Çevreci Süperman doğayı kurtarmaya geliyor

Güncelleme Tarihi:

Çevreci Süperman doğayı kurtarmaya geliyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2010 13:13

Süperman’in dünyayı kurtarma misyonu ve kötü adam tanımı şekil değiştirdi, alanını genişletti. Kahramanımız artık çevreyi korumaya yönelik kampanyalarda boy gösterecek.

Haberin Devamı

Hakan GENCE
 
Amacı, insanlığın çevre bilincini geliştirmek. Süperman’in en az kendisi kadar ünlü logosu da değişti. Artık sadece gücün değil, çevreye duyarlılığın da simgesi. Proje kapsamında pek çok marka, özel koleksiyon tasarlıyor. Ürünler, üzerlerinde Süperman Save The Planet (Süperman gezegeni kurtar) logosuyla çevreciliği vurgulamaya hazırlanıyor.

ABD’nin kültür ikonu Süperman, 1933’te doğdu ve şimdiye kadar pek çok kere değişime uğradı. Yola ilk çıktığında keldi. Uzaydan üstün güçleri ile gelip dünyayı istila edecek bir kötü adam olarak düşünülmüştü ama Jerry Siegel ve Joe Shuster bu konsepti satamadı. 1938’e kadar Süperman tasarımları değişip duruyordu.
Haziran 1938’de “DC Comics #1” dergisinde ilk defa çizgi roman meraklılarının karşısına çıktı. Kostümü, ABD bayrağına gönderme yapmak için mavi-kırmızı renklerdeydi. Sirklerde gösteri yapan adamlara benzetildiğinden, taytıyla bir parça dalga geçildi. Göğsünde bulunan üçgenin içinde adının baş harfi vardı. Bu üçgen zaman içinde şimdiki kristal formuna kavuştu.

Haberin Devamı

Güçlerine gelince... Onlar da sahibiyle birlikte gelişti. İlk Süperman uçamıyordu, ama uçaklar hayatımıza girince, kötü adamları gökyüzünde de kovalamak gerekti. Teknoloji ilerledikçe özellikleri daha da arttı.
Şimdi Süperman, dünyada duyulan gelecek endişesi ve çevreyi koruma fikirlerinden etkileniyor. Plastik torba kullanımını azaltma, ekoloji dostu markalardan ve yerel pazarlardan alışveriş gibi konuların bir yaşam tarzına dönüştürülmesi çalışmalarına, çorbada benim de tuzum bulunsun, diyerek adım atıyor. Yeni projesinin ismi; Save The Planet. Bu konsept özellikle çevreye duyarlı markalar için yaratılmış.

SÜPERMAN MARKALARIN MI ÇEVRENİN Mİ HİZMETİNDE

Warner Bros Türkiye temsilcisi Pazarlama Direktörü İrem İlke Tatlısu, bu konsepti ürünlerinde kullanan markaların, çevreci olmanın altını çizeceğini söylüyor: “Proje dünyanın ekolojik dengesinin giderek bozulduğuna dikkat çekiyor. Çevreye duyarlı olmaya davet ediyor. Bunu da yediden yetmişe herkesin kahramanı SÜperman aracılığıyla yapıyor. Bu konsept aslında tamamen markalar için yaratıldı ve onların kullanımına sunuldu. Her ne kadar ticari bir yönü olsa da, çevreye duyarlı olma ve dünyayı kurtarma mesajı vermesi önemli.”

Haberin Devamı

Yeni konsept dahilinde, kahramanımızın kostümü ve ana logosunda herhangi bir değişim yok. Sadece mevcut logodan yararlanılarak yeni Save The Planet logoları tasarlanıyor. Süperman’in yanı sıra hedef kitle gruplarına göre Süpergirl ve Süperbaby karakterleri de projede yer alıyor. Onlar için de özel logolar yaratılıyor.
Tatlısu, yakında çantalardan tişörtlere, organik besinlerden meyve sularına çok geniş bir ağı kapsayan ürünlerde Save The Planet logosunu göreceğimizi söylüyor: “Gas ve elektrik şirketi EDF Energy, yeni indirimli tarifesini duyurmak için bu konsepten yararlandı. Akşamları saat 20.00’den sonra ve haftasonları yüzde 20 indirimli tarifeye geçen şirket, 20.20 adını verdiği tarifenin duyurusu için Süperman’i kullandı. ‘Save Today, Save Tomorrow’ sloganıyla ortaya çıkan kampanyanın reklamında ‘Daily Planet’ gazetesi görseleri var.”

Haberin Devamı

AVRUPA’DA 200 ÜZERİNDE ÜRÜN TASARLANDI

Süperman, Warner Bros’un yeni misyonlar yüklediği ilk çizgi kahraman değil. Bugüne kadar Looney Tunes karakterleri için de başka başka görevler tasarlandı. Örneğin Looney Tunes Active adlı bir konseptleri var. Bugs Bunny, Tweety, Sylvester, Taz, Roadrunner, Wile E Coyete ve arkadaşlarının aralarında bulunduğu karakterler, çocukları aktif yaşama teşvik etmek için kullanılıyor. Hareketli yaşamın ve spor yapmanın çok eğlenceli olduğuna dikkat çekiyor, sağlıklı vücut gelişimini teşvik ediyorlar. Tüm dünyada yürütülen bu program doğrultusunda televizyonlarda spor programları yapılıyor, federasyonlarla birlikte çalışılıyor. Çocukları aktif hayata teşvik etmek isteyen markalar ürünlerinde bu karakterleri kullanıyor.
 
 
 
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!