Kimyacılar bir araya geldi kişisel bakım markası kurdu... Gelin görümceden ‘doğal’ girişim

Güncelleme Tarihi:

Kimyacılar bir araya geldi kişisel bakım markası kurdu... Gelin görümceden ‘doğal’ girişim
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 24, 2023 07:00

Kimya eğitimi alan ve global ilaç firmalarında çalışan Gülben Sabuncu Gürses ile Mine Gürses Bozarslan hayallerinin peşinde gitmek istedi ve istifa ederek markalarını kurdu. Doğal içerikli kişisel bakım ürünleri üreten girişimciler iki yılda önemli yol kat etti. Yılda 100 bin adet üretime ulaşan marka, önümüzdeki yıl yüzde 100 büyüme hedefliyor.

Haberin Devamı

Mine Gürses Bozarslan, 2010 yılında Yeditepe Üniversitesi Kimya bölümünden birincilikle mezun oldu. Dünyanın önde gelen ilaç firmalarında kalite ve ürün bölümlerinde çalıştı.

Gülben Sabuncu Gürses, Marmara Üniversitesi Kimya bölümünden mezun olduktan sonra organik kimya alanında master ve doktora eğitimi aldı. Global ilaç firmalarının Ar-Ge, kalite, üretim ve ruhsat departmanlarında yer aldı.

İşte bu iki kimyacı kadın ilaç sektöründeki deneyimlerini birleştirdi ve ‘Heaven on Earth’ markasını kurdu. Bebek, çocuk ve yetişkinler için bakım ürünleri geliştiren girişimcilerin hikâyelerini ve yeni dönem hedeflerini kurucuları anlattı...

HAYALLERİ İÇİN İSTİFA ETTİLER

“Yıllardan beri ikimiz de içimizdeki girişimci ruhu açığa çıkarmak için fırsat kollayan gelin görümceyiz. Cesaretimizi topladık, 2019 yılında çalıştığımız global firmalardan istifa ederek hayallerimizin peşinden gitmeye karar verdik” diyen Mine Gürses Bozarslan, süreci şöyle özetledi: “Yüzde 100 doğal ve organik içerikli kişisel bakım ürünleri markamızın Ar-Ge çalışmalarına 2019 yılının başında başladık. 2020 yılının sonunda da gelin görümceden türettiğimiz ‘GG Pharma Kozmetik ve İlaç San. Tic. A.Ş’ ismiyle firmamızı kurduk. İki yılı aşkın süren çalışmalarımız sonrasında lansmanımızı 2021 Temmuz ayında gerçekleştirdik. Dolu dolu iki yıldan beri pazardayız.”

Haberin Devamı

Kimyacılar bir araya geldi kişisel bakım markası kurdu... Gelin görümceden ‘doğal’ girişim
Gülben Sabuncu Gürses - Mine Gürses Bozarslan

Girişimciler, “Hayal etmek, hedef koymak ve vazgeçmeden istikrarlı bir şekilde çalışıp sabretmek tüm genç girişimcilere tavsiyelerimizdir” dedi.

ONLINE’DA VE MAĞAZALARDA

İlk yıl, bebek köpük şampuan, bebek ve çocuk şampuanı, pişik kremi, masaj yağı, yetişkin şampuanı, çatlak yağı ve vücut koruyucu spreyi olmak üzere yedi ürün çıkardıklarını, ürün sayısının da her geçen gün arttığını belirten Bozarslan şunları söyledi: “Geçen sene deo-roll on ve güneş kremi ile iki ürün daha ekledik. Bu sene ise üç kişisel bakım ile yüksek faktör güneş koruyucu stick ve S.O.S anlık yatıştırıcı stick ekleyerek toplam 14 ürünle yolculuğumuza devam ediyoruz. Ürettiğimiz yüksek faktörlü güneş koruyucu stick ürünümüzün, ilk yerli ürün olmasından dolayı oldukça gururluyuz.” Bozarslan, online pazar yerlerinin yanında eczanelerde ve anne-bebek mağazalarında tüketici ile buluştuklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

ANNE HASSASİYETİ İLE ÜRETİLİYOR 

Anne olduktan sonra doğal ürün ihtiyacını daha net hissettiğini ve üretim sürecine de bu hassasiyetle yaklaştıklarını dile getiren Gülben Sabuncu Gürses, “Ürünlerimizi ebeveyn hassasiyeti ve ilaç titizliğinde üretiyoruz. Kendimize ve çocuğumuza kullanmayacağımız hiçbir malzemeyi ürün formülasyonlarımızda kullanmıyoruz. Bir aile işletmesiyiz. Bununla gurur duyuyoruz. Sürdürülebilirlik ve çevreye karşı hassas bir bilinçle formüllerimizi oluşturup, üretim gerçekleştiriyoruz” dedi.

