19 yaşındaki marka daha da gençleÅŸmeye karar verdi

Güncelleme Tarihi:

19 yaşındaki marka daha da gençleşmeye karar verdi
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 28, 2004 00:00

Bir koltukta iki karpuz taşıyan tasarımcılar kervanına Alev Ciliv de eklendi. Bir yandan kendi markası için çalışmaya devam ederken diÄŸer yandan Beymen Club tasarım ekibinin başına geçti.1985’te kurulan Beymen Club’ı deÄŸiÅŸtirip, yenileyip, gençleÅŸtirme görevini üstlendi. ‘Takım elbisede de spor kıyafette de rahatlığı arayanlara hitap ediyoruz. Şık olmak uÄŸruna dar kalıplara girenler bizim müşterimiz deÄŸil’ diyor. Yaptığı ilginç yeniliklerden biri de, 2005 yazı için tasarladığı Beymen Club etiketli ilk jean. Onunla yaptığı gençlik operasyonunu konuÅŸuyoruz. Beymen’le nasıl tanıştınız? - Beymen Club 1985 doÄŸumlu bir marka. O piyasaya çıktığında ben 13 yaşındaydım. Harçlıklarımı biriktirip, Beymen Club’tan alışveriÅŸ yapardım. MüthiÅŸ bir ÅŸeydi. Katalogdaki kızlara benzemeye çalışırdım. Beymen hayranlığım ilerleyen yıllarda da devam etti. Ãœniversite tezimi Beymen üzerine verdim ve okuldan mezun olduÄŸum yıl Beymen Akademia yarışmasına katılıp, birinci oldum. Ãœniversitedeyken en büyük hedefim bir gün Beymen’in tasarımcısı olmaktı. Mezun olduktan sonra fikrimi deÄŸiÅŸtirdim. Önce kendi markamı yarattım. Bu yıl Beymen’den teklif gelince çok mutlu oldum. Çünkü zamanlama harikaydı. Ciliv markası oturmuÅŸtu ve ben rahatlıkla baÅŸka bir marka için çalışabilirdim. Beymen niye sizi seçti? - Birçok tasarımcıyla görüştüklerini biliyorum. Sonuçta beni seçtiler. Sanıyorum bana inandılar. Markayı yenileyip, gençleÅŸtirebileceÄŸime karar verdiler.Sonbahar-kış koleksiyonunu ne kadar zamanda hazırlandınız? -Sadece iki ay. Ben bu koleksiyonu Giannito Tositti’den devraldım. Onun yaptıklarını deÄŸiÅŸtirip yeni bir koleksiyon hazırlamak için sadece iki ayım vardı. Kafamdakilerin birçoÄŸunu uygulayamadım. Beymen Club’ın deÄŸiÅŸen çizgisini önümüzdeki yazın koleksiyonunda daha iyi göreceksiniz. Yaz için geniÅŸ bir aksesuvar koleksiyonu hazırladım. Ayakkabılar harika! Ayrıca yine önümüzdeki yıldan itibaren Beymen Club etiketli jeanler piyasaya çıkacak. Beymen Club’ı kim giyer? - Rahat etmek isteyen herkes giyer. Takım elbisede de, spor kıyafette de rahatlığı arayanlara hitap ediyoruz. Şık olmak uÄŸruna dar kalıplara girenler bizim müşterimiz deÄŸil. Beymen Club müşterisi sportif şıklığı tercih ediyor ve doÄŸallığa önem veriyor. DoÄŸal kumaÅŸlar kullanıyoruz. Koleksiyonumuz çok Avrupai. Türkiye’de aradığını bulamayan insanlar artık Beymen Club’dan alışveriÅŸ yapabilecek. Hitap ettiÄŸimiz kitle bu yıldan itibaren gençleÅŸecek ama sadık müşterimizi de küstürmeyeceÄŸiz. MODA KAYGISIYLA HAREKET ETMÄ°YORUZTasarımlarınız sezon modasını yansıtıyor mu? - Hayır. Moda kaygısıyla hareket etmiyoruz. Beymen Club herkesin yaptığını yapan bir marka deÄŸil. Farklı olmak isteyenlere hitap ediyoruz. Beymen Club için hem erkek hem kadın kıyafetleri tasarlıyorsunuz... - Bu durumdan da çok zevk alıyorum. Daha önce David People için erkek tasarlamıştım. ButiÄŸim müsait olmadığı için kendi markamda erkek yok. Oysa ki erkek tasarımlarıyla oynamak çok hoÅŸuma gidiyor. Türkiye’de bu alan çok bakir. Erkekler sofistike tasarıma hasretler. Beymen Club kadını ve erkeÄŸi arasında nasıl bir iliÅŸki var? Karı-kocalar mı, sevgililer mi, yoksa flört mü ediyorlar? -Onlar uzun süredir birlikte yaÅŸayan iki sevgili. Ä°ki koleksiyonu birlikte tasarladım. Giydikleri renkler ve modeller çok uyumlu. Kadın için tasarladığım balıkçı yaka örgülü kazağın erkek versiyonunu da yaptım. Beymen Club’da fiyatlar nasıl? Beymen’e oranla daha mı ucuz? -Biraz daha ucuzdur. Beymen A, B gelir seviyesine, Beymen Club ise A, B ve C’ye hitap eder. Fiyatlar daha makul olduÄŸu için Beymen Club bu yıl Türkiye geneline yayılacak. Åžu anda bayilikler veriliyor. ALEV CÄ°LÄ°V DÄ°YE DEĞİL, CÄ°LÄ°V DÄ°YE MARKA OLDU ÇÜNKÃœ SOYADINI BÄ°R DUYAN BÄ°R DAHA UNUTMUYORDUHikaye klasik. Alev Ciliv de (32) çoÄŸu meslektaşı gibi tasarım yapmaya ilkokul sıralarında baÅŸlar. ‘Babam her ne kadar tasarımcı olmayı futbolcu olmak gibi küçümse de ortaokulda ne olmak istediÄŸime karar vermiÅŸtim’ diyen Ciliv ailesinin tüm itirazlarına raÄŸmen liseden sonra Ä°talya’ya giderek Milano Marangoni Tasarım Akademisi’nde eÄŸitim alır. 1994’te Türkiye’ye döner dönmez Beymen Akademia yarışmasına katılır ve birinci olur.SOYADININ ASLINDA ÖZEL BÄ°R ANLAMI YOKKendi ismiyle yaptığı tasarımlar iki sezon üst üste Beymen maÄŸazalarında satılır. Alev Ciliv için profesyonel iÅŸ hayatı 1996’da David People’la baÅŸlar. 1998 yılında kendi tasarım ofisini kurmak için iÅŸten ayrılır. Birden fazla markaya aynı anda tasarım danışmanlığı yapan Alev Ciliv, 2002’de Ciliv markasını kurar ve TeÅŸvikiye’de maÄŸaza açar. DiÄŸer tasarımcıların aksine adıyla soyadıyla deÄŸil yalnızca soyadıyla marka olmuÅŸtur. Çünkü hiçbir anlamı olmayan Ciliv kelimesini bir duyan bir daha unutamaz. Tasarımcının ailesi 1920’lerde Girit’den göçmüştür ve CilivoÄŸulları olan soyadları zamanla Ciliv olmuÅŸtur. ‘Ciliv’i yaratırken stil sahibi kadınları hedefledim. Detay ve malzemeye önem verenler, sınırlı sayıda tasarımın deÄŸerini bilenler kısa sürede beni keÅŸfetti. Bir tasarımdan bir, en fazla iki tane üretiyorum. Ciliv, Beymen Club’dan oldukça farklı bir marka. Daha avangart tasarımlar yapıyorum. Ä°steyenlere kiÅŸiye özel tasarım da yapıyorum.’ Outdoor ruhunu yansıtmak için çekimler Norveç’te yapıldı 90’lı yıllarda Beymen Club demek, outdoor kıyafetleri konusunda uzman demekti. Şık bir polara, yaÄŸmurluÄŸa, kadife pantolona ya da avcı yeleÄŸine ihtiyacı olan herkes soluÄŸu Beymen Club maÄŸazalarında alırdı. Yıllar geçtikçe Beymen Club deÄŸiÅŸti, farklılaÅŸtı. Tüketicisinin yaşı ilerledikçe marka da yaÅŸlandı. Ancak bu yıl Beymen Club özüne döndü. 2004-2005 sonbahar-kış koleksiyonunun fotoÄŸraf çekimleri, geri gelen outdoor ruhunu yansıtabilmek için açık havada ÅŸu anda kış mevsimini yaÅŸayan Norveç’in Styrn kasabasında yapıldı. FotoÄŸrafları Sedef Delen çekti. Ä°ki erkek, iki kadından oluÅŸan dört kiÅŸilik model ekibinin tamamı Norveçliydi. Yaz mevsiminde havanın geceleri bile kararmadığı Styrn kasabası çevresindeki göller, ÅŸelaleler ve yemyeÅŸil daÄŸlarla bir terapi merkezi gibi. Oslo’ya 6 saat uzaklıktaki kasabaya uzanan yolda ‘Dikkat, Ren geyiÄŸi çıkabilir’ levhalarına sık sık rastlanıyor. Kasabada aÄŸustos ayında hem güneÅŸlenmek hem de 2000 metrede kayak yapmak mümkün. Kışın kar kalınlığı 15 metreye ulaşıyor. Kış sporlarının yazın yapılabildiÄŸi bir yer burası. Ekibin konakladığı ve çekimlerin bir kısmının yapıldığı Visnes Oteli ise 1800’lerde iki odayla kurulmuÅŸ, ÅŸimdi 40 yataÄŸa sahip. Çekimlerde otel sahipleri Bay ve Bayan Visnes de kullanıldı. KIÅž KOLEKSÄ°YONUNDA ÜÇ TEMA Beymen Club’ın 2004-2005 Sonbahar Kış Koleksiyonu’nda 150 parça, 3 deÄŸiÅŸik tema yer alıyor; Rustic, Nordic Air ve Winter Jungle temalarını Alev Ciliv şöyle anlatıyor. RUSTIC Beymen Club’ın aktif hayat için hazırladığı ÅŸehir koleksiyonunun yeni versiyonu. Koyu renkler hakim. Siyah, füme ve kahve, bal rengi, kemik ve kiremitle renkleniyor. Çalışan kadın ve erkek için daha espirili ve detaylarla zenginleÅŸtirilmiÅŸ bir koleksiyon. Fonksiyonel, farklı, bizi herkesten ayıracak yepyeni bir görüntü.NORDIC AIR Hafta sonuna yönelik outdoor kıyafetlerinin bulunduÄŸu tema. Kuzey ülkelerinin açık havasını, serinliÄŸini gökyüzü renkleriyle birleÅŸtiriyor. Mavi, pembe, kemik, bej tonları birbirinin içine geçerek yaratılan spor görüntü, eski Beymen Club’la köprü oluÅŸturuyor. Nordic Air temasında tişörtünden kabanına kadar parça boya kullanıldı. Kalın atkı ve berelerle zenginleÅŸtirilen koleksiyon, soÄŸuk renkleriyle sofistike bir zevke hitap ediyor.WINTER JUNGLEBaharat renklerinin hakim olduÄŸu koleksiyon baÅŸtan aÅŸağı spor. Turuncu, kahve, yeÅŸil, kiremit tonları rahatlıkla birbirleriyle kombin oluÅŸturuyor. Jean yine tamamlayıcı ürün. EÄŸlenceli ve genç bir koleksiyon...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!