GeriKelebek Bu yıl öncekilerden de zor
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bu yıl öncekilerden de zor

Bu yıl öncekilerden de zor
refid:16717721 ilişkili resim dosyası

Dünyanın en uzun süren motor sporu organizasyonu ve en zorlu yarışı olan Dakar Rallisi 1 Ocak’ta başladı, 16 Ocak’ta bitiyor. Bu yıl 32’ncisi Arjantin ve Şili topraklarında yapılan zorlu yarışa Türkiye’den tek sporcu olarak uluslararası motosikletçimiz Kemal Merkit katıldı. Geçen yıl kendi kategorisinde birinici olarak ‘Çöl kaplanı’ unvanı alan Kemal Merkit, bu sene de iddialı. 15 günde 9 bin 800 kilometre yol aşılacak yarışta Merkit, 186 motosikletli rakibiyle kıran kıra mücadele içinde

1 Ocak Cumartesi günü 2011 Dakar Rallisi için Arjantin’in başkenti Buenos Aires’te binlerce kişi, bir gece önceki yılbaşı kutlamalarının yorgunluğuyla yataklarından kalkıp ünlü Obelisk meydanında toplandı. Yarı mahmur gözler motor sporları takvimindeki en prestijli rallinin açılışında dünyaca ünlü yarışçıları görmeye gelmişti. Açılış seremonisi ve açılış sürüşü, Güney yarımkürede hüküm süren yaz nedeniyle 32 derece sıcaklık altında yapıldı. 32. Dakar Rallisi Arjantin’in başkentindeki geniş Avenida 9 de Julio caddesine toplanan yüz binlerin tezahüratları arasında başladı.
2008 yılında Afrika’daki terör gruplarının tehdidi nedeniyle Güney Amerika’ya alınan efsane ralli Dakar’a bu yıl dört kıta ve 33 değişik ülkeden, 186 motosiklet, 38 ATV, 156 otomobil ve 72 kamyon olarak toplam 452 araç katılıyor. 13 etaptan oluşan ve dünyanın en zorlu rallisi olarak tanımlanan Dakar Rallisi’nde kamyon, otomobil, motosiklet ve ATV gibi dört ayrı araç türüyle yarışılıyor.
Maksimum performans ve azim gerektiren ralli Arjantin’den başlayıp Şili’nin Arica kentine kadar devam edecek ve tekrar Buenos Aires’e dönülerek 9 bin 500 kilometrelik bir macera tamamlanacak. Türkiye adrına yarışan tek sporcu olan Kemal Merkit, Güney Amerika’nın zorlu coğrafyasında 55 sırt numarası ve KTM motoruyla engelleri aşıyor. Merkit’e en büyük desteği de Arjantinli motorseverler yapıyor. Geçtiğimiz yılın servis almadan yarışanlar kategorisinde birinci olan Merkit’i bu nedenle Arjantin’de tanımayan yok. Sporseverlerin “Turko, Turko Kemal” tezahüratlarıyla moral bulan Merkit’ten ‘Çöl kaplanı Turko’ diye bahsediyorlar.
Yarışçılar bu güne kadar And Dağları’nın 5 bin metre yüksekliklerindeki geçitleri aştı, siz bu satırları okurken onlar Şili’de dünyanın en kuru çölü olan Atamaka’da olacaklar. Peru ve Bolivya sınırları boyunca seyreden araçlar nihai olarak yeniden Buenos Aires’e dönecek. Geçen yıl da diğer yıllarda olduğu gibi bitiş çizgisini görebilen sürücü oranı sadece yüzde 40’tı. Bu yıl rotanın daha da zorlu olması nedeniyle sayının daha da az olacağı tahmin ediliyor. Dünyanın en zorlu yarışı olarak bilinen rallide 31 yılda toplam 50 kişi hayatını kaybetti.

