Alışkanlıklar değişiyor Türkiye’de dondurma pazarı 1 milyar dolara koşuyor

Güncelleme Tarihi:

Alışkanlıklar değişiyor Türkiye’de dondurma pazarı 1 milyar dolara koşuyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2008 00:00

2003 yılından beri dondurma sektörünün büyük bir gelişme kaydettiğini söyleyen Ülker Golf Dondurmaları üreticisi Natura Gıda Genel Müdürü Nusret Apaydın, "Pazar büyüklüğü 1 milyar dolara ulaştı. Tüketici alışkanlıkları değişiyor. 5 yıl sonra kişi başı tüketim 5 litre olur" dedi.

SON dört yılda Türkiye’de dondurma pazarının hızla büyüdüğünü söyleyen Ülker Golf Dondurmaları üreticisi Natura Gıda Genel Müdürü Nusret Apaydın, "2003 yılında kişi başı tüketim 0.8 litreydi. Bugün bu rakam 2.2 litreye ulaştı" dedi. Sektör temsilcilerinin büyük bir rekabet içinde olduğuna dikkat çeken Apaydın, bu rekabetin dondurma pazarını 250 milyon YTL’den 1 milyar dolara çıkardığına işaret etti. "Artık tüketici alışkanlıkları değişiyor" diyen Apaydın, "Türkiye’de mevsim geçişleri çok belirgin. Dondurma tüketimi de bu yüzden düşük oluyordu. Ancak rekabet ve yeni ürünler pazarın büyüklüğünü artırıyor. Dondurma artık tatlı olarak tüketilecek" diye konuştu.

PAZAR HER YIL YÜZDE 20 BÜYÜYOR: Özellikle Ülker’inde dondurma sektörüne girişiyle pazarın büyük bir gelişme kaydettiğini dile getiren Apaydın, dondurma sektörünün gelişimini şöyle anlattı: "Biz sektöre girdiğimiz zaman kişi başı tüketim Avrupa’nın çok altındaydı. 0.8 litre gibi çok düşük bir rakam söz konusuydu. Toplam tüketim 50 milyon litre civarındaydı. Bugün pazar 1 milyar dolara ulaştı. Sektör her yıl yüzde 20 civarında büyüyor. Ve bu büyüme tüketiciye olumlu bir şekilde yansıyor. Ürün grupları sürekli yenileniyor. Bol çeşitlilik meydana çıkıyor. Fiyat avantajları kampanyalar ve promosyonlar tüketicinin dondurmaya bakış açısını değiştiriyor. Dondurma hala yaz aylarında tüketilen bir ürün olsa da tüketim alışkanlıkları yavaş yavaş değişiyor."

TÜKETİM 5 LİTRE: Nusret Apaydın, Türkiye’nin her bölgesinde 80 bin satış noktasıyla yer aldıklarını belirterek, "Öngörümüz 5 yıl sonra kişi başı tüketimin 5 litreye ulaşacağı yönünde. Bizde satış noktalarımızı genişletmek için çalışıyoruz" dedi. Golf Dondurma’nın yatırımlarına da devam ettiğini anlatan Apaydın, 5 yıllık uzun bir vadede yeni projeler ürettiklerini anlattı. Apaydın ayrıca, bu yatırımların Bursa’daki üretim tesisinin geliştirilmesine yönelik olduğunu söyledi.

TATLI OLARAK GÖRÜLMÜYOR: Dondurma tüketiminin soğuk bölgelerde daha çok olduğunu söyleyen Apaydın, "Dondurma tüketiminde rekor hala Yeni Zelanda’nın elinde. Kişi başı tüketimin 27 litreye ulaştığı bölge sektörde hala lider konumda" diye konuştu. Apaydın şöyle devam etti: "Bugün Avrupa’da tüketim miktarları 8 litre civarındadır. Kuzey Avrupa ülkelerinde ise 20 litreye kadar çıkabiliyor. Bu rakamlar ABD’de 25 litreye ulaşmış durumda. Türkiye’de dondurma henüz bir tatlı çeşidi olarak algılanmıyor. Sadece yazın yenen serinletici bir yiyecek olarak algılanıyor. Biz bu alışkanlığı oturtmak istiyoruz. 12 ay boyunca yenen bir yiyecek haline getirmek istiyoruz."

Güney Kore’ye Maraş dondurması satıyoruz

GOLF Dondurma’nın yeni ihracat pazarları keşfetmeye başladığını da anlatan Nusret Apaydın, "İhracatlarımız arasında çok ilginç şeyler var. Örneğin Güney Kore’ye Maraş dondurması ihraç ediyoruz" dedi. Apaydın, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Dondurmada ihracat yapmak çok kolay değil. Çünkü bu ürünün belli bir soğukluk derecesinde taşınması gerekiyor. Bu yüzden yakın bölgelere daha çok ihracat yapabiliyoruz. Ancak yeni pazarlarla da ilgileniyoruz. Güney Kore’ye Maraş dondurması ihraç ediyoruz. Bu bölgede çok tutan bir dondurma."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!