Hedef Ortadoğu’ya yıllık 50 milyon dolarlık balık ihraç etmek

Hürriyet Haber
22.07.2017 - 11:41 | Son Güncelleme:

65 bin ton kapasitesiyle dünyanın en büyük çipura ve levrek üreticisi olan Kılıç Deniz, ihracatta Ortadoğu ülkelerindeki payını artırmaya odaklandı. Kuveyt, BAE, Katar, İsrail, Ürdün, Irak, Lübnan ve Suudi Arabistan gibi ülkelere ihracat gerçekleştiren Kılıç Deniz, 2017’de ihracat gerçekleştirdiği bölgeler arasında Ortadoğu’nun payını artırmayı hedefliyor.

Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen su ürünleri firmalarından Kılıç Deniz, dünyanın birçok noktasına yaptığı ihracatla büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz ay bir ilki gerçekleştirerek Umman’a uçakla 1 milyon 200 bin adet yavru çipura balığı ihracatı gerçekleştiren Kılıç Deniz, 2017 yılında özellikle Ortadoğu’da büyümeyi hedefliyor. 2016 yılında Orta Doğu’ya 17 milyon$ balık ihracatı gerçekleştiren Kılıç Deniz’in 2017 yılında hedefi bu rakamı daha da yukarılara taşımak.

“ULAŞTIĞIMIZ ÜLKELERİN SAYISINI ARTIRIYORUZ”

2017 yılı itibariyle başta Avrupa ve Rusya olmak üzere 37 ülkeye balık ihracatı gerçekleştirdiklerinin altını çizen Kılıç Deniz Ürünleri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Sinan Kızıltan, “Kılıç Deniz olarak dünyanın en önemli balık üreticilerinden biri olmayı başardık. En etkin olduğumuz Avrupa ve Rusya’dan sonra Ortadoğu’da da büyümeyi hedefliyoruz. Son yıllarda Ortadoğu’da kültür balıkçılığına büyüyen bir ilgi var. Ortadoğu’da Kuveyt, BAE, Katar, İsrail, Ürdün, Irak, Lübnan ve Suudi Arabistan gibi ülkelere ihracat gerçekleştiriyoruz. Kılıç Deniz olarak 2017 yılında Ortadoğu ülkelerinin ihracatımızdaki payını arttırmayı hedefliyoruz.” dedi.

1990 yılında Akuakültür sektörüne 50 ton kapasitede küçük bir kafesle başlayan Kılıç Deniz Ürünleri A.Ş., her yıl kapasitesini üç kat artırdı. Yaklaşık 65 bin ton deniz balığı ve 5 bin ton Alabalık, 150 bin ton balık yemi ve 225 milyon adet yavru balık üretimi olan Kılıç Deniz, çipura ve levrekte dünyanın en büyük su ürünleri firması olmayı başardı. Türkiye’de üretilen çipura ve levreğin %35’ini tek başına Kılıç Deniz sağlıyor.

“ORTADOĞU’NUN BALIK İHTİYACINI KARŞILIYORUZ”

Türkiye’nin, çipura ve levrekte pazar lideri olduğunu kaydeden Sinan Kızıltan, “Şimdiye kadar yavru balıklarımızı sadece deniz yolu ile ihraç ediyorduk. Ancak deniz yolu ile ulaşamadığımız yeni pazarlara uçak kargosu ile nakliyelere de başladık. Özellikle Körfez ülkelerinde başlayan kültür balığına ilgi bizi harekete geçirdi. Son olarak Umman’da ilk kez başlayacak olan kültür balıkçılığı için 500 bin dolar değerinde yavru çipura balığın ihracatını gerçekleştirdik” dedi.

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı