Bilgi'de sinema günleri sürüyor

Güncelleme Tarihi:

Bilgide sinema günleri sürüyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2004 00:00

Bilgi Üniversitesi'nde düzenlenen film gösterimleri sürüyor. Bilgi'de Sinema'da ay boyunca "Bir Kıbrıs Hikayesi", "Latin Dünyasından", "Filistin?", "Deneysel İspanyol Sineması" ve "Mülteci Filmleri" başlıkları altında toplam 34 film seyirciyle buluşacak. Küba'dan Juan Carlos Tabio'nun Otobüs Durağı, geçen sezonun çok ilgi gören filmi Tanrıkent,João César Monteiro'nun Bir Tanrı Komedisi gösterilecek filmlerden bazıları.Elias Demetriou’nun yönettiği ‘Pyla; Birlikte ve Ayrı Yaşamak’ belgeseli Bir Kıbrıs Hikayesi başlığıyla gösterilecek. Belgesel, bir sınır kasabası olan Pyla’nın hikayesini anlatıyor.‘Latin Dünyasından’ bölümünde, Portekizli ustalar Manoel de Oliveira ve César Monteiro’nun filmlerinin yanı sıra, yönetmenliğini Kátia Lund’un üstlendiği bol ödüllü ‘Tanrı Kent’, Kübalı yönetmen Juan Carlos Tabio’nun ‘Otobüs Durağı’ ve İspanyol Sinemasının genç yeteneklerinden Antonio Hernandez’in ‘Sınırsız Kentte’ filmleri izlenebilir.‘Filistin?’ başlığı altında ise, yarım asırdır çözülemeyen Filistin sorununa bakmayı deneyen yönetmenlerin gerçekleştirdiği belgesel filmler gösterilecek. ‘Sınırlar’, ‘Savaşla Baş Başa’, ‘Yaşam Mücadelesi’ ve ‘Lübnan Rüyası’ filmleri ay boyunca seyirciyle buluşacak.‘Mülteci Filmleri’ seçkisinde de, 20 Haziran Dünya Mülteciler Günü dolayısıyla mülteci sorunlarını irdeleyen belgesel filmler yer alacak.Haziran programı ‘Deneysel İspanyol Sineması’na ait filmlerle tamamlayacak. Çoğunlukla üniversite öğrencisi olan genç İspanyol yönetmenlerin deneysel çalışmalarına yer verilen bölümde, Carlos Atanesin ‘Perdurabo’, Ivan Dominguez’in ‘Sonsuza Dek Seni Beklemek’ ve Enrique Peregrina’nın ‘Flaneurs’ filmleri seyredilebilir. İKİ KITADAN LATİNLEROTOBÜS DURAĞI  (LISTA DE ESPERA)  Yön: Juan Carlos TaiboOyn: Vladimir Cruz, Thaimi Alvarino, Jorge Perugorra, Saturnino GarciaKonu: Küba’da belirsiz bir yer. Bir grup insan otobüs beklemektedir, fakat otobüs gelmemektedir, geleceğine dair de bir umut yoktur. Herkes sıkıladursun, genç Emilio zamanını güzel Jacqueline’i etkilemek için kullanır ve sonunda amacına ulaşır. Bu esnada sabrı tükenen diğer yolcular bulundukları durağı güzelleştirmeye ve hayatlarını değiştirmeye karar vermişlerdir. Küba yaşamı üzerine esprili, izlenmesi keyifli bir alegori.TANRI KENT  (CIDADE DE DEUS) Yön: Katia Lund, Fernando MeirellesOyn: Alexandre, Rodrigues, Leandro, Firmino, PhelippeKonu: Brezilya’da yarısı 21 yaşın altında,120 milyon insan yaşıyor. Bunların 28 milyonu yoksulluk sınırının altında yaşamlarını sürdürüyor. Filme konu olan ‘Tanrı Kent’ işte bu insanları merkezden uzaklaştırmak için Brezilya hükümeti tarafından kurulan bir yerleşim birimidir. Zamanla ‘Tanrı Kent’ akıl almaz şiddet olaylarına sahne olan, yılda yüzlerce gencin katil olduğu ve öldürüldüğü bir yere dönüşmüştür. Filmimizin