Basın Toplantısı

Güncelleme Tarihi:

Basın Toplantısı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2001 00:00

Ralf, yaşadığın en mutlu anlardan biriydi herhalde...Ralf Schumacher: Çok güzel bir yarıştı. Bütün yarış boyunca onunla (Michael Schumacher) yarıştım. Hata yapmasını bekledim, yapmadı tabii ki. Düzlüklerde birkaç kez geçmeyi denedim ama çok zor olduğunu görünce vazgeçtim. Pit stop'u bekledim. Yani işi kısa yoldan bitiremedik, ama sonuçta başardık. Bazı manevralar yaptın, abini geçmeyi umuyormuydun ?RS: Aslında hayır. Onu kolayca takip edebiliyordum. Bugün arabam muhteşemdi ve fazla riske girmek de istemedim açıkçası. Pistte ondan daha uzun süre kalabileceğimizi biliyordum, oldukça fazla yakıtla başlamıştık yarışa. Bu yüzden pit stop'ları beklemek en iyisiyidi. Aramızdaki mesafeyi sürekli kısaltıp, zorlamanın bir anlamı yoktu, çünkü bu sefer ben hata yapabilirdim ve her şeyi kaybederdik. Arabanı bu hale getirmek için neler yaptınız ?RS:Gece boyunca ufak tefek şeyleri değiştirdik, bugün lastikler de çok iyiydi. Bridgestone lastiklerine bakarsanız, sanırım bugün bizimkiler (Michelin) kadar iyi değilllerdi. Michael'in arabası çok savruk gözüküyordu. Sanırım kontrolü zordu. Michael, eğer sen bir yarışı kazanamayacaksan, herhalde birincinin kardeşin olmasını istersin...Michael Schumacher: Evet, illa kaybedeceksem, kardeşime kaybetmek isterim. Sanırım annemiz ve babamız bugün bizimle gurur duyuyorlardır, (Formula 1'de) ilk defa iki kardeş podyumda birinci ve ikinci oluyorlar, çok mutluyum. Ben altı çok önemli puan kazandım, kardeşim kariyerinin ikinci zaferini. Ailemiz için çok mutlu bir gün diyebilirim. Ralf'ın seni izlediği 40 tur boyunca, arkanda hata yapmayacağını tahmin ediyormuydun ?MS: Önemli nokta, onun da hata yapmayacak kadar tecrübeli bir pilot olması. Aslınca birkaç kez beni geçmeye çok yaklaştı. Normalde virajı rahat almak için dışarıda kalıp biraz erken fren yapmayı tercih ederim, ama (arkamda Ralf olduğu için) hep içeride kaldım ve mümkün olan en son anda fren yaptım. Ralf'ın da dediği gibi pistte benden daha uzun zaman kalacağını anlayınca, fazla rizikoya girmeyeceği de belli oldu. Sonuçta planı işe yaradı. Pit stop yaptıktan sonra hissedilir derecede yavaştın. Bir problem mi vardı, yoksa kendini fazla kasmadın mı ?MS: İlk başta epey zorladım arabayı, çünkü Ralf pitten çıktığında önünde olmak istiyordum. Ama beklenildiği gibi bu gerçekleşmedi, çünkü arabası hafifken arayı çok açmıştı. Ben yine de denedim, belki ufak bir hata falan yapar diye, ama yapmadı. Yani epey zorladım şartları, ama pitten benim önümde çıktığını görünce, bir de arayı açmaya başlayınca, yapılacak tek şey durumumu korumaktı. 