Genç iş adamı Ramazan Kaya: Dünya sahnesinde tarih yazacağız

Güncelleme Tarihi:

Genç iş adamı Ramazan Kaya: Dünya sahnesinde tarih yazacağız
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2017 12:44

Kendi deyimiyle "Tahtakale'de yetişen" genç Türk işadamı, sadece hayallerinin peşinden koşmakla yetinmedi, farklı bir coğrafyada yaşayan bir tasarımcının hayallerini de gerçeğe dönüştürdü.

Haberin Devamı

Türkiye'nin önde gelen dağıtımcı firmalarından Saat &Saat'in yönetim kurulu başkanı olan 48 yaşındaki Ramazan Kaya, geçen yıl satın aldığı Welder markası ile sektörünün en büyük fuarı olan Baselworld 2017'de ilk kez marka sahibi olarak dünya sahnesine çıktı. 

Yani bir başka deyişle hem kendi hayallerini hem de markanın yaratıcısı ve tasarımcısı olan Italo Fontana'nın hayallerini gerçeğe dönüştürdü.

Genç iş adamı Ramazan Kaya: Dünya sahnesinde tarih yazacağız

Ramazan Kaya ile dede mesleğini yaşatan Fontana'nın yolları yıllar önce kesişti. Birlikte çıktıkları bir tatil sonrasında da işler her ikisi için de bambaşka bir viraja girdi.

Son dönemde kendi yarattığı markanın performansından çok hoşnut olmayan Fontana, işiyle ilgili hayallerini Kaya'ya anlattı. Bir süredir distribütörlükten bir adım öne geçip dünya pazarına açılmak isteyen genç işadamı da kendi hayallerini.

Haberin Devamı

GENÇLEŞTİ, RENKLENDİ, BAMBAŞKA BİR ÇEHRE KAZANDI

Bundan sonrasını, dünyanın en büyük saat ve mücevher fuarı olan Baselworld 2017'ye bu yıl ilk kez marka sahibi olarak katılan Kaya, şöyle anlattı: "Markayı satın almak istedim. Fontana, önce buna pek sıcak bakmadı. Ama sonunda ikna ettim ve Saat &Saat, Welder'ı 2016 yılında satın aldı."

Bundan sonra sıra geldi yeni atılımlara. Italo Fontana'nın yarattığı marka baştan sona bir değişim geçirdi. Geçmişte olduğu gibi sadece erkeklere değil kadınlara ve gençlere de hitap etmeye başladı. Renklendi, gençleşti ve bambaşka bir çehre kazandı. "Fotokromik cam" kullanılarak üretilen Moody modeli de bu değişimin en çarpıcı örneği.

Genç iş adamı Ramazan Kaya: Dünya sahnesinde tarih yazacağız

Bir başka dikkat çeken farklılık da fiyatların geçmişe oranla çok daha makul ve ulaşılabilir düzeyde olması.

Fontana, her ne kadar markasını artık Ramazan Kaya'nın ticari yaratıcılığına teslim etmiş olsa da işbirliğini bırakmadı. Firma için tasarım yapmayı sürdürüyor.

Haberin Devamı

Uzun zamandır Saat&Saat’in distribütörlük faaliyetinin yanı sıra kendi markasını çıkarmak için arayışta olduklarını söyleyen Ramazan Kaya'nın bundan sonraki hedefi kelimenin tam anlamıyla bir dünya markasına dönüşmek ve uluslararası pazardaki deneyimleri artırmak. Bu anlamdaki ilk adım da fuar kapsamında atıldı. Kaya, Endonezya, Rusya gibi ülkelerden temsilcilerin kendisiyle görüştüğünü açıkladı.

Ramazan Kaya'nın geleceğe yönelik hedefleri  de var bu konuda.  Kaya'nın amacı,  karlılığı temel hedef olarak görmek
değil, onun yerine bir Türk firması olarak tarih yazmak.

Geçmişte hep Türkler'in ürettiğini ama katma değeri başkalarının aldığını söyleyen Kaya, Baselworld'de bir Türk şirketinin bunu yapabileceğini göstermeyi amaçladıklarını da belirterek: "Buraya tarih yazmaya geldik" diyor.    

Haberin Devamı

Nazan  MENGÜ/  nmengu@hurriyet.com.tr 


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!