kahramanları işte bu ortamda hayatta kalmaya ve umutlarını canlı tutmaya çalışıyor. EVE DÖNÜYORUM ( VOU PARA CASA)Yön: Manoel de OliveiraOyn: Michel Piccoli, John Malkovich, Catherine Deneuve, Isabel Ruth Konu: Gilbert Valence yetenekli, mesleğinde başarılı bir tiyatro oyuncusudur. Şu aralar da, Eugène Ionesco’nun ‘Berenger’ini oynamaktadır. Fakat bir akşam oyundan sonra, eski bir dostundan bütün hayatını altüst edecek kötü bir haber alır; karısı, kızı ve damadı bir trafik kazasında hayatını kaybetmiştir. Başrollerinde John Malkovich, Michel Piccoli ve Catherine Deneuve gibi usta oyuncuların oynadığı film Portekiz sinemasının belki de en önemli ve tanınmış yönetmeni olan Manoel de Oliveira imzasını taşıyor.BİR TANRI KOMEDİSİ (A COMEDIA DE DEUS) Yön: João César MonteiroOyn: João César Monteiro, Manuela de Freitas, Cláudia Teixeira, Raquel AscensãoKonu: João de Deus’un günleri çalıştığı dondurmacı ile yaşadığı küçük apartman dairesi arasında geçmektedir. İşten artakalan zamanını ise João kadın pübik kılları koleksiyonunu düzenlemekle geçirir. İçinde Kraliçe Victoria'dan da örnek bulunan bu koleksiyonu "Akıl Kitabı" adını verdiği değerli bir albüm içinde saklamaktadır. Bir gece, mahallenin şişman kasabının kızı Joanhinha'yı evine davet eder ve ona şampanya ve süt içirir. Bozulan midesi düzelsin diye de, geleneksel tedavisine başvurur. Kızının saldırıya uğradığını sanan baba, João'ya haddini bildirmek için kolları sıvar. Geçen yıl hayata gözlerini yuman Portekiz’li emektar yönetmen João César Monteiro’dan insan takıntılarıyla ustaca alay eden, sıradışı bir komedi.VÂRİS (O DELFIM) Yön: Fernando LopesOyn: Rogério Samora, Alexandra Lencastre, Rui Morrison, Isabel RuthKonu: Bir zamanların toprak ağası Tomás Bravo’nun hayatı tadını yitirmiştir. Büyük bir göle, binlerce dönüm araziye ve lüks arabalara sahiptir ancak günlerini kısır karısı Maria das Mercês ve uşağı Domingos ile geçirmektedir. Olayları her yıl göle ördek avına gelen bir avcıdan dinlemekteyiz. Bir gün avcı Maria das Mercês’in cesedinin gölde bulunduğunu ve uşak Domingos’un da yatağında ölü bulunduğunu öğrenir. O günden sonra gölün üzerine koyu bir sis çöker ve garip, ürkütücü sesler duyulmaya başlar. PENCERE (THE WINDOW)Yön: Edgar PêraOyn: Lúcia Sigalho, Manuel João Vieira, Nuno Melo, Miguel BorgesKonu: Bu deneysel komedi filmi izleyiciyi bir takım garip ve anlaşılmaz olaylar silsilesi içine sokup bütün bu olanların sorumlusu kim sorusuna yanıt arıyor. Film aslında filmin kahramanını bulma oyunu. Bu oyuna katılan izleyici de kaybedip kaybetmediğine kendisi karar vermek durumunda kalıyor. ÜÇ KARDEŞ (TWO BROTHERS, MY SISTER)Yön: Teresa VillaverdeOyn: Maria de Medeiros, Marcello Urgeghe, Yevgeni Sidikhin, Laura del SolKonu: Lizbon, doksanlı yıllar. Maria, yirmi yaşında olmasına rağmen yaşıtları gibi rahat davranamamakta ve isteklerini dile getirememektedir. Kardeşleriyle birlikte yaşamakta ve hiçbir