Metrobüs şoförüne CAM KABİN

Güncelleme Tarihi:

Metrobüs şoförüne CAM KABİN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2016 20:42

GEÇTİĞİMİZ günlerde İstanbul’da metrobüste yaşanan kazanın ardından çalışmalar başlattıklarını anlatan İETT Genel Müdürü Arif Emecen, “Metrobüste yaşanan olay bir milat.Bu olayla birlikte, yolcunun dış müdahalesini engelleyecek şekilde bir koruma sistemi hazırladık. Yurtdışında uygulanıyor. Önümüzdeki haftadan itibaren cam kabin uygulamasına geçeceğiz ve 5 bin 750 otobüse uygulayacağız” dedi.

Haberin Devamı

Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından düzenlenen ödül töreninin ardından konuşan Arif Emecen, “Bundan böyle İstanbul’daki toplu taşıma araçlarının şoförlerini de ‘Kara kutu’ olarak adlandırılan ‘CAN-BUS’ sistemiyle gözetleyeceğiz. Şoförlerin otobüse ilişkin bütün hal ve hareketleri izlenecek. İkinci ve üçüncü defa aynı şikâyet geldiğinde şoför görevden alınacak. Şoförlerin eğitim planlaması, otobüslerin elektronik beyinlerine gelen bildirimler üzerinden yapılacak. Verilerden aracın hangi durakta durup durmadığı, kapının açılıp açılmadığı, kapı açık mı gidiyor, klima çalışıp çalışmıyor mu, kaç saat çalıştı gibi 40 veriye ulaşabileceğiz. Her şoförün sicil kaydı olacak. Sicili yüzde 80’in altına düştüğünde eğitim merkezlerine alacağız” dedi.

 

Haberin Devamı

AVRUPA’DAN ÖDÜL

 

Öte yandan EFQM, İETT’yi ‘Müşteriye Değer Katma’ kategorisinde ‘Mükemmellik Ödülü’ne layık gördü. Arif Emecen ödülü Milano’da düzenlenen törenle aldı. EFQM CEO’su Leon Tossain, “Bu ödülü verirken jürinin asıl etkilendiği olay, İETT’nin ‘Empati Haftası’ etkinliği oldu. Empati Haftası’nda yöneticilerin dahil olduğu tüm İETT çalışanları bir hafta boyunca toplu taşıma araçlarını kullanıp potansiyel iyileştirme ve geliştirme alanlarını müşteri gözüyle tespit ediyorlar. Bu uygulama sık sık tekrarlanıyor. Kendilerini tebrik ediyorum” dedi. Arif Emecan, şunları söyledi: “Bu ödülü kazanmamızı sağlayan çalışmalarımız 7 ana başlık altında toplanıyor. Ana hatlarıyla özetlemek gerekirse müşteri şikayet ve öneri sistemimizi çok kolay ve çok hızlı ulaşılabilir hale getirdik. Günde 4 bin şikâyet alıyoruz. Her başvuru mutlaka kayıt altına alınıyor. Bir de ‘Empati Haftası’ var. Tüm İETT çalışanlarının bir hafta boyunca toplu ulaşımı kullandığı bir proje. Hepimiz gözlemlerimizi raporluyoruz ve bunu sık aralıklarla tekrarlıyoruz. ‘Empati Haftası’ uygulaması öncelikli sorunların tespitini ve kolay çözümler üretilmesini mümkün kılıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!