Tüketiciler TÜBİS’e takıldı

Güncelleme Tarihi:

Tüketiciler TÜBİS’e takıldı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2017 21:24

TÜKETİCİ şikayetlerinin daha hızlı çözülebilmesi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Tüketici Bilgi Sistemi’ndeki (TÜBİS) çalışmalar nedeniyle vatandaşlar, 1 Ocak’tan bu yana e-Devlet üzerinden başvurularını yapamıyorlar.

Haberin Devamı

İl ve ilçe tüketici hakem heyetleri, bu yüzden başvuru kabulü dışında sistem üzerinde işlem yapamazken, Türkiye genelinde de on binlerce dosyanın biriktiği öğrenildi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri ise yaklaşık 26 milyon dosyanın TÜBİS’e aktarıldığını ve çalışmaların devam ettiğini söylediler. Yetkililer, sisteme aktarılan milyonlarca dosyanın bazı zorluklar çıkardığını ve öngörülenin üstünde bir süre aldığını, sorunun pazartesi günü çözüleceğini bildirdiler. Tüketici Hakları Derneği Turhan Çakar da “Hakem heyeti temsilcilerimiz de sistemin zayıf çalışması nedeniyle dosyaları yetiştiremediklerini aktarıyorlardı. Olaya el atıp sorunu giderecekler” dedi.

TASARRUF HEDEFİ

Yeni yılla birlikte yenilenen TÜBİS sayesinde tüketici hakem heyetlerine elektronik, mobil ya da ıslak imza zorunluluğu olmadan e- Devlet Kapısı üzerinden başvuru yapabilmeleri hedefleniyor. Daha önce TÜBİS uygulamasına e-Devlet üzerinden başvuru yapılabiliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!