Sağlıklı atıştırmalıkta yerli girişim... Çikolataya sağlık kattı

Güncelleme Tarihi:

Sağlıklı atıştırmalıkta yerli girişim... Çikolataya sağlık kattı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 2023 07:00

‘Lezzetli ama sağlıklı çikolata da olur’ dedi ve kolları sıvadı. 50 milyon lira yatırımla kurduğu fabrikada altı ayda 2 milyon adet çikolata kaplı sağlıklı bar üreten Ceren Ballık Erdirik, dağıtım kanallarını ve ürün çeşitlerini hızla artırıyor. Hedefi ise yüzde 100 yerli üretimle dünyaya açılmak.

Haberin Devamı

"Fabrikada büyüdüm. Çocukluğumda, gençliğimde aile şirketimizin başarı hikâyesine şahitlik ettim. Babamın 1979’da kurduğu kaplama boya markası 2015 yılında satıldığında dünya devleri arasındaydı. Böyle bir ailede büyüdüğünüzde üretmek, girişimci olmak DNA’ınıza işliyor. Ben de kendi başarı hikâyemi yazmak istedim ve yolculuğum başladı...”

Bu sözlerin sahibi Ceren Ballık Erdirik. Sanayici bir babanın kızı olarak büyüyen Erdirik, aile şirketlerinin satılmasından sonra üretimden kopamadı. Bir süre şirkette çalışsa da aklında kendi işini yapmak vardı. Girişimcilik ruhu ve kişisel merakları onu gıda sektörüne yönlendirdi, önce zeytiyağı için Annapurna, sonra sağlıklı atıştırmalıklar içim DELLY markasını kurdu. Girişimin yola çıkış sürecini ve yeni dönem hedeflerini Anna Life CEO’su ve DELLY Markası Kurucu Ortağı Ceren Ballık Erdirik anlattı...

Haberin Devamı

Sağlıklı atıştırmalıkta yerli girişim... Çikolataya sağlık kattı
Ceren Ballık Erdirik

POTANSİYELİ GÖRDÜ

2021’de önce bir zeytinyağı markası yarattığını ve butik üretimli markayla dünyada birçok ödüle değer görüldüklerini belirten Erdirik, sonrasında sağlıklı atıştırmalıklar alanındaki atılımı şöyle anlattı: “Abur cubur dediğimiz ve son derece lezzetli olan gıdalar içinde ilk sırada çikolatalar var. Ancak bu ürünlerin çoğu trans yağ, palm yağı, katkı maddeleri içeriyor. Hem onlar kadar lezzetli hem de katkı maddesiz üretim mümkün diye düşündüm. Yurtdışında yaşadığım dönemde de sağlıklı atıştırmalık sektörünün ne kadar büyüdüğünü gördüm. Neden bizim ülkemizde bu alanda çeşitlilik yok dedim. Pandemi sonrası artan sağlıklı beslenme talebi de girişim fikrini destekledi. Kişisel merakım nedeniyle çikolata üretim eğitimleri de almıştım. Bu da sürece katkı sundu ve DELLY markası kuruldu.”

ULAŞILABİLİR FİYATLI

İstanbul Esenyurt’ta 50 milyon lira yatırımla tesislerini kurduklarını dile getiren Erdirik, “Aşçılar ve gıda mühendisleriyle çalıştık ve ilk etapta 6 ürün ortaya çıktı. ‘Sağlıklı atıştırmalık lezzetsiz olur’ algısını kırmak istedik. İlk ürünler ocak ayında market raflarında yerini aldı. Ar-Ge ekibi sektöre de değer katacak yeni ürünler üzerinde çalışıyor. Eylülde 20 çeşit ürüne ulaşacağız. Çikolatanın yanında tuzlu barlar, pirinç patlakları, cips, kahvaltılık seçenekler de olacak. Markamız henüz yeni ama müdavimleri oldu. Şimdi ulusal marketlerin dışında yerel kanallarda olmak için de çalışıyoruz. Kafeler, katinler, oteller, benzin istasyonları da hedef dağıtım yerlerimiz” dedi.

Haberin Devamı

Sağlıklı atıştırmalıkta yerli girişim... Çikolataya sağlık kattı

7’de 70’e herkese hitap edecek lezzetler ürettiklerini belirten Erdirik, “Ürünlerimizi sadece spor yapan beyaz yakalı tüketsin istemiyoruz. Çocuk da yetişkin de yaşlı da tüketmeli. Bunun için de fiyatlar hep makul olacak. Yenilikçi, lezzetli ve ulaşılabilir fiyatlı üretim temel ilkelerimiz olmaya devam edecek” diye konuştu.

2 MİLYON ÜRETİM

Yerli bir girişim olarak yine yerli üretim yaptıklarını ifade eden Erdirik “Bu işi kurarken ‘ithal malzeme kullanmak istemiyorum’ dedim. Öyle de oldu. Ülkemiz toprakları da buna elverişli. Tüm ürünlerimiz vegan ve glutensiz olduğu için tedarik sürecinde oldukça titiz davranıyoruz. Farklı şehirlerden küçük üreticilerle işbirliği yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

 6 ayda 2 milyondan fazla çikolata kaplı bar ürettiklerini belirten Ceren Ballık Erdirik, “Şu an ciromuz 9 milyon liraya ulaştı, yıl sonu hedefimiz 20 milyon lira. Kazandığımızı yine işimize yatıracağız. Orta vadede de aylık 2 milyon bar üretmek ve satmak istiyoruz. Ayrıca en az 50 çeşit ürüne ulaşmak da planlarımız arasında” dedi.

ZORLU DÖNEMDE YATIRIMDAN VAZGEÇMEDİ

YURTİÇİNDE ulusal marketlerde yerini alan, yerel marketlerle de görüşmeye başlayan marka ihracatın yol haritasını da çiziyor. Amerika, Rusya ve Ortadoğu pazarından ürünlere ilgi olduğunu belirten Ceren Ballık Erdirik, “Eylül ayında ihracata başlamayı planlıyoruz. 5 yılda ihracat payının yüzde 50-60 seviyesine kadar gelmesi bekliyoruz” diye konuştu. Hem dünyada hem Türkiye’de zor bir dönemden geçildiğini belirten Erdirik, “Maliyetlerin öngörülememesi ve kurdaki hızlı artış elbette zorlayıcı oluyor. Ama her kriz fırsat da doğurur. Bunu geçmiş yıllarda aile şirketimizde deneyimledim. O yüzden zorlu bir dönemde yatırımından kaçınmadım. İyi, kaliteli üretimle emeğimizin karşılığını alacağımıza inanıyorum” ifadelerini kullandı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!