Kimyacılar bir araya geldi kişisel bakım markası kurdu... Gelin görümceden ‘doğal’ girişim

 

HEDEF ÜRETİMDE YÜZDE 100 BÜYÜME

- SÜREÇ içinde nasıl yol kat ettiklerini anlatan Bozarslan şunları söyledi: “İlk zamanlarda her bir ürün için 1000’er adetlik üretimde ellerimiz titrerken, şimdi gözümüz kapalı 10 biner adet üretim yapıyoruz. Bu yılın sonu itibarı ile 15 milyon TL ciro hedefimize ulaşacağımızı umuyoruz. Yılda 100 bin adet üretim yapıyoruz. Önümüzdeki sene adetsel olarak yüzde 100 büyüme hedefimiz doğrultusunda satış ve pazarlama faaliyetlerimize devam ediyoruz. Adetsel büyümemizin yüzde 30 kadarının ihracattan gelmesini hedefliyoruz.” Mikro ihracata başladıklarını dile getiren Bozarslan, “Kıbrıs distribütörümüz var. Körfez Bölgesi distribütörlük görüşmelerimiz devam ediyor. Amazon Amerika’da ürünlerimiz mevcut. Düzenli olarak mikro ihracat gerçekleştiriyoruz. Amazon’un dünya genelinde depoları olan ülkelerde de yer almak istiyoruz. Ayrıca gelecek vadeden marka olarak değerlendirilen iki yatırım fonu ile ortaklık görüşmelerimiz oldu. Markamızı teknolojik gelişmeleri takip ederek her geçen gün ileriye taşımayı hedefleyen iki kurucu olarak, bu tarz bize değer katacağına inandığımız ortaklık fikirlerine de açığız” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

DİJİTAL LOJİSTİKTE HIZLI BÜYÜME

ŞİRKETLERİN kara taşımacılığı ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlayan dijital lojistik platformu Kamion, 2023’ün ilk yarısında yaklaşık 5 kat büyüme elde etti. 2022’nin ilk yarısına kıyasla 2023’ün ilk yarısında tedarikçi sayısında yaklaşık 3 buçuk kat, müşteri sayısında ise yaklaşık 2 kat artış yaşayan Kamion, yıl sonunu 7.15 milyon dolar ciro ile kapatmayı hedefliyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Kamion Kurucusu Berkay Adlim şunları söyledi:

“Kendimizi ‘Modern Taşıma İşleri Organizatörü’ olarak tanımlıyoruz. Dijital altyapımız sayesinde doğru kamyonu, doğru yükle, doğru zamanda buluşturuyoruz. Geniş taşıyıcı ağımız sayesinde tedarik zincirine bir lojistik şirketi olarak entegre oluyor ve FTL taşımacılık ihtiyaçlarına kendi içimizde ürettiğimiz teknolojiler sayesinde çok daha yüksek performanslı, uygun fiyatlı ve sürdürülebilir bir şekilde cevap veriyoruz. 2020 yılında kurulan bir firma olarak son 2 buçuk yıldır elde ettiğimiz büyümeden son derece mutluyuz. Silikon Vadisi merkezli yatırımcılarımızın ve prestijli global müşterilerimizin desteği ile Türkiye lojistik pazarının lider platformu olmak en büyük hedefimiz. Bunun yanı sıra orta ve uzun vadede global pazarda da ciro bazında ilk beş nakliye platformu arasına girmeyi amaçlıyoruz.”

Haberin Devamı

Kimyacılar bir araya geldi kişisel bakım markası kurdu... Gelin görümceden ‘doğal’ girişim

KADIN İSTİHDAMINA EĞİTİM DESTEĞİ

İŞKUR ve Arabica Coffee House, herhangi bir eğitim almamış, meslek sahibi olmayan ev kadınlarının meslek edinmesine ve çalışabilmelerine olanak sağlayan bir projeye imza attı. Proje kapsamında pasta yapımı ve sunumu ile ilgili 512 saatlik İŞKUR eğitimi alan kursiyerler 20 Temmuz’da mezun oldu.

Kimyacılar bir araya geldi kişisel bakım markası kurdu... Gelin görümceden ‘doğal’ girişim

Projeye ilişkin bilgi veren Arabica Coffee House Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Elif Ülger Yalçın,  “Çalışan kadın, güçlü aile, güçlü ekonomi ve güçlü sosyal hayat anlamına gelir. Kamuda ve özel sektörde kadın istihdamı, kadının iş hayatına kazandırılması ve karar mekanizmalarında yer alması için çok önemli çalışmalar yapılıyor. 2014 yılında kurulan Arabica Coffee House olarak, bu çerçevede çalışmalar yapmak, sektöre ve topluma katma değer sağlamak, sürdürülebilir ekonomi ve ülkemiz değerlerine katkıda bulunmak bizim için ayrıca önem arz ediyor“ dedi.

Haberin Devamı

Bu proje kapsamında eğitim alıp başarılı olan kadınlara istihdamda öncelik tanıyacaklarını belirten Yalçın, “Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer devlet kurumları ile yaptığımız işbirlikleri sayesinde baristalığın prestijli bir meslek haline gelmesi ve nitelikli iş istihdam sağlanması ile ilgili çalışmalarımızı yürütmeye devam ediyoruz” şeklinde konuştu.

BAKMADAN GEÇME!