Bütçenizi yanlış yönetmeyin kredi kartını suçlamayın

Güncelleme Tarihi:

Bütçenizi yanlış yönetmeyin kredi kartını suçlamayın
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2008 00:00

Kredi kartının mağdur etmeyeceğini, ürünün ancak yanlış kullanımının söz konusu olabileceğini belirten HSBC Kart Yönetiminden Sorumlu Grup Başkanı Mehmet Sindel, "Kredi kartı mağduru yoktur. Siz o ürünü yanlış kullanırsanız ya da siz bireysel olarak kendi bütçenizi yanlış yönetirseniz ya da ülkede ekonomik durum kötüye giderse, burada suçlanması gereken kredi kartı değil" dedi.

Sorun yaşayan yüzde 3

10’uncu yılını kutlayan Advantage karttan sorumlu olan Mehmet Sindel, Türkiye’de kredi kartıyla sorun yaşayanların oranının yüzde 3 olduğunu dile getirerek, "Bunların bakiyede de oranı yüzde 6. Bu yüzde 3’ün sorununu çözmek adına kalan yüzde 97’nin isteklerinin engellenmemesi gerekir" diye konuştu. Türkiye’de birkaç yıl önce çıkmış Kredi Kartı Kanunu’nun bulunduğunu hatırlatan Sindel, " Bu kanun yokmuş gibi birtakım tartışmalar yapılması doğru değil. Kredi kartı faizlerinin yüksek olduğu söyleniyor. ’Hayır’ değildir. Bankalar birtakım değerler yaratıyor. Bunun tabii ki bir faizi olacak, rekabetin olduğu bir ortamda bankalar da para kazanacak" açıklamasını yaptı.

Finansal kriz etkisi yok

Genel kredi kartı piyasalarına bakıldığında dünyayı etkileyen finansal krizin etkisinin görülmediğinin de belirten Sindel, şu bilgileri verdi: "Kredi kartıyla harcamada belli alanlar büyürken, tüketiciler belli yerlerden kesip oralara yöneldi. Gıda ve benzin harcamalarının payı, kartlı harcamalarda her zaman başlarda. Son dönemde hazır giyimin payı azalırken, teknolojinin payı artıyor. Türkiye’dekart sahiplerinin yüzde 33’ü kadınlardan, yüzde 67’si erkeklerden oluşuyor."

HSBC’nin 6’ncı büyük pazarı

Mehmet Sindel, geçen yıl sektörün yüzde 30, kendilerinin ise yüzde 45 büyüdüğünü belirterek, bu yıl da yüzde 30’luk büyüme beklentisi olduğunu aktardı. Advantage Card’ın da geçen yıl sektörün büyümesinin üzerinde büyüdüğünü aktaran Sindel, şunları söyledi: "Bu yılki büyüme hedefimiz yüzde 30. Pazar payımız da artarak yüzde 5.7’den, yüzde 6.2’ye çıktı. Pazarda altıncı sıradayız. HSBC bünyesinde Türkiye’nin altıncı büyük kredi kartı pazarı haline geldik. 85 bin olan POS sayımızı da 100 bine çıkartmak istiyoruz. Halkbank ve Tekstilbank kanalında da büyüme var. Bu tarzda yeni ortaklıklara da açığız."

Alışverişte 12 taksit kullanımı çok değil

MEHMET Sindel, Türkiye’de taksitli kullanım oranı zannedildiği gibi çok olmadığını, yüzde 20’lerde kullanıldığına da değinerek, "Sektöre göre değişmekle beraber kredi kartına taksitte en çok üç ya da altı aylık dönemler kullanılıyor. 12 taksidin kullanım oranı çok değil. Taksit işi, Türkiye’de regüle oldu. Kredi kartının başarısı pazarda tüketicinin ne istediğini görüp aktarmaktan geçiyor. Genç nüfusa sahip olmamız kredi kartı kullanımındaki büyümenin sürücü gücü olacak" dedi.

Bu yıl 5 milyon karta ulaşırız

MEHMET Sindel, Advantage Card’ın geçen yılın en hızlı büyüyen markalarından biri olduğunu ve 2 milyonla başladığı kart sayısını 3 milyona çıkardığını anlatarak, pazarlama platformu haline geldiklerini Tekstilbank ve Halkbank’ın kredi kartı platformuyla da bu sayının 4 milyona çıktığını aktardı. Bu yılın ilk üç ayının iyi geçtiğini belirten Sindel, Advantage Card olarak 2008 yılı sonunda kredi kartı sayılarını platformla beraber 5 milyona çıkartmak istediklerini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!