Ä°yi ve kötü iki kadının arasında bir erkek

Güncelleme Tarihi:

İyi ve kötü iki kadının arasında bir erkek
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 01, 2005 00:00

Dolunay Soysert (AyÅŸe): Banyo dışında ilk defa bir yerde ÅŸarkı söyleyeceÄŸimYaz başıydı. Gülriz Hanım’la bir telefon görüşmesi yaptık. Rol için beni düşündüklerini söylediler. Çok heyecanlandım. Beni geçen sezon Dostlar Tiyatrosu’nda, Genco Erkal’la oynadığım ‘BuluÅŸma’ adlı oyunda izlemiÅŸ, beÄŸenmiÅŸ. Banyo dışında ilk defa bir yerde ÅŸarkı söyleyeceÄŸim. Bazı ÅŸeyler hayatta başınıza gelene kadar ‘Bunu yapar mıyım’ diye sormazsınız. Ben de ÅŸarkı söyleyip, söyleyemeyeceÄŸimi bilmiyordum. Denedim, söyleyebildim. AyÅŸe tertemiz bir karakter. O gerçekten bir masal kahramanı. Çizgi roman gibi.Hazım Körmükçü (Ahmet): Zeki Müren’den sonra Ahmet’i seslendirmek benim için handikapHazım Körmükçü en son 14 yıl önce ÇalıkuÅŸu müzikaliyle sahneye çıkmıştı. Gülriz Sururi onun için ÅŸunları söylüyor: ‘Hazım’ın büyükbabasıyla yani büyük Hazım Körmükçü ile benim babam arkadaÅŸtı. Müzikal onun genlerinde var.’ Körmükçü, Ahmet’i oynayacağı için hayli heyecanlı: ‘Ahmet’i Radyo Opereti’nde Zeki Müren seslendirmiÅŸti. Zeki Müren’in üstüne bu ÅŸarkıları söylemek benim için bir handikap olarak düşünülebilir. Tiyatro eÄŸitimimle ve müzikal yeteneÄŸimle bunu en iyi nasıl yapabilirim diye düşünüyorum.’Ceyda Düvenci: Ben operetin siyahıyımGülriz Hanım beni Ä°stanbul Film Festivali’nde sunuculuk yaparken keÅŸfetti. Sahneye çok yakıştığımı düşünmüş. Bu müzikal benim için birçok ÅŸeyin ilki. İçimde konservatuvar okuyamamanın acısı vardı. Ben ÅŸimdi en büyük konservatuvarda, rüya konservatuvarında okuyacağım. AyÅŸe Opereti bana çok ÅŸey öğretecek diye düşünüyorum. 10 senedir oyunculuk yapıyorum ilk kez kötü kadını oynayacağım. Ben operetin siyahıyım, Dolunay beyazı. Ama Ahmet’e çok aşığım. Yaptıklarımla herkesi çok güldürüyorum. Selçuk Borak (Kareograf):Çarliston da, tango da, halay da, zeybek de varAltı çiftten oluÅŸan, on iki kiÅŸilik bir dansçı kadromuz olacak. Bu demek deÄŸildir ki yalnız onlar dans edecek, hayır herkes dans edecek. ‘Dans baÅŸladı bitti, haydi ÅŸimdi oyuna’ gibi bir ÅŸey asla olmayacak. Çarliston da, tango da, halay da, zeybek de var. Gülriz Hanım’la yıllar evvel ‘Kaldırım Serçesi’nde birlikte çalıştık. Açık söyleyeyim ben çok müzikal yaptım. Ondan bir müzikal teklifi geleceÄŸini biliyordum. Ama AyÅŸe Opereti beni çok ÅŸaşırttı. Çünkü Gülriz Hanım’ın elektriÄŸi her ÅŸeye olumlu yansıyor. Bu olumlu elektrikle birlikte ben oyuncuları iyi yoÄŸuracağım. Ä°yi hamur iyi pasta yani! Yönetmen BaÅŸar Sabuncu:Masal anlatacağızGülriz Sururi ‘Operet BaÅŸar Sabuncu ile karşılaşınca hayat buldu’ diyor. Sabuncu, Gülriz Hanım’ı birçok konuda yönlendirmiÅŸ. ‘Muhlis Sabahattin Bey’e bu kadar sadık kalmaman gerekir. Yeni ÅŸeyler doÄŸur. Günümüzün müzikal anlayışı içinde bir ÅŸeyler yap’ demiÅŸ. Birlikte kurguyu deÄŸiÅŸtirmiÅŸler. BaÅŸar Sabuncu ve Gülriz Sururi geçmiÅŸte ‘Kaldırım Serçesi’ gibi önemli bir müzikalde birlikte çalıştılar. AyÅŸe Opereti için ‘çok hoÅŸ bir ÅŸey’ yaratacağız diyorlar. ‘Muhlis Sabahattin Bey’in müziÄŸini genç kuÅŸaklarla tanıştıracakları için heyecanlılar. BaÅŸar Sabuncu ruh halini şöyle anlatıyor: ‘Gülriz bu proje ile bana geldiÄŸinde, tavan arasında ninemin çeyizlik bohçasını bulmuÅŸ gibi oldum. Biraz küf kokuyordu ama küften de tat alınabilir. Spielberg bütün seyircilerin eninde sonunda çocuk olduÄŸunu ve masal dinlemekten hoÅŸlandıklarını yeniden keÅŸfetti. Biz de bundan yararlanacağız ve masal anlatacağız. Ä°nsanları körlenmiÅŸ duyarlılıklarını sınamaya davet edeceÄŸiz. Bu duyarlılığın günümüz televizyon dizilerinde bir karşılığı yok.’Selim Atakan (Müzik sorumlusu):10 kiÅŸilik canlı orkestra olacakMüzikalde ÅŸarkı ÅŸarkı söylemek için deÄŸil oyunun bir parçası olarak kullanır. Biz buna çok dikkat edeceÄŸiz. Müzikleri günümüze uyarladım. Basit ve tekdüze bir müzik kullanmak istemiyorum. ÇaÄŸdaÅŸ müzikallerde olduÄŸu gibi süslemek istiyorum. Åžarkı dinleyiciyi sıkmasın, fazla tekrara düşmeyelim istiyorum. 10 kiÅŸilik canlı bir orkestra ile çalacağız.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!