İlk 4 ayda turist sayısı 11 milyonu aştı ‘Turizmde hedef büyümeli’

Güncelleme Tarihi:

İlk 4 ayda turist sayısı 11 milyonu aştı ‘Turizmde hedef büyümeli’
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2023 07:00

Türkiye, yılın ilk dört ayında toplam 11 milyon 93 bin 247 ziyaretçi ağırladı. Turist sayısında yıllık hedefin 60 milyon olduğunu hatırlatan sektör temsilcileri, “Sektörde dengeli bir çeşitlenme yapılabilirse turizm verileri bunların çok daha ötesine taşınabilir. Nisanda, pandemi öncesi veriler aşıldı. Hedefler büyümeli” yorumunu yaptı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE, turizmde bu yıl 60 milyon turist ve 56 milyar dolarlık gelir hedefliyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı verileri ilk dört ayda ulaşılan sonuçların hedeflere rahatlıkla ulaşılacağını ortaya koydu. Bakanlığın verilerine göre ocak-nisan döneminde yurtdışından toplam 11 milyon 93 bin 247 ziyaretçi geldi. Bakanlıktan yapılan açıklamada ilk dört ayda gelen yabancı ziyaretçi sayısının geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 27.51 artarak 9 milyon 533 bin 933 olduğu belirtildi.

Dört aylık süreçte Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülke ise 1 milyon 153 bin 341 ziyaretçi ile Rusya Federasyonu oldu. Rusya’dan gelen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 134.94 arttı. Almanya’dan 966 bin 336, Bulgaristan’dan 797 bin 956 ziyaretçi geldi. Bulgaristan’ı İran ve Birleşik Krallık izledi.

NİSANDA PANDEMİ ÖNCESİ VERİ YAKALANDI

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Ocak-Nisan 2023 Turizm İstatistikleri’ne göre Türkiye nisan ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29.03 artış ile 3 milyon 321 bin 824 yabancı ziyaretçi ağırladı. Bu veri ile pandemi öncesi rakamlara ulaşılmış oldu. 2019 yılının nisan ayında gelen turist sayısı 3 milyon 293 bin 176 olarak gerçekleşmişti. Bu yıl ziyaretçi sayısı, pandemi öncesini 28 bin 648 kişi aşarak sektöre moral oldu.

Haberin Devamı

İlk 4 ayda turist sayısı 11 milyonu aştı ‘Turizmde hedef büyümeli’



İÇ PAZAR REZERVASYONLARI DURDU

İlk dört aylık verileri değerlendiren EGE Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Türkiye’ye ilginin arttığını ama bunun otellerde gözlemlenmediğini söyledi. İşler, “11 milyon turistin hepsi otellerde değil, ev almış ya da kiralamış olanlar da var. Tesislerin durumu şu anda iyi değil. Türkiye en önemli pazarı olan Ukrayna’yı kaybetti. Rusya’dan gelişlerde de yavaşlama var. Seçimlerin ikinci tura kalmasından dolayı iç pazarda hiç müşterimiz yok diyebilirim. Tesisler şu anda yüzde 30 seviyelerinde. Ümidimizi seçimlerden sonraya bağladık” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘TURİZM ÇEŞİTLENMELİ’

Her şey iyi giderse 60 milyon turist hedefinin rahatlıkla yakalanabileceğini belirten Mehmet İşler, “Bu rakamlara ulaşabilmek için Türkiye’nin turizm çeşitliliğini artırması gerekiyor. Şu anda kum, deniz ve güneşte olması gereken rakamları zaten yakaladık. Türkiye’nin 100 milyon turisti yakalayabilmesi için kum, deniz, güneş dışında turizm çeşitliliği yaratması lazım. Yayla, sağlık, kruvaziyer, kültür ve gastronomi turizmi, spor, kongre turizmi gibi alanlara yönelinmesi gerek. Yoksa şu anki rakamları aşamayız. Turizmi çeşitlendirebilirsek, 2030 yılında 100 milyon turiste ulaşabiliriz” dedi.

İlk 4 ayda turist sayısı 11 milyonu aştı ‘Turizmde hedef büyümeli’

Haberin Devamı

"FİYATLAR YÜKSEK"

Pronto Tour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, Türkiye’deki otel fiyatlarının biraz yüksek olduğunu belirterek, “Bu durum bazı pazarlarda verilerin düşmesine neden oldu. Bunların başında Rusya geliyor. Rusya’nın alım gücü Avrupa’nın uyguladığı ambargodan dolayı biraz düştü. Türkiye’deki turizm içinde bulunduğu zorluklara çok çabuk adapte olan bir kapasitede. Bu yüzden yine de iyi bir sezon geçireceğimizi ama hedeflerin biraz altında kalacağımızı düşünüyorum” dedi. Onaran, turist sayısının artması için otellerin Rus pazarına biraz fiyat kırabileceğini de belirtti.

‘TÜRKİYE HIZLI TOPARLAYAN PAZAR OLARAK ANILIYOR’

TURİZM yatırım danışmanlık şirketi Servus International’ın Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Türkyılmaz, geçtiğimiz haftalarda Berlin’de yapılan turizm konferansında Türkiye’nin en güçlü pazarlardan biri olarak anons edildiğine dikkat çekerek, “Uluslararası yatırımda ‘fast recovery’ diye bir tabir var. Türkiye raporlarda böyle adlandırılıyor: Hızlı toparlayan pazar. Krizlere karşı çok duyarlıyız. Çok hızlı etkileniyoruz ama çok da hızlı reaksiyon verip toparlanıyoruz. Turizmde yatırımcılar bunu görüyor. Büyük grupların yatırımları durmuyor. Özellikle Kazak yatırımcıların pazarda projeleri artıyor. Türkiye başarılı bir turizm ülkesi olarak iştah açıcı” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!