Cumhurbaşkanı bile çıkardık gelişmiş illeri de yakalarız

Güncelleme Tarihi:

Cumhurbaşkanı bile çıkardık gelişmiş illeri de yakalarız
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2007 00:00

Doğan Yayın Holding tarafından Erzincan’da düzenlenen Marka Güçtür toplantısında konuşan Erzincan Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Aydın Yalvaç, "Erzincan, Cumhurbaşkanı, bakanlar, ülke ekonomisinde söz sahibi işadamları çıkarmıştır. Artık hep birlikte kendimizi gelişmiş iller düzeyine çıkarma yolunda koşmalıyız" dedi.

ERZİNCAN Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Aydın Yalvaç, yapısı itibariyle toplumsal sorumluluk anlayışı, zekası, çalışkanlığı ve dürüstlüğü ile örnek olan Erzincanlı’nın şimdi de kendilerini gelişmiş iller seviyesine yükseltmek için var gücüyle çalıştığını söyledi. DYH tarafından ’Marka Güçtür’ ana teması ile 2004 yılında başlatılan ’Anadolu’daki Avrupa Toplantıları’nın 20’ncisi, Erzincan Kültür Merkezi’nde yapıldı. Erzincan insanının müteşebbis bir yapıya sahip olduğunu, yaşadığı doğal afetlere rağmen ilini terketmeden onu yeniden en güzel şekilde inşa ederek kanıtladığını söyleyen Yalvaç, "Kalkınma ikliminin oluşturulmasında görev Erzincanlılar’a düşmektedir. Fakat bu gayretlerden şimdiye kadar isteği sonucu alamamıştır. Erzincan, Cumhurbaşkanı, bakanlar, ülke ekonomisinde söz sahibi işadamları çıkarmıştır. Artık hep birlikte kendimizi gelişmiş iller düzeyini çıkarma yolunda koşmalıyız" diye konuştu. TSO Başkanı Tahsin Yalvaç, şöyle devam etti:

GÖÇÜ UNUTALIM: "Şehrimizin yetişmiş kalifiye nüfusu başka şehirlere göç olgusunu zihninden çıkarmalıdır. İlimiz ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasını sağlamak ve göç olgusunu zihninden çıkarmak için tahlilleri iyi yapılmalı, doğru reçeteler uygulanmalıdır. Gerek ilimizin gerekse ürüttiklerimizin markalaşması kalkınma için önemli bir model olabilir. Ünlü olmanın marka olmayla aynı olmadığının bilincindeyiz. Marka güçtür. Markanın nasıl güce dönüştüğünün örneklerini hayatımızın her aşamasında görmekteyiz. Doğan Yayın Holding, Türkiye için yola çıktı. Şehrimiz için yola düşen bizler ise aynı ortak payda ile Erzincanımızı marka yapmanın gayreti içinde olmalıyız. Bu programın, Erzincan’da düzenlemesi hedeflerimize ulaşmada bize çok büyük destek olacaktır."

BÖLGENİN ÇOCUĞUYUM: Daha sonra kürsüye gelen Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan ise kendisini ’Erzincanlı’ olarak kabul ettiğini söyledi. Aydın doğan, "Kendimi bölgenin çocuğu olarak saymışımdır. Bir de fahri hemşerilik belgesi aldım. Bu toplantının Erzincan’da olması beni çok memnun ediyor. Demek ki Erzincan artık gelişmekte olan iller arasına girdi. Erzincan daha güzel yerlere gelecektir diye umut ediyorum" diye konuştu. Anadolu’nun köylülükten, çiftçiliğe geçtiğini kaydeden Doğan, çiftçilikten de üretkenliğe geçildiğini dile getirerek, konuşmasına şöyle devam etti: "Üretmek, ülkenin kalkınmasında önemli. Ama üretimi yaptıktan sonra onu marka haline getirmek de hatta şehrin marka haline getirmek de önemli. Ben bu yörenin çocuğuyum. Bu bölgede doğdum büyüdüm. Gençliğimin en güzel yılları Erzincan’da geçti. Erzincan’ın her geçen gün kalkınmasını görmekten memnun oluyorum. Erzincan içinde yaşayanlar bu şehri daha iyi yerlere götürme içerisinde olmalı."

Kişi başına reklam yatırımı çok düşük

REKLAMCILAR Derneği Yönetim Kurulu üyesi Jeffi Medina, ’Marka Nasıl Güce Dönüşür’ konulu konumasında Türkiye’nin güçlü markalara ihtiyacı olduğunu söyledi. Erzincan gibi iller için sanayileşmiş ve markalaşmış tarımın önemli bir gelişim imkanı olduğunu belirten Jeffi Medina, "Erzincan iklimi, toprak koşulları ve su kaynaklarıyla tarımsal yatırım için çok uygun bir bölge. Bunun iyi değerlendirilmesi gerek" dedi. Jeffi Medina, bir ülkenin marka zenginliğinin kişi başına düşen reklam yatırımına yansıyacağını vurgularken de sözlerini şöyle sürdürdü: "ABD’de kişi başına düşen reklam yatırımı 590 dolar, Yunanistan’ da 220 dolar. Bizde ise 30 dolar. Bu durum çok düşündürücü. Ülkeler bazı konularda kaderlerini kolay kolay değiştiremezler. İnsan gücü, su kaynağı, doğal zenginliği olmayan ülkeler için geçerlidir bu. Ama Türkiye olarak kaderimizi değiştirmemiz bizim elimizde. Çünkü saydıklarımın hepsi bizde var. Geriye kalan tek şey şu; harekete geçmemiz gerekiyor. Bizim kaybedecek zamanımız yok. Türk insanının gücü ve değişime olan inanılmaz yeteneği bunun en güzel göstergesi."

Hedef başkalarından daha hızlı koşmak

MİLLİ Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Erzincan’daki böylesine bir organizasyon nedeniyle teşekkür etti. Erzincan’ın herşeye layık bir il olduğunu belirten Bakan Gönül, kentin 1939 depreminde önemli kayıplar verdiğini ve bu yüzden biraz kenarda ve gözden uzakta kaldığını söyledi. Konuşmasında Erzincan’ın da marka olabilecek gücü ve potansiyeli olduğunu belirten Gönül, anlattığı bir fıkranın ardından "Şimdi bizim hedefimiz de bazılarından daha hızlı koşup iyi bir yere gelmek. Ama Türkiye’nin hedefi tam olarak bu olmamalı. Biz cihan devletiyiz."

Yıldırım: Ülkeler ürettiği markalar kadar güçlüdür

TOPLANTIDA konuşan Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım da marka toplantılarının, günümüzde küreselleşen dünyanın en önemli ihtiyaçlarından biri olduğunu söyledi. Dünyanın küresel bir köy haline geldiğini söyleyen Yıldırım, ülkelerin ürettiği markalar kadar güçlü olduğuna dikkat çekerk, şunları söyledi: "Memleket olarak herşeyi kendi içimizde yaparsak öyle bir sorunumuz yok. Oysa şimdi devir değişti. Herkesin birbirine ihtiyacı var. Dolayısıyla rekabet öyle kızıştı ki ürün satabilmek için dünyanın her tarafında, bırakın başka ülkeleri, kendi fabrikamızın yanındaki komşumuz ile rekabet ediyoruz" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!