6 puan aldım sonuçta. Mika bu sezon, sonunda podyuma çıktın Senin için çok rahatlatıcı olmalı...Mika Hakkinen: Bir açıdan baktığınızda evet. Sezona gerçekten felaket başlamıştım. Şimdi podyumda olmak, hele yarışa 8. olarak başladığımı düşünürseniz çok güzel. Bugünkü hedefimiz podyuma çıkmaktı, bunu da başardık. Başlarda biraz trafiğe sıkıştın. Sonra önün açılınca hızlandığını gördük. Neden geçemedin onları ?MH: En son düzlüğe çıkılan bir viraj var. Bu viraj çıkışında önümdeki arabaların ivmelenmesi çok iyiyidi. Bir türlü doğru çizgide yaklaşamadım onlara ve düzlük sonunda da geçecek kadar yakın olamadım. Bu yüzden pit stopları beklemeye karar verdim. Bir de önümdeki iki pilot, sanırım Raikonnen ve Zonta dokundular birbirlerine, Kimi'nin arabasının parçalarının havada uçuştuğunu gördüm. Herhalde arabasının yol tutuşu bozuldu, böylece onu geçmek çok da zor olmadı. Ralf, sonraki yarış Nürburgring'de, senin evin sayılır. Orayı da heyecanla bekliyor olmalısın ?RS: Evet, eğer bu başarımı Almanya'da, Nürgburgring'de de tekrarlarsam harika olur. Tabii şu yanımda oturan Bey (Michael Schumacher) bunu duymaktan pek de hoşlanmayacak ama... İkimiz de elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Hangimiz kazanırsak kazanalım, oradaki Alman taraftarlar sevinecekler. Sanırım kendi evimizde ve kendi seyircimiz önünde yarışmak ikimizin de hoşuna gidecek. Ralf, Michael'in arkasında giderken neler düşünüyordun ?Michael Schumacher: Bu adam neden bu kadar yavaş gidiyor diyordu herhalde...Ralf Schumacher: Aslında benzer şeyler düşünüyordum. önce kendi kendime "Neden arayı açıp benden uzaklaşmıyor" diye düşündüm. Sonra baktım ki biz ikimiz, arkamızdan gelenlerden epey uzaklaşmışız. Bu sefer de düşündüm "Neden hızlanmıyor acaba ?" diye... Aklıma önce lastiklerini ve frenlerini ekonomik kullanmak isteyebileceği geldi. Ama sonradan avantajın bende olduğunu anladım. Ben de frenlerimi korumak için çok fazla zorlamadım başlarda. Birkaç kere de geçmeye çalıştım, ama gördüm ki manasız denemeler oluyor. Benim geçmeme izin vermeyeceği belliydi. Sonra telsiz ile takıma danıştım ve Michael içeri girene kadar peşinden gideceğimi söyledim. Anlaştık.Michael'i geçmeye ne kadar yaklaşmıştın ?RS: Aslında yanına kadar gelmiştim. İçeride kalabilirdim, ama o zaman ikimizde şikandan dümdüz geçmek zorunda kalacaktık. Ya bir kaza olacaktı, ya da araba bir şekilde hasar alacaktı. Yani bir şeyler yanlış gidecekti, o  yüzden mantıksız bir hamle yapmak istemedim. Güvenlik aracı pistten ayrılınca, birden aranız 2.5 saniye kadar açıldı. O arada neler oldu ?RS: Başlangıçta lastiklerim epey kirlenmişti ve yol tutuşum azaldı. Neden bilmiyorum, aslında epey dikkatliydim. Sonra bir de güvenlik aracı girince içeriye, lastikleri hiç temizleyemedim. Yani biraz zaman aldı tekrar optimum performansı yakalamak. Tabii ondan sonra o aramızdaki farkı kapamak için uğraştım, yoksa yarışı kazanamazdım. Şansım da yardım etti ve becerdim. Yarış öncesi hava sıcaklığı 6 derece birden arttı. Bu senin avantajına mı oldu ?RS: Evet kesinlikle. Hepimiz biliyorduk ki, hava sıcaklığı ne kadar artarsa, Michelin lastiklerimiz için o kadar iyi olur.  