şekilde onlardan ayrılmayı istememektedir. Ancak dünya Maria’nın hesapladığından daha karışık ve acımasızdır. Maria da çoğu yaşıtı gibi savrulacak ve ayakta durmaya ve kardeşlerine bakmaya çalışırken kendisine yabancılaşacaktır. Portekiz sinemasının önemli isimlerinden Teresa Villaverde’den sade fakat etkileyici bir büyük şehir dramı.KIBRIS?PYLA-BİRLİKTE AYRI YAŞAMAK Yön: Elias Demetriou‘Pyla’ 1974 yılında Kıbrıs’ın  tarafsız bölgesinde kalmış Türk ve Rumların yaşadığı bir kasabadır. O tarihten sonra sakinlerinin çok da alakalı olmadığı bir siyasetin sonucunda kasaba bir ‘ölü bölge’ye dönüşmüş ve arada kalmanın tüm acılarını yaşamıştır. Film, kasabada yaşananları sade bir dille aktarırken birlikte yaşamanın ipuçlarını da arıyor...SIRADIŞI FİLMLERKÜÇÜK SENEGAL (LITTLE SENEGAL)Yön: Rachid BoucharebOyn: Sotigui Kouyate, Sharon Hope, Roschdy Zem, Karim TraoreKonu: Alloune,  köle ticaretiyle ilgili belgelerin sergilendiği bir müzede çalışan, Senegalli yaşlı bir adamdır. Müzeye akrabalarının akıbetini merak eden birçok insan gelmektedir fakat bu konuyu aydınlatmanın tek yolu Amerika’ya gitmektir. Alloune de bir gün merakına yenik düşer ve akrabalarının izini sürmeye karar verir. Yolculuğunun sonunda yaşlı adamı hiç bilmediği, vahşi bir ülkeye varır. Karşılaştığı manzara iç açıcı değildir; kendisini ırkçılığın kol gezdiği, zencilerin aşağılandığı bir ortamda bulur. Fakat Alloune yılmayacak ve akrabalarının izini sürmeye devam edecektir.BABAMI NASIL ÖLDÜRDÜM (COMMENT J'Aİ TUÉ MON PERE) Yön: Anne Fontaine Oyn: Michel Bouquet, Charles Berling, Natasha Regnier, Amira CasarKonu: Jean-Luc işinde başarılı bir fizyoterapisttir ve uzmanlaştığı alan yaşlı insanların tedavisidir. Jean-Luc hastalarını ölüm korkusunu yenmelerini öğretirken bir yandan da kendi geçmişi ve babasının yıllar sonra eve dönüşüyle yüzleşmektedir. Bu yüzleşme güzel karısıyla olan ilişkisine de yansıyacaktır. ‘Babamı Nasıl Öldürdüm?’ psikanalizi film çözümleme yöntemi olarak benimseyenlere çok şey vaad ediyor, zira filmden Oeidipus kompleksinin filme uyarlanışı olarak bahsedebiliriz.DENEYSEL İSPANYOL SİNEMASI / MED-WEST HEROES I. PROGRAMN.I.F.RYön: José HERREROKonu: Thomas Ott’un ‘İş’ hikâyesine dayalı olan film, günümüz dünyasının hızını ve anksiyetesini ilginç bir ‘kısa film-noir’ tarzıyla örerek seyirciye sunmakta.POP Yön: Juan Lopez LlonetKonu: Sualtı görüntülerinin atonel seslerle eşleştirilmesinden oluşan deneysel bir çalışma.ESSER UN BON PEIXYön: Juan Lopez LlonetKonu: İnsanlar balık gibi yaşasaydı ve birileri onları avlasaydı dünya bu filmdeki gibi olurdu. PERDURABOYön: Carlos ATANESKonu: 1930’lu yılların başında bir adam ünlü İngiliz büyücü Aleister Crowley’yi bulmak üzere Sicilya’ya gider ancak vardığında Crowley’nin kaybolduğunu öğrenir. Müritlerinin bir kısmına ulaşmayı başarsa da Crowley’nin kurduğu Gerçek Arzu ülkesine umutsuzluk çökmüştür. Genç İspanyol yönetmen Carlos Atanes’ten ilginç bir gerçeküstü dram denemesi.II. PROGRAMSONSUZA DEK SENİ BEKLEMEK (ESPERÁNDOTE SIEMPRE) Yön: Iván DOMINGUEZKonu: ‘Sonsuza Dek Seni Beklemek’ üç bağlantılı öyküden oluşmaktadır. İlkinde şansın hayatlarımızda ne denli büyük bir yer tuttuğunu görürüz. İkincisi insan tutkularının telefon kablolarından akışını, üçüncüsünde de sağır-dilsiz bir çiftin narin mutluluklarını dillendirir. Deneysel tarzda çekilmiş, şiirsel atmosferiyle dikkat çeken bir çalışma.BABA ( EL PADRE) Yön: Ferrán MOLTÓKonu: II. Dünya Savaşı’nın başlamasında önemli rol oynamış ve Nazi döneminde servet yapmış olan kimi büyük şirketler günümüzün de önemli oyuncularıdır. Ferrán Moltó’ya göre bunlara karşı tek şansımız direnmek ve yaratmak. Politik göndermelerini usta bir deneysel tarzla birleştiren, başarılı bir çalışma.ARTIK HİÇBİR ORGAZMI KAÇIRMIYORUM (I'M NOT MISSING ANY MORE ORGASM)Yön: Laura RUIZ MILANKonu: Bu belgeselin tek bir konusu var; seks. Konuyu irdeleyenler ise birinci elden tecrübelerini paylaşan, içlerinde yönetmenin de bulunduğu, bir grup kadın. Deneyimlerini, sorunlarını ve isteklerini samimi bir sohbet ortamında dillendiren katılımcılar film boyunca eğlenmeyi ve izleyicilere tavsiyelerde bulunmayı da ihmal etmiyor.YİTİK İNSANLAR KAYIP ANAVATANLARGÖREN GÖZ İÇİN KADIKÖYYön: Uğur AydedimKonu: Film, İstanbul’un Kadıköy semtinin M.Ö. 5000’li yıllardan günümüze sosyal ve ekonomik gelişimini konu alıyor. İNSANINI YİTİRMİŞ KENT: KAYAKÖYÜ-LEVİSSİ Yön: Sezgin TürkKonu: 1923 Lozan antlaşması gereği, Rumların göç etmek zorunda kalmasıyla sakinlerini kaybetmiş bir kent: Kayaköyü-Levissi. Belgesel, bu yörede yan yana yaşamış olan Türklerin ve Rumların canlı tanıklığıyla, kentin geçmişine ışık tutmaya çalışıyor.DRAMA’DAN GEÇERKEN (PASSING DRAMA)Yön: Angela MelitopoulosKonu: Drama, Kuzey Yunanistan’da küçük bir şehrin ismi. Bu şehirde, 1923 mübadelesinde Küçük Asya’dan Yunanistan’a gelen ve hayatta kalmayı başaran mülteciler ikâmet etmektedir. ‘Drama’dan Geçerken’ geçmişleri sanayileşme sonucunda yok olmuş olan bir azınlığın hikâyesini anlatıyor. EPIRUSYön: Stratos StasinosKonu: Siyah- beyaz anılardan ve renkli bir bugünden oluşan hikâye, Batı Yunanistan’da  Epirus’ta geçiyor. Göçün yaşanmadığı bir ülke yok. Göç taşınması zor bir yük. Fakat eve duyulan özlem bundan çok daha büyük. BEN ANNEMİN KIZIYIMYön: Seyhan DerinKonu: Belgesel, Zonguldak köylerinden Almanya’ya göç eden bir ailenin kadınlarını anlatıyor. AİLE SIRRI   (THE FAMILY SECRET)Yön: Pola RapaportKonu: ‘Aile Sırrı’, Komünist Romanya’da büyüyen ve varlığı kız kardeşlerinden gizlenen bir kardeşin bulunması hikâyesini konu alıyor. Belgesel, 20. yüzyıla has bir deneyimi tanımlıyor. Bu, son yüzyılda Batı dünyasını sarsan politik değişimlerin de bir minyatürü.AFGAN ÇOCUKLARI (AFGHAN CHILDREN) Yön: Mehrdad FaridKonu: İran’da 1 milyonu çocuk olan toplam 3 milyon Afgan mülteci yaşamakta ve pek azının yasal kalma izni var. Çocuklar İran’da doğmalarına rağmen öğrenim hakkına sahip değil. Ülkenin dört bir yanından gönüllüler bu çocukların en azından temel öğrenimlerini garantilemek için gizlice okullar kurdu. Filmde, yirmili yaşlardaki kadın öğrencilerin mülteciler için sınıflar oluşturma çabalarının yanı sıra, dünyanın her yerinde olduğu gibi yaşam, umut ve ilham dolu çocuklarla karşılaşıyoruz.