Emmy ödüllü senaryo yazarıydı, bir mineral kozmetik markası kurdu ABD’de pazar lideri oldu

Güncelleme Tarihi:

Emmy ödüllü senaryo yazarıydı, bir mineral kozmetik markası kurdu ABD’de pazar lideri oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 10, 2005 00:00

Jane Iredale, yıllarca casting direktörlüğü yaptı. Susan Sarandon, Glen, Close ve Sarah Jessica Parker gibi ünlü oyunculara reklam filmlerinde ve dizilerde rol verdi. Baba filminin ünlü yönetmeni Francis Ford Coppola ile Outsiders filminde, Steven Spielberg ile The Color Purple filminde çalıştı. PBS ve HBO için 50’nin üzerinde program yaptı. Yazdığı bir dizi senaryosuyla Emmy ödülünü aldı. 1994’te bu renkli dünyayı bir anda bıraktı. ‘Mineral kozmetik’ iÅŸine girdi. DoÄŸal hammaddeler kullanarak cilde faydalı olabilecek makyaj malzemeleri üretti. Åžu anda Jane Iredale’in kurduÄŸu Iredale Mineral Cosmetic, ABD’de kendi alanında (doÄŸal kozmetik) pazar lideri. 30’dan fazla ülkede satılıyor. GeçtiÄŸimiz hafta Iredale markası Türkiye’ye geldi. Tabii Jane Iredale de. Biz de fırsatı kaçırmayıp bu enteresan kadınla röportaj yaptık. Hikayeniz nerede, nasıl baÅŸlıyor? - Ä°ngiltere’de doÄŸdum. Ä°ngiliz filolojisi okudum. AÅŸk yüzünden Amerika’ya gittim. Gittikten altı ay sonra aşık olduÄŸum adamdan ayrıldım ama Amerika’dan ayrılamadım. Bence ABD özellikle kadınlar için bir fırsatlar dünyası. Ä°yi yazı yazabildiÄŸim için bir arkadaşım vasıtasıyla reklam ajansına girdim. Metin yazarlığıyla baÅŸladım. Bir süre sonra casting yapmaya, yani rol için insan seçmeye baÅŸladım. Çok ünlü insanlarla çalıştım. n Böylesine pırıltılı bir dünyayı bırakıp kozmetik iÅŸine girmeye nasıl karar verdiniz? - EÄŸlence sektöründe çok uzun süre çalıştım. Deyim yerindeyse bu sektörün içinde yandım. Çok stresli olduÄŸu için bırakmaya karar verdim. Çünkü hayatımı kontrol edemiyordum. Televizyon ve sinema dünyasında çalışırken makyajın önemini fark etmiÅŸtim. Mineral kozmetik sektöründe çalışabileceÄŸime karar verdim. Pazarda ciddi bir eksik vardı. DoÄŸal yollarla üretilen makyaj malzemeleri yok denilecek kadar azdı. Bunun farkına vardıktan sonra bir anda kariyerimi deÄŸiÅŸtirdim. n Tamam farkına varmak, karar vermek önemli ÅŸeyler. Ama bir hayali somutlaÅŸtırmak için daha fazlası gerekiyor. DoÄŸal malzemeyle makyaj malzemesi üretebilmeyi nasıl baÅŸardınız? - Bundan 20 yıl önce de evde kendi kremimi kendim yapardım. Bir kimyager arkadaşımla birlikte çalıştık. Cilde iyi gelen maddelerin dökümünü yaptık. Åžu anda sektörde kullanılan ama cilde zararlı maddeler nelerdir, onların da dökümünü yaptık ve iÅŸe koyulduk. Ä°lk ürettiÄŸimiz ürün mineral içerikli bir pudraydı. O sırada bunun bütün dünyada satılacak bir ürün olduÄŸunu hayal etmiyordum tabii. Yakın çevreme faydalı bir ürün olsun yeter diyordum. SPA’sı olan bir arkadaşıma pudrayı gösterdim. Ãœrünü müşterilerine satabileceÄŸini söyledi. Ä°lk standımızı SPA’da kurduk. SPA’nın müşterilerinden biri estetik cerrahtı. Laserle cilt yeniliyordu. Ãœrünü lazer sonrası hastalarına uygulayabileceÄŸini söyledi. Muayenehanesinde denedi. Ä°nanılmaz memnun kaldı ve beni Plastik Cerrahlar Kongresi’ne davet etti. Böylece ürünümü ABD’nin en ünlü plastik cerrahlarına tanıttım. ÇoÄŸundan çok olumlu geri dönüşler aldım. Tıp konferanslarına katılmaya devam ettim. Dermatologlarla, estetisyenlerle tanıştım. Uzmanların güvenini kazandıktan sonra kozmetik fuarlarına katıldım.n Doktorların güvenini alarak mı yola çıktınız? Bu hesaplayarak yaptığınız bir ÅŸey miydi? Yoksa her ÅŸey tesadüf mü?- Asla böyle bir stratejim yoktu. KendiliÄŸinden oldu. Ä°lk zamanlar önümde gizli bir rehber olduÄŸunu bile düşündüm. Ä°lk yıllar çok zorlandık. Mineral makyaj hakkında hiç kimse bir ÅŸey bilmiyordu. n Her ÅŸey bir pudrayla baÅŸlamış. Tam anlamıyla bir makyaj koleksiyonu oluÅŸturmanız ne kadar zamanınızı aldınız? - 5 yıl. Kalem, ruj, parlatıcı, rimel her ÅŸeyi yapmamız 5 yılımızı aldı. Çıkıştan 18 ay sonra toz pudraya ek olarak antioksidanlı sıkıştırılmış pudra yaptık. Her iki ayda bir yeni ürün çıkarmaya devam ettik. Hálá da devam ediyoruz. n Dünya mineral kozmetik pazarı çok büyük mü? Siz kaçıncısınız?- Amerika’da 5 büyük marka var. Bizimle birlikte üç marka Amerika dışına çıkabildi. Åžu anda Iredale Amerika’da pazar birincisi. n Makyaj yapmayı nasıl öğrendiniz? - Baka baka. Eskiden de makyaj sanatçılarıyla yakın çalışırdım. n Sizce doÄŸru makyaj nasıl olmalıdır?- Bence tek bir doÄŸru yok. Herkesin doÄŸrusu kendine özel ve diÄŸerininkinden çok farklı. Ama yapılan makyajın modaya uygun olmasından çok, kiÅŸinin güzelliÄŸini ortaya çıkarması önemlidir. Ä°ÅŸin sanat tarafı budur.MAKYAJ YAPMADAN ÖNCE MAVÄ° MÄ°, SARI MI OLDUÄžUNUZA KARAR VERÄ°N Jane Iredale kadınları ikiye ayırıyor. Sarı ve mavi. Sarıya sıcak, maviye soÄŸuk da deniyor. Sarışın ve açık kumral kadınlar sarı, koyu kumral ve esmerler mavi gruba giriyor. ‘Sarı alt tonu olan kadınlar bu renkle uyumlu tonlarda makyaj yapmalıdır. Turuncu ruj sürmelidir mesela. EÄŸer pembe sürerse diÅŸleri sarı, turuncu sürerse beyaz gözükür. Mavi alt tonu olan kadınların renkleri ise mor, pembe ve kırmızıdır.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!