Yani sert lastik seçiminiz doğruydu.RS: Hafta sonu boyunca yumuşak lastikleri pek deneyemedik. Bu yüzden sert olanları seçip, onların üzerinde epey çalıştık. Sıralama turlarında işe yaradı bu, çünkü hava epey sıcaktı. Bu gün de güneşli ve sıcak olmasını umuyorduk, dileğimiz gerçekleşti. Zamanlama harikaydı yani. Michael, Ralf seni ne kadar zorladı ?MS: Ben arabamı mümkün olduğunca zorladım, ama hata yapacak kadar da değil. Onun aramızdaki farkı kapadığını görünce, benden biraz daha hızlı olduğunu da anladım. Sonra üçüncü arabayla aramızın açıldığını görünce, Ralf'ın benden önce pit'e gireceğini umdum, ama bu da olmadı. O zaman yarışı kaybettiğimi anladım. Kardeşinin seni geçmesi daha ne kadar memnuniyet verici olacak sence ?MS: Benim bir derdim yok. Benden hızlıysa, hızlıdır. Benim yapmam gereken daha çok çalışıp, yeniden öne geçmek. Beni başkası geçeceğine, Ralf geçsin. Güvenlik aracının arkasında giderken birkaç kere arabandan yükselen dumanları gördük. frenlari mi ısıtıyordun ?MS: Evet, bunu herkez yapar. Özellikle güvenlik aracının ardındayken, tam güçle gitmiyorsunuz, bu yüzden fazla da bir problem olmuyor. Ralf senin arabanın biraz "savruk" göründüğünü söyledi. Öyle miydi ?MS: Belli bir miktarda evet. Tam sınırdaydı aslında. Benim gibi tam sınırda kullanıyorsanız arabayı, biraz problemli görünür dışarıdan. Ralf gibi yol tutuşunuz biraz daha iyiyse, çok rahat bir gün geçirirsiniz. Beni izlerken ne kadar rahat olduğunu tahmin edebiliyorum. Benim işim daha zordu. Aslında bu yüzden sürekli formumu korumaya çalışıyorum. Ama bazen yetmiyor. Bugün ikinci olduğun için mutlu musun ?MS:Evet, Bridgestone kullananlar içinde en iyi takım biziz. Coulthard ve Mika ile de arayı açıyoruz, zaten yapmak istediğimiz de bu. Bugün olanlara gelince, Michelin lastikleri biraz daha iyiydi ve bunlar çok iyi bir araba ve çok iyi bir sürücü ile birleşince... Çok iyi bir paket çıktı ortaya, ve eğer paketleri iyiyse, bizi geçerler. Bütün olanlar bundan ibaretti. Mika, bugün podyuma çıkacağını düşünmüşmüydün ?MH: Zaten bugün için hedef podyumda olmaktı. Sadece puan almayı değil, podyuma çıkmayı istiyordum. Bir grup halinde ilerlerken, 34. turda birden Zonta ve Raikonnen'i geçiverdin. Ne oldu orada ?MH: Arka düzlükte, pit bölgesine yaklaşılırken ciddi bir tehlike yaşandı, Ricardo (Zonta) ve Kimi (Raikonnen) arasında. Galiba Olivier (Panis) biraz trafik sıkışıklığına sebep oldu orada, bu yüzden Kimi virajdan biraz yavaş çıktı. Ricardo da bunu değerlendirmek istedi düzlükte, ama Kimi'ye biraz fazla yanaştı ve arkadan dokundu. Birden parçaların havada uçuştuğunu gördüm.Sonra da Kimi'nin sağa-sola yalpaladığını. Epey tehlikeli bir durumdu... İkisinin de aracı hasar gördü. Ben de onları rahatça geçtim. Bugün arabandan memnun kaldın mı ?MH: Orta karar diyelim. Samimi olmak gerekirse yüzde yüz değil. Virajlara istediğim hızda giremiyordum. Bu yüzden de epey zaman kaybettim, tur derecelerime da yansıdı bu olay. Kimi'nin performansı hakkında ne düşünüyorsun ?MH: Harika. Özellikle start anında yan yana geldiğimizde elinden geleni yaptı. Çok genç ama çok da efendice sürüyor. Dediğim gibi, bir süre onun arkasında kaldım yarış boyunca, çok çok iyi sürüyor arabasını. Sonra o dar geçitte, ben onu geçerken de çok centilmence davrandı. Gerçekten hoşuma gitti onunla yarışmak. Michael, McLaren'ların yakıt tüketimi karşısında biraz zayıf görünüyordunuz. Bugün onları geçtiniz, ama Williams'lar sizden