ÇOCUKLARIM İÇİN ( FOR MY CHILDREN)Yön: Michael AviadKonu: Yönetmen Michael Aviad, savaş yorgunu İsrail’de çocuk yetiştirmenin zorluklarını ve yaşam kaygılarını dillendirmek için kamerasını kendine yöneltiyor. Film ilerledikçe ailenin İsrail’e gelişine ve yönetmenin kişisel tarihine de şahit oluyoruz. Geçmişe yapılan bu kişisel yolculukta yönetmen, çocuklarının İsrail’deki belirsiz gelecekleri için bir umut ışığı aramaya çalışıyor.TARİFA TRAFİĞİ  (TARIFA TRAFFIC)Yön: Joakim DemmerKonu: Her yıl binlerce Afrikalı göçmen Fas’la İspanya arasındaki suları lastik botlarla geçmeye çalışıyor. Kimisi amacına ulaşırken birçoğu da son yolculuğuna çıkmış oluyor. Bir sörf cenneti olan Tarifa’da karaya vuran cesetleri bulup toplamak neredeyse gündelik olağan bir iş haline gelmiştir. Film boğulanların öykülerini anlatırken mülteci akınlarının ortasında yaşayan yerel sakinlerin duygularına da yer veriyor. BİRİNCİ KAPI (PUERTA 1)Yön: Ezequiel SarserKonu: 1 Ocak 2001 gecesinde, tüm dünyadan gelen göçmenler İspanya Göçmen Ofisi’nin ‘Birinci Kapısı’nda beklemektedir. İspanya’da ‘meşru’ olabilmek için gereken evraklarını almak uzun bir bekleyiş ve sabır sınavı sonucunda mümkün olmaktadır.ÇIKMAZ Yön: Pınar Okan, Tuğba KarakayaKonu:Film İstanbul Samatya’da bulunan ve bir çıkmaz sokak olan “İçkalpakçılar Çıkmazı”nın insanlarla şekillenen tarihini konu alıyor . Önceden sadece gayri Müslimlerin yaşadığı İçkalpakçı Çıkmazı’ndaki Rum ve Ermeni nüfus, 1955’te meydana gelen 6-7 Eylül olaylarından sonra yurt dışına göçmeye mecbur bırakılmıştır. Film, bu büyük çatışmadan doğan yabancılaşmayı, yalnızlaşmayı ve yozlaşmayı anlatmakta.EVDEN UZAKTA Yön: Güliz SağlamKonu: Film, Mardin’den İstanbul’a göç etmiş ve çoğunlukla Tarlabaşı’nda yaşayan, hayatlarını midye dolma satarak kazanmaya çalışan insanların yaşadığı zorlukları ve gelecek umutlarını anlatıyor.YURTSUZLAR Yön: Yakup UygunKonu: Van, Türkiye’nin gayri resmi mülteci giriş merkezi. Belgesel, mülâkatlar aracılığıyla mültecilerin, gerek Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği’nden, gerekse devletin yaklaşımından kaynaklanan sorunlarına tanıklık etmeyi deniyor. KIBRIS’TA BİR YOLCULUK / A VOYAGE IN CYPRUSYön: Melis Şenerdem, Gerasimos RigasKonu: “Kıbrıs’ta Bir Yolculuk” birbirinden uzun yıllardır ayrı yaşamakta olan Kıbrıslı Türklerle Rumların hikâyesini anlatıyor. Film iki toplumun farklı kesimlerinden insanların tanıklığıyla geçmişte yaşananları ve bugünü değerlendiriyor.BİLGİ’DE SİNEMA HAZİRAN 2004 PROGRAM AKIŞI1 Haziran SalıTanrı Kent 14.30Pyla 19.30Otobüs Durağı 21.002 Haziran ÇarşambaOtobüs Durağı 