Özge Çolakoğlu: Yaratıcılık temel taşlardan biri

Güncelleme Tarihi:

Özge Çolakoğlu: Yaratıcılık temel taşlardan biri
Oluşturulma Tarihi: Haziran 04, 2018 22:48

15.Kırmızı Ödülleri sponsorlarından IKEA’nın Pazarlama İletişim Müdürü Özge Çolakoğlu, tüketicilerin günlük yaşamlarındaki iç görülerinden yola çıkıyor, kendilerini bulabilecekleri, hayatlarına kolayca yer verebilecekleri fikirleri yaratıcılıkla birleştirdiklerini dile getirerek, “IKEA markasını deneyimleyen tüketicilerin, iletişimimizi samimi, inandırıcı bulmasının yanı sıra IKEA’nın esprili reklam anlayışıyla da yüzlerde tebessüm yaratmak istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor? Reklamda yaratıcılıktaki değişim hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çoğunluk için daha iyi bir günlük yaşam yaratma vizyonuyla, herkese hitap eden bir marka olarak, tüketicilerin günlük yaşamlarındaki iç görülerinden yola çıkıyor, kendilerini bulabilecekleri, hayatlarına kolayca yer verebilecekleri fikirleri yaratıcılıkla birleştiriyoruz. Pazarlama iletişim yolumuzda da yine aynı değerlerle çalışıyoruz. IKEA markasını deneyimleyen tüketicilerin, iletişimimizi samimi, inandırıcı bulmasının yanı sıra IKEA’nın esprili reklam anlayışıyla da yüzlerde tebessüm yaratmak istiyoruz. Bu sebeple tüm çalışmalarımızda yaratıcılık barındıran, pratik düşünceyi harekete geçiren, ev dekorasyonu konusunda ilham veren bir tarzı benimsiyoruz.

Haberin Devamı

Kırmızı Ödül Töreni sponsoru oldunuz ve törene katılan herkes yarışsın ödülle dönsün dediniz standınızda ve bir montaj yarışması düzenlediniz. Kırmızı’da sponsor olarak sektöre nasıl bir mesaj vermeyi hedeflediniz?

Yaratıcılık, IKEA’nın temel taşlarından biri. IKEA'nın kuruluşundan bu yana hayata geçirdiği yaratıcı çalışmalara pek çok örnek gösterilebilir. Örneğin IKEA, alışılmışın dışında üretim ve tasarım anlayışıyla, farklı mağaza konseptiyle ev dekorasyonu sektöründe pek çok ilke imza atmış bir marka. Markanın doğasındaki yaratıcılık, doğru pazarlama ve reklam stratejileriyle birleşerek iletişim faaliyetlerimizin tümüne yayılıyor. Tercih ettiğimiz tüm yaratıcı işlerde tüketiciyle ortak bir ilgi alanında buluşmayı hedefleyerek, tüketicilerin kalbine dokunmayı önemsiyoruz.

Kırmızı ödül töreninde de yine IKEA'nın esprili reklam anlayışıyla çalışarak, konseptimize uygun keyifli bir ürün montajı aktivitesiyle tüm davetlilere beklenenin dışında farklı bir deneyim yaşatmayı hedefledik. Kullandığımız iletişim tonunun da marka kimliğimizi kuvvetli bir şekilde yansıtmasına dikkat ettik.

İletişimde yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların sizce endüstriye katkısı var mı; neden?

Haberin Devamı

Bir reklamveren olarak Kırmızı Ödülleri’nin sektör olarak önemini değerlendirebilir misiniz?

 ORTAK CEVAP:

Yaratıcılığın hemen hemen tüm sektörlerde olduğu gibi reklam sektöründe de önemli bir güç olduğuna inanıyorum. Reklamın doğru bir stratejiyle hazırlanması, markanın iş başarısına katkı sağlaması önemlidir.

Her alanda olduğu gibi başarının reklam alanında da ödüllendirilerek, teşvik edilmesi oldukça değerli. Diğer yandan Kırmızı, yıllar içinde sektör profesyonelleriyle birlikte gelişen, güçlenen bir yapı haline dönüştü. 15’inci yılında artık geleneksel hale gelen ve kendisi de bir marka olan Kırmızı Ödüllerinin en büyük gücü işte buradan geliyor.

Haberin Devamı

Bu organizasyonu yaratıcılığı teşvik etmesi, desteklemesi açısından da son derece önemli buluyorum. Aynı zamanda sektör için emek veren profesyonellerin yanı sıra bu sektöre girmeye hevesli gençleri de özendirici bir yönü olduğuna inanıyorum. Kırmızı Ödüllerinin gerek uzun yıllara dayanan deneyimi gerekse prestijli jüri seçimiyle oldukça doğru işlerin başarısının altını çizmesi nedeniyle her geçen yıl daha büyük ilgi gördüğünü düşünüyorum.

 

BAKMADAN GEÇME!