iyiydi. Hala endişeli misin bu konuda ?MS: Zamanla bu sorunu çözeceğiz. Üzerinde çalışıyoruz, ama şu an cevabı tam olarak bilmiyoruz. Ralf, sonlara doğru epey farlı bir şekilde liderdin. Ama yine de arada sırada lastiklerinden dumanlar çıktığını gördük, neden ?RS: Aslında fazla zorlamıyordum. Ama o şikanlarda hafiçe bile frene bassanız, iç teker kitlenmeye çok meyilli. Tur zamanlarıma bakın, neredeyse tur başına iki saniye yavaşladım, sonlara doğru... Mika, hiç yarış sırasında David'e yol vermen gerekebileceği aklına geldi mi ??MH: Tabii ki... Ralf, Michael'i en son ne zaman geçmiştin ?RS: Aslında en son O (Michael) 7 yaşındayken beraber yarışmıştık. Haline baksanıza... (Gülüşmeler..) Aslında hiç karşı karşıya yarışmadık diyebilirim. Bu ilk defa ve biraz da şansın yardımıyla kazanmayı becerdim.  Ralf, dün "Williams takımının daha iyi sonuçlar alması gerekiyorsa, Frank (Williams) daha iyi bir araba yapmalı" demiştin. Bugünkü başarının ne kadarı sana ait, ne kadarı arabaya ?RS: Arabanın dünden bu yana fazla değişmediği bir gerçek. Frank bu sezonki istatistiklerden memnun değildi, çünkü yarış bitiremiyorduk. Ben de bu sorunun bir kısmının Frank tarafından çözülmesi gerektiğini, çünkü epey bir "dayanıklılık" sorunumuz olduğunu söyledim. Frank pilotları suçlamamalı, ben de takımı. Bu pist bize çok uygun bir yapıda, ama Cuma günü ilk defa yola çıktığımızda arabayı ve lastikleri buraya adapte etmekte çok zorlandık. Bu konu üzerinde çalıştığımızı ve Cumartesi günü daha iyi bir performans göstereceğimizi biliyordum. Ama gerçekçi olmak gerekirse, Sıralama Turlarında Michael bizden yarım saniye daha hızlıydı, bu şartlar altında yarışı kazanmamız zaten beklenemezdi. Michael ve Ralf. Karşı karşıya yarıştığınızda saldırgan bir tutum sergilemekte zorlanıyormusunuz ?Ralf Schumacher: Böyle durumlarda birbirimizi çok zorladığımızı daha önceden de gördünüz. Çetin bir mücadele oluyor, ama centilmence. Amaç her zaman güvenliği ön planda tutmak. Bugün de gördünüz, aptalca bir hareketten kaçındım, ama yine de geçmeye çalıştım, herkez bunu yapardı.... Ralf, Magny-Cours testlerinde çok çok hızlıydın. eğer bu performansını tekrarlarsan....RS: Şampiyon olurmuyuz ? Biliyorsunuz, Imola'dan sonra da konuşuldu bu. Biz bütün bir paket olarak daha çok genciz. Özellikle lastikler konusunda Michelin henüz Bridgestone'un tecrübesine ulaşmış değil. Zaman zaman iyi sonuçlar alacağımızı biliyorum, ama zaman zaman da her şey yerli yerine oturmayacak. Özellikle aerodinamik paketimiz açısından. Bu yüzden şampiyonluğu pek olası görmüyorum, ama diğer takımların da zayıflıklarından yararlanıp sezonu ikinci olarak bitirmeyi hedefleyebiliriz. Ralf, bugün Michael'in ardında epey vakit geçiridim. Onun nasıl bir sürücü olduğunu bize söyleyebilirmisin ?RS: Bunu öğrenmek için 45 tur vaktim oldu. Sonra da yanından geçip gittim, inanılmaz bir tecrübeydi. Mika, bugün bir değil de iki Schumacher'in ardında olmak nasıl bir duygu ?MH: Şansımız var ki, üç kardeş değiller (Gülüşmeler), yoksa ciddi bir problem olurdu...
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!