Bu yıl öncekilerden de zor


BU YIL DAHA HEYECANLI

Buenos Aires’teki startta yer alan 452 araçla Dakar, bu yıl önceki yıla kıyasla yüzde 20 daha fazla yarışçıyı ağırlıyor. Üst seviye yarışçıların da çokluğu, tüm kategorilerde rekabeti artırıyor. Dakar’a motosikletle katılan ünlülerin fazlalığı bu kategoride yarışı daha da zor hale getiriyor. Yarışçıların 450 cc’lik motorlarla kısıtlanması nedeniyle motosiklet üreticileri bu yarış için yeni ürünler çıkarttı. Aprilia, Honda, KTM, Yamaha, Sherco gibi neredeyse tüm büyük markalar özel motorlar hazırladı. Otomobillerdeyse bu yıl, BMW X Raid takımı startta altı araçla boy gösterdi. X3’ün yarışa hazır olmasıyla Stéphane Peterhansel’in zafere ulaşmak için artık ciddi bir silaha sahip olduğu söyleniyor. Volkswagen araçlı İspanyol Carlos Seinz de yarışın ilk etaplarında başarılarını sürdürdü. Ünlü sürücünün Rusya’daki İpek Yolu Rallisi’nde kazandığı başarıya benzer bir zaferi bu yıl da Dakar’da da kazanması bekleniyor.
Eski Almanya Ralli Şampiyonu Mathias Kahle yeni SMG Buggy’i kullanıyor. Yarışta alternatif yakıtlarla da çalışan altı otomobil var. Bunlar NRJ sınıfında yarışıyor. Bu araçlardan ikisi Toyota’nın çevreci bilinçle ürettiği ve sadece atık yağlarla çalışan otomobiller.
Kamyon sınıfındaysa Kamaz, De Rooy, Ginaf, Hino, Tatra gibi büyük üreticiler bir kez daha Dakar’a konuk oluyor. Bu arada MAN da bu yıl yeniden Dakar’a döndü. Bu yıl motosiklet kategorisinde, ikinci kez Dakar’a katılan 20 yaşındaki Rodrigo Andrès ve Caballero Alcayaga bir kez daha yarıştaki en geç yarışçılar oldu. 69 yaşındaki Japon Yoshimasa Sugawara, aralıksız katıldığı 28’inci Dakar Rallisi ile kendi rekorunu kırdı. Yarışa Türkiye’den başka Almanya, Arjantin, Yeni Zelanda, Avusturya, Brezilya, Kanada, Şili, Çin, İspanya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, Guatemala, İrlanda, İtalya, Meksika, Norveç, Hollanda, Peru, Polonya, Portekiz, İngiltere, Senegal, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, İsveç, Çek Cumhuriyeti, Ukrayna ve Uruguay’dan toplam 30 ülkenin ekipleri katılıyor.
/images/100/0x0/55ea5a5ff018fbb8f87a6636


KEMAL MERKİT KİMDİR

İki çocuk babası Kemal Merkit 1957 doğumlu. İstanbul’da Avusturya Lisesi’ni bitirdikten sonra Avusturya’ya gidip Viyana’da işletme eğitimi aldı. 14 yıldır uluslararası yarışlarda motosikletiyle ülkemizi temsil ediyor. Dünyada nerede bir motosiklet yarışması varsa, Merkit orada. Uluslararası yarışmalarda çok sayıda dereceleri var. En son derecesiyse geçtiğimiz yıl Dakar Rallisi’nde servissiz yarışmacılar kategorisi birinciliği. İlk defa 2000 yılında Dakar Rallisi’ne katıldı. Bu zorlu yarışı bitirebilen ilk Türk unvanı da ona ait. Maddi zorluklar nedeniyle bu yıl da geçen seneki KTM 690 R marka Enduro tipi motoruyla yarışıyor.

SAYILARLA ORGANİZASYON

*Organizasyon için 20 adet çeşitli çaplarda uçak, organizasyon için 36 kamyon. Üç ambulans helikopteri, 10 ambulans, 54 doktor, altı yol ve izleyici kontrol aracı, organizasyon ve fotoğrafçılar için 12 helikopter, TV ekiplerinin havadan çekimi için altı helikopter, karadan çekimler için altı ayrı araç, yiyecek ve içecekleri taşıyan 11 kamyon, 92 garson ve aşçı. *Organizasyon boyunca 650 ton jet A1 uçak yakıtı, 300 ton Avgas yarış aracı yakıtı, 600 ton dizel yakıt, 140 ton helikopter yakıtı harcanacak.
*Kamp alanlarında yarışçı, organizasyon ve görevliler için günde 14 bin şişe 50 cl’lik su ve 1.5 ton yiyecek tüketimi oluyor. Her gün iki bin kişiye kahvaltı, bin 600 tayın, bin kişiye öğlen yemeği ve 2 bin kişiye de akşam yemeği servisi var. Yarış süresince Arjantin ve Şili de 25 bin polis görevli. Rotalardaki izleyiciler için 400 bin adet güvenlik broşürü dağıtıldı.

TÜRKİYE’DEN SADECE HÜRRİYET PAZAR İZLEDİ

Yarışmanın açılışını 33 ülkeden 905 gazeteci, 276 televizyon kuruluşu izledi. Yarışı sporcularla birlikte 16 gün boyunda adım adım izleyen gazeteci sayısı 165. Etaplardaki özel çekimler dört kıtadaki uluslararası televizyon kuruluşlarına servis ediliyor. Yarışın başlaması 185 ülkede 634 saat TV görüntüsüyle ekranlara verildi. Sadece Avrupa’da 170 milyon televizyon izleyicisine ulaşıldı. Beş dilde yayın yapan www.dakar.com internet sitesinin izlenme oranı tüm yarış sonunda ortalama 40 milyon ziyaretçiyi buluyor.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle