185 beygirlik Leon’u iki aile test ettik

Güncelleme Tarihi:

185 beygirlik Leon’u iki aile test ettik
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2006 00:00

Eylül ayında Avrupa ile aynı anda Türkiye’de satışa sunulan yeni Seat Leon, Türkiye’de 4 ayda 1000 adedin üzerine çıkan bir satış grafiği yakaladı. Sıra dışı reklamıyla özellikle siyah rengi büyük talep gören Leon, şimdi de piyasaya yeni çıkan 185 beygirlik TFSI motoruyla dikkat çekmeye hazırlanıyor. Biz de bu hafta fiyatı 52 bin 950 YTL olan ilk TFSI motorlu yeni Leon’u 6 kişiden oluşan iki aileyle sizin için test ettik.

Seat’ın 2002 yılında Audi Marka Grubu’na dahil olmasından sonra tasarladığı üçüncü modeli olan Leon, ünlü tasarımcı Walter de Silva’nın imzasını taşıyor. Yeni Leon’un dikkat çeken tasarımına bir de 185 beygirlik yeni motoru eklenince, tadına doyum olmuyor. Geçtiğimiz hafta Seat Türkiye Genel Müdürü Bahadır Gören’in ’TFSI versiyonumuzu ilk olarak senin test etmeni istiyoruz’ teklifini, elimde test için Skoda Octavia’nın RS versiyonu olmasına rağmen düşünmeden kabul ettim. Çünkü basına verilen Leon test araçlarını yarış otomobili gibi boyadıkları için denemek istememiştim.

6 KİŞİ KURULDUK YEMEĞE GİTTİK

Öncelikle olarak yeni Leon, önceki modelden daha geniş iç alan sunuyor. Bunu size şöyle ispat edebilirim. Geçtiğimiz hafta sonu 6 kişilik iki aile, (ikisi 2.5 yaşında çocuk) aracın içine kurulduk ve yemeğe gittik. Önde üniversiteden arkadaşım ve adaşım Emre, arkada da eşlerimiz ve çocuklarımız çok rahat bir yolculuk yaptık.

5 kapılı bir aracın konforu ile sportif bir aracın görünüşünü birleştiren yeni Leon TFSI, sınıfındaki otomobillere göre daha alçak tavanı ve yere yakın izlenimi veren basık tasarımı ile çok sportif bir görünüme sahip. C sütununun hemen önünde arka kapı çerçevelerine gizlenmiş kapı kolları, Leon’a gerçek bir Coupe formatı kazandırıyor ve benim en çok hoşuma giden detayı oldu. Özel olarak tasarlanan gizli arka kapı kolları sayesinde Leon’u iki kapılı bir hatcback’e benzettim. Kapı kollarının gizlendiği üçüncü yan cam ön farlar gibi polikarbonattan üretilerek, istenilen şeklin verilmesi sağlanılmış.

ÖNÜ ALTEA VE TOLEDO

Yeni Leon’un tasarımında ön farlar ve motor kapağı ile, markanın yeni nesil modellerinin ortak tasarım özelliği olan ve gövde boyunca ön çamurluklardan arka tekerleklerin yuvalandığı alana kadar uzanan dinamik çizgi dikkat çekiyor. Aracın ön kısmında Altea ve Toledo modellerine benzer bir tasarım hakimken, arka kısma geçildiğinde aracın tamamen farklı bir kişiliğe sahip olduğu görülüyor.

Çizgi şeklinde tasarlanan stop grubunun içine yerleştirilmiş yuvarlak lambalar aracın sportifliğini bir kat daha artırıyor. İç mekana geçildiğinde ise aracın basık tavanına rağmen geniş sayılabilecek bir atmosferle karşılaşılıyor. Üç kollu küçük direksiyon simidi kalın yapısı ile ele iyi oturuyor ve göstergeleri perdelemiyor. Sportif konsol ve gösterge panellerinin renkleri ise karanlıkta içerde oldukça hoş bir atmosferin oluşmasını sağlıyor.

MAKSİMUM HIZA ULAŞAMADIM

Motor seçeneklerine yeni eklenen 2.0 litrelik turbo motor sportif bir sese sahip. Vites geçişleri ve aracın hızlanması çok başarılı. Maksimum hız hakkında çok fazla yorum yapamayacağım, ama 6 bin devirde 185 beygir güç üreten aracın 1800-5000 devir aralığında ise 270 Nm tork ürettiğini söyleyebilirim. Leon TFSI’nin maksimum hızı ise ulaşamama rağmen 221 kilometre. Araç 0-100 kilometre hızlanmasını 7.8 saniyede tamamlıyor. Şehir içinde 11.2 litre yakıt tüketen Leon’un şehir dışı yakıt tüketimi ise 6.4 litre. 6 ileri manuel şanzımanla gücünü yola aktaran Leon başarılı bir yol tutuşa sahip.

VAR MI ARTIRAN

Sonuçta, bu hafta kendi ailemle yetinmeyip bir başka aileyi de deneme sürüşüne dahil ederek, Türkiye’de 185 beygirlik bir spor aracı bu şekilde test eden ilk otomotiv editörü oldum. Eğer varsa artıran hodri meydan!
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!