, Erenköy, Bakırköy, Ataköy, Gayrettepe, Divan City ve Kalamış, Ankara’da Kızılay olmak üzere toplam olarak 8 şubesi bulunan pastanelerimizin bazılarının dekorasyonu değişti, bazılarında da değişim yapılacak.’

Divan’ın yeni ürünlerini yaratma konusunda Belçikalı pasta şefi Marc Leon Pauquet’in payı büyük. Pastane Mutfaklar Koordinatörü ve Pastane Ürünler Müdürü olarak da görev yapan Marc Leon Pauquet, 200 kişilik ekibi ile yeni tatlar, yeni ürünler projesi için aylarca çalıştı. Hatta bu yıl mor renk moda olduğu için ekler (eclaire) olarak bilinen ve üzeri çikolata rengi olan pastaların da rengini değiştirdi ve mor renkli ekler yaptı. Pauquet ‘Bu yıl moru denedik, gelecek yıl belki yeşil belki de turuncu ekler yapacağız. Üzeri puantiyeli, kareli desenler bile yapabiliriz’ diyor.

YENİ MARKA DVN MARKETLERDE

Bu arada Divan, yenilikleri arasında market rafları için de, DVN markasıyla 50 yıllık pasta ve çikolatacılık deneyimini market raflarına taşıdı. Yeni marka DVN, ilk olarak tablet çikolata, kakaolu fındık kreması ve gofret çeşitleri ile market ve şarküterilerde satışa çıktı. Bütün bu değişimin, Şeker Bayramı olarak bilinen Ramazan Bayramı’nda kamuya açıklanması da iyi bir zamanlama.

DİVAN PASTANELERİ’NİN TARİHİ

Günde 500 turta 800 kilo çikolata 250 kilo bisküvi üretiyorlar

Divan İstanbul Oteli 1956’da Elmadağ’da kapılarını açtı. Koç Grubu’nun bir yatırımıydı. Amaç, Türk konukseverliğini ve Türk mutfağının zenginliğini, dünya standartlarında bir servis anlayışıyla birleştirmekti. Turizmin adının bile pek anılmadığı dönemde gerçekleştirilen bu yatırım, kısa bir süre sonra Türk turizmine damgasını vurdu. Divan Otelleri, sonraki dönemde farklı hizmet alanlarına yöneldi. Divan Pastanesi ise aynı yıl yani 1956’da Elmadağ’daki otelin zemin katında kapılarını açmıştı. Pastane sadece otel müşterileri için değil, bütün İstanbullular için bir marka haline geldi. Özellikle pasta ve kek çeşitleriyle tanındı. Ayrıca çok iyi bir konumdaydı, ‘cafe’ olarak da geniş bir müdavim kitlesine sahip oldu.

1964 yılında bu kez İstanbul’un Anadolu yakasında Erenköy’de ikinci Divan Pastanesi hizmete açıldı. Önceleri pasta ve çikolata Divan Oteli’ndeki mutfakta imal ediliyor, pastanelere sevk ediliyordu. Ancak giderek artan taleplere cevap verebilmek için Sütlüce’de bir fabrika açıldı. Bu fabrikada pasta ve çikolata yapılmaya başlandı. Divan’ın faaliyet alanlarının çeşitlenmesi ve hızlı büyüme, 2003 yılında merkezi bir yapıda birleşme ihtiyacını da beraberinde getirdi. Bunun sonucunda Divan Genel Müdürlüğü, 2004 yılında üretim tesislerinin de yer aldığı İstanbul Ümraniye’deki 52 bin metrekarelik alandaki yeni binaya taşındı. Bugün 15 noktada hizmet veren Divan pastane grubu için günde 500’den fazla turta, 100 kilogram tatlı bisküvi, 150 kilogram tuzlu bisküvi, 800 kilogram çikolata üretiliyor.

200 KİŞİLİK EKİBİN BELÇİKALI PASTA ŞEFİ
/images/100/0x0/55eb000af018fbb8f8a47822

Divan’ın pasta şefi Belçikalı Marc Leon Pauquet, çalışma hayatına doğum yeri olan Belçika kenti Eupen’de 15 yaşında başladı. Dört yıl stajyer olarak çalıştığı küçük pastanede stajyerliğinin tüm koşullarını tamamlayıp mezun oldu. 1983-85 yılları arasında Eupen’de profesyonel bir okulda ‘Master Pastry Chef’ programını tamamladı. Bu süre zarfında Belçika ve Almanya’da iyi bilinen pastane ve çikolata firmalarında çalıştı. Daha sonra Eupen’de ‘Rathauskonditorei’ isimli küçük bir kafe ve çikolata dükkanında işe başladı. Burada aralarında devlet adamları ve kraliyet ailesinin üyeleri dahil olmak üzere ünlü müşteri gruplarına hizmet verdi. 1995’te ‘MS Arkona’ adında dört yıldızlı, 500 yolcuya hizmet veren bir yolcu gemisinde çalıştı. Bu gemiyle birçok ülkeyi gezdi. Bir sonraki aşamada İsviçre’de dört yıldızlı, Robinson Club’da çalıştı. 1997 yılında Divan Pastaneleri’ne pastane mutfağını düzenleme ve geliştirmesi için davet edildi. Dört yıl burada çalıştı sonra Swissotel The Bosphorus grubuna katıldı. Ocak 2005’te ise yeniden Divan grubuna döndü. Marc Leon Pauquet, 200 kişiden fazla bir ekibin başında görev yapıyor.

DİVAN ÇİKOLATASININ ÖZELLİĞİ ÖZEL REÇETESİ

Divan çikolatasının özelliği 1956 yılından bu yana kendine has hazırlanan çikolata hammaddesi ile tek elden çıkan reçetelerle hazırlanması. Her birinin içeriği ayrı tasarlanıyor. Pralin çeşitlerinin içine özel içkiler, kavrulmuş badem, fındık ve fıstık gibi kuruyemişler, ithal aromalar konuluyor. Özel reçeteli bu çikolatalar el emeğiyle butik olarak üretiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!