Turkish pizza Nişantaşı’nda bir elemanın öğlen yemeğinde kendisi için bakkaldan pastırma alarak yaptığı TurkishPizza’nın bugün en fazla satılan ürün arasında yer aldığını dile getiren Saranga, şunları söyledi: "Ramazan ayında satışa sunduğumuz künefe de benzer bir şekilde yapıldı. Sürekli pizza ile uğraşan çalışanlarımızın denemeleri bizim portföyüzümüze büyük katkı sağlıyor."
İlk kez Türkiye’de satışa sunulduktan sonra Avrupa’da da satışa çıkan suflenin şimdi ABD’de satılmak üzere test aşamasında olduğunu hatırlatan Saranga, bu ürünün çıkış hikayesini de şöyle anlattı: "Sufleyi yapan tedarikçimiz 10 sene önce bizde operasyon müdürü olarak çalışıyordu. Bizden ayrılıp pastacı oldu. Ardından bizim için ürettiği sufleleri tüm restoranlarımızda satmaya başladık. Ürün dünyaya açıldı."
6 dakikada bir şubeDomino’sun ilk kez Türkiye’de ürettiği ve yine Türk çalışanlar tarafından ortaya çıkartılan dönerli pizzanın bugün Hollanda’da satıldığını ifade eden Saranga, "Farklı bir isim altında olsa da Turkish pizzanın malzemeleri ile ürettiğimiz ürünler Hollanda, Yunanistan ve Ortadoğu’da müşterisiyle buluşuyor. Birçooğu satıldığı ülkelerde yükske talep görüyor" dedi. Pizza pazarında yüzde 35-40 payları olduğunu belirten Saranga, "Satışların yüzde 10’u internetten, yüzde 30-35’i paket servis geri kalan da evlere servis oluyor. İstanbul’da Gebze’den Çorlu’ya her 6 dakikalık mesafede 1 şubemiz bulunuyor. Türkiye Avrupa’da hem satış hem dükkan büyümesinde birinci ülke konumunu koruyor. Dünyada da ilk 5 pazar arasında yer alıyor" diye konuştu.
Kapasiteyi artıracak tedarik üssü olacakDOMINOS’un Türkiye’de Ankara, İzmir ve İtanbul’da olmak üzere 3 fabrikası bulunduğunu dile getiren
Aslan Saranga, şöyle konuştu: "Bu 3 fabrika için bugüne kadar 3.5 milyon TL yatırım yaptık. 2009’da da hem kapasite artırımı hem de şubelerin geliştirilmesi için 6 milyon TL yatırım yapmayı planlıyoruz. Pizza kutusu ve sosu konusunda da tüm Avrupa’nın ihtiyaçlarını karşılamak üzere son noktaya geldik. Fransa, İngiltere, İrlanda, Belçika ve Hollanda’ya kutu satmaya başladık. Ancak biz bütün Avrupa kutularını Türkiye’den alsın istiyoruz. Yüzde 100 yerli ürünle çalışıyoruz."
2001’i de yaşadık, büyümeye hazırlıklıyız
TÜRKİYE’de hazır
yemek sektörünün hızla büyüdüğünü söyleyen Aslan Saranga, sektörle ilgili şu bilgileri verdi: "2008’de yüzde 20 büyüyen sektör 240 milyon dolarlık hacme ulaştı. 3 yılda bu rakam 600 milyon doları bulabilir. Krize rağmen satışlarımızda yüzde 58’lik artış oldu. Bu yıl 115 milyon TL ciro hedefliyoruz. Türkiye’de 2001’i de yaşadık. Herşeye çok hazırlıklıyız. Büyüme hedefimizi koruyoruz."