Çocuksu, asi, feminen ve olgun kadınların elbiseleri

Güncelleme Tarihi:

Çocuksu, asi, feminen ve olgun kadınların elbiseleri
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2011 00:00

Hepsi nasıl oluyor demeyin. Oluyor. Çünkü moda tasarımcısı Bahar Kanık her kadının içinde farklı renkler olduğunu düşünüyor. www.poddyum.com için yaptığı altı parçalık ‘Renklerle Dans’ koleksiyonunda da bunu yansıtmaya çalışmış. Koleksiyon birbirinden renkli kokteyl elbiselerinden oluşuyor. Vücut hatlarını ortaya çıkartan bu elbiseler çok fazla dekolte kullanmadan da seksi olunabileceğini anlatıyor

Poddyum.com’la yollarınız nasıl kesişti?
- 17 Haziran 2011’de LaSalle International Academy’den arkadaşım Gülşah Aytemizel aradı. “Sadece moda tasarımcılarının özel koleksiyonlarının satışa sunulduğu Poddyum.com isimli bir internet satış platformu var. Her ay farklı bir konsept belirleniyor ve moda tasarımcıları bu konsepte özel ürün tasarlıyor. Kurucusu Ertan Can Yazıcı yakın bir arkadaşım ve Ağustos’ta konseptleri renklerle ilgili olacakmış. Tam bu konsepte uygun bir tasarımcısın, projede yer almak ister misin?” diye sordu. “Değerlendirmek isterim” dedim. Ertesi günü Poddyum.com’un kurucusu Ertan Can Yazıcı ile bir görüşme yaptık. Bana geçmişteki e-alışveriş projeleri deneyimlerini, projenin gidişatı, ekibinin ne kadar özenle seçildiğini ve yenilikçi planlarını anlattı. Marka ve stil danışmanının aylara özel belirlediği konsept hikayeleri doğrultusunda moda tasarımcılarının tasarladıkları tüm tekstil, aksesuvar, ev eşyası ve ihtiyaç duyulabilecek ürünleri, kapalı devre alışveriş sistemiyle yalnızca üyelerine sunan bir e-alışveriş platformu olduğundan bahsetti. Diğer e-alışveriş projelerinden çok farklı görünüyordu çünkü hiçbirinde ürün konumlandırma hikayesi yokken, bu projede her konseptin ve ürünün bir hikayesi vardı.

‘Renklerle Dans’ nasıl bir koleksiyon?
/images/100/0x0/55eab2a9f018fbb8f890fdd5

- Bu konseptin hikayesini Poddyum.com’un marka ve stil danışmanı Rüzgar Mira Okan yazdı ve ben de bu hikaye doğrultusunda tasarımlarımı sundum. Okan’ın da söylediği gibi, her kadın bir renktir, her kadının içinde birden çok renk vardır... Ben de bu söze katıldığım için kadınların çocuksu, feminen, çılgın, asi ve olgun yanlarını ön plana çıkartmaları için bu koleksiyonu hazırladım. Elbiselerde de her kadının kendisini bulabileceği ve hikayesini renklerle anlatabileceği bir koleksiyon sunmaya çalıştım.

Neden altı parça peki?
- Sınırlı sayıda olması daha makbul çünkü. Böyle olunca her bir parça koleksiyon değeri taşıyor. Bu beni çok heyecanlandırdı. Bir de konsepte özgü moda çekiminin yapılmasını, yine konseptle ilgili söyleşiler organize edilmesi fikrini çok sevdim.

Kokteyl elbisesi tanımınız nedir tam olarak?
- Gece elbisesi kadar ağır olmayan ama gündüz elbisesi kadar da gündelik durmayan, şık ve sade elbiseler...

Bu kokteyl elbiseleri işe de giyilemez mi?
- Kadınların iş hayatında değil de sonrasında tercih ettikleri, daha şık kumaş, kalıp ve kesimlere sahip elbiseler bunlar. Bu nedenle iş dışındaki özel davet ve özel günlerde kullanmaları daha uygun.