14.30Pyla 16.30Tanrı Kent 19.303 Haziran PerşembePyla 14.30Tanrı Kent 16.30Otobüs Durağı 19.30Pyla 21.30      4 Haziran CumaTanrı Kent 14.30Bir Tanrı Komedisi 17.00Otobüs Durağı 21.305 Haziran CumartesiEve Dönüyorum 14.30Otobüs Durağı 16.30Tanrı Kent 19.306 Haziran PazarTanrı Kent 14.30Pencere 17.30Otobüs Durağı 19.30Üç Kardeş 21.307 Haziran PazartesiOtobüs Durağı 14.30Vâris 16.30Tanrı Kent 19.008 Haziran Salı Bir Tanrı Komedisi 14.30Eve Dönüyorum 17.30Tanrı Kent 19.309 Haziran ÇarşambaÜç Kardeş 14.30Pencere 16.30Vâris 19.30Otobüs Durağı 21.3010 Haziran PerşembeEve Dönüyorum 14.30Üç Kardeş 16.30Pencere 19.00Varis 21.0011 Haziran CumaDeneysel İspanyol Sineması I 14.30Otobüs Durağı 16.30Deneysel İspanyol Sineması II 19.00Otobüs Durağı 21.0012 Haziran CumartesiDeneysel İspanyol Sineması II 14.30Deneysel İspanyol Sineması I 16.30Deneysel İspanyol Sineması II 19.00Deneysel İspanyol Sineması I 21.0013 Haziran PazarDeneysel İspanyol Sineması I 14.30Deneysel İspanyol Sineması II 16.30Deneysel İspanyol Sineması I 19.00Deneysel İspanyol Sineması II 21.0014 Haziran PazartesiTanrı Kent 14.30Deneysel İspanyol Sineması I 17.00Deneysel İspanyol Sineması II 19.00Otobüs Durağı 21.0015 Haziran SalıDeneysel İspanyol Sineması II 14.30Otobüs Durağı 16.30Tanrı Kent 19.0016 Haziran ÇarşambaOtobüs Durağı 14.30Tanrı Kent 16.30Deneysel İspanyol Sineması I 19.30Deneysel İspanyol Sineması II 21.3017 Haziran PerşembeDrama’dan Geçerken+Çıkmaz 14.30Epirus+Yurtsuzlar 16.30Ben Annemin Kızıyım 19.00Aile Sırrı 21.0018 Haziran CumaAfgan Çocukları+Çocuklarım İçin 14.30Tarifa Trafiği+Evden Uzakta 16.30Birinci Kapı+Kıbrıs’ta Yolculuk 19.00Gören Göz İçin Kadıköy+Kayaköy 21.0019 Haziran CumartesiAile Sırrı 14.30Ben Annemin Kızıyım 16.30Epirus+Yurtsuzlar 19.00Drama’dan Geçerken+Çıkmaz 21.0020 Haziran PazarGören Göz İçin Kadıköy+Kayaköy 14.30Birinci Kapı+Kıbrıs’ta Yolculuk 16.30Tarifa Trafiği+Evden Uzakta 19.00Afgan Çocukları+Çocuklarım İçin 21.0021 Haziran PazartesiAile Sırrı 14.30Ben Annemin Kızıyım 16.30Epirus+Yurtsuzlar 19.00Drama’dan Geçerken+Çıkmaz 21.0022 Haziran SalıKüçük Senegal  14.30Afgan Çocukları+Çocuklarım İçin 16.30Küçük Senegal  19.00Birinci Kapı+Kıbrıs’ta Yolculuk 21.0023 Haziran ÇarşambaTarifa Trafiği+Evden Uzakta 14.30Küçük Senegal  16.30Gören Göz İçin Kadıköy+Kayaköy 19.00Küçük Senegal  21.0024 Haziran PerşembeAile Sırrı 14.30Epirus+Yurtsuzlar 16.30Afgan Çocukları+Çocuklarım İçin 19.00Tarifa Trafiği+Evden Uzakta 21.0025 Haziran CumaTanrı Kent 14.30Otobüs Durağı 17.00Tanrı Kent 19.3026 Haziran CumartesiOtobüs Durağı 14.30Tanrı Kent 16.30Otobüs Durağı 19.3027 Haziran PazarTanrı Kent 14.30Otobüs Durağı 17.00Tanrı Kent 19.3028 Haziran PazartesiOtobüs Durağı 14.30Tanrı Kent 16.30Otobüs Durağı 19.3029 Haziran SalıTanrı Kent 14.30Otobüs Durağı 17.00Tanrı Kent 19.3030 Haziran ÇarşambaOtobüs Durağı 14.30Tanrı Kent 16.30Otobüs Durağı 19.30
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!