Kaç ana renk var? Ne kadar dar kalıplar? Bedenler nasıl?
- Pembe, fuşya, kırmızı, lila, siyah, mor, yeşil, mavi ve griyi kullandık. Genel olarak ‘cigarette’ yani dar kalıpları tercih ettik. 36-38 ve 40 beden çalıştık.

İPEK KUMAŞLAR HİNDİSTAN’DAN GELDİ

İpek şantuk kumaşlar nereden alındı?
- Hindistan’da özel olarak üretildi, tamamı el dokuması. Koleksiyonda anlatmak istediğim renklerin dansına güzel uyum sağladığı için bu kumaşları seçtim.

Ne kadar seksi? Altı parçanın geneline hangi duygu hakim?
- Vücut hatlarını ortaya çıkartan bir koleksiyon ancak çok fazla dekolte kullanmadan da seksi olunabileceğini anlatıyor. Altı parçanın geneline cesaret duygusu hakim, aslında tamamen duygularını ifade etmekten korkmayan cesur kadınların koleksiyonu.

En sık hangi dekolte göze çarpıyor?
- Açıkçası dekolte fazla yok. Sadece bacak ve omuzlar ön planda diyebiliriz.
/images/100/0x0/55eab2a9f018fbb8f890fdd7

Bu elbiseleri satın almak için elimizi çabuk tutmak mı gerekiyor?
- Elbiseler 60 gün süreyle satışa sunuluyor, ancak koleksiyonda toplam 600 adet ürün olduğu için ürünlerin her an tükenme ihtimali var. Dolayısıyla moda severlerin acele etmeleri şart.

“Ben olsam altı parçadan da alır, dolabımın bir köşesine koyarım” diyen arkadaşlarınız var mı? Sizin böyle bir zamansızlık iddianız var mı?
- Evet, bunu söyleyen arkadaşlarım oldu. Umduğum, herkesin böyle düşünüyor olması. Kesinlikle tasarladığım her şey zamansız. Bugün al 20 yıl sonra bile giy, cinsinden.

Gelecek planlarınızda neler var?
- CPI Uluslararası Moda Markaları ve Tasarımcıları Fuarı’ndaki sergileyeceğim defilem üzerinde çalışıyorum. Yeni ve sıra dışı bir koleksiyon için ekip olarak hazırlıklarımızı sürdürüyoruz.

Son olarak bu aralar hangi ünlüleri giydiriyorsunuz?
- Sertab Erener, Zara, Şevval Sam, Nilüfer Açıkalın ve Nursel Köse.

HER ÜRÜNÜN 50 LİRASI ÖZEL SPORCULARA GİDECEK

Gelirinin bir kısmının TOSSFED’e aktarılma nedeni nedir? Bir kısmı derken, ne kadarı?

- Markaların özel nitelikli amaçları bir kenara bırakılacak olursa, genel amaçları kâr sağlamak, toplumsal fayda ve süreklilik. Bu nedenle Poddyum.com ve Bahar Kanık olarak aslında ortak bir paydada kesiştiğimiz bir diğer nokta da toplumsal fayda sağlamak amacıyla sosyal sorumluluğa verdiğimiz önem. Bu nedenle ‘Renklerle Dans’ koleksiyonundaki ürünlerin satışından elde edilen gelirin bir kısmını bu işe ayırmayı kararlaştırmıştık. Tam bu noktada Tuğçe Kazaz devreye girdi. Biliyor musunuz, Kazaz’ın da ortağı olduğu Turak Yapım ile TOSSFED zaten bir süredir birlikte çalışıyor. Bu yüzden elde edilen gelirin bir kısmını TOSSFED’e aktarmaya karar verdik. Renklerle Dans koleksiyonunda satılan her ürünün 50 lirası bu sene ülkemizi yurtdışında önemli organizasyonlarda temsil edecek TOSSFED’e (Türkiye Özel Sporcular Spor Federasyonu’na) aktarılacak
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!