Hindistan’a ihracatı 3.5 kat artırdı

Güncelleme Tarihi:

Hindistan’a ihracatı  3.5 kat artırdı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2024 07:00

EGE Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, pandemide hayata geçirdiği taze kiraz, üzüm ve nar ürünlerinde hedef pazarlar Ur-Ge projesiyle, maskelerini takarak Hindistan’a pazarlama yaptı; ihracatını 3 yılda 3.5 kat artırdı.

Haberin Devamı

Birliğin ihracatı 30 milyon dolardan 100 milyon doların üzerine çıktı. Bu başarı, Ur-Ge projesine “UR-GE Projeleri İyi Uygulama Örneği Ödülü”nü getirdi. Çalışma, Ticaret Bakanlığı’nın düzenlediği ödül programında 619 Ur-Ge projesini geride bırakarak Türkiye birincisi seçildi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak’a Ur-Ge projesi ödülünü Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat takdim etti.

2028’DE 2 MİLYAR DOLAR İHRACAT

Ankara’da Ticaret Bakanlığı’nda düzenlenen törende konuşan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, taze kiraz, üzüm ve narda Hedef Pazarlar UR-GE Projesi’ne 2019’da start verdiklerini söyledi. Uçak, “Hedef pazarımız Hindistan’a 2020 yılında 31 milyon dolar olan yaş meyve sebze ihracatımızı 2021 sonunda 69 milyon dolara, 2023’te de 100 milyon dolara taşıdık. 3 yılda Hindistan’a ihracatımızı yaklaşık 4 kat artırdık. 2023 sonunda 1 milyar 330 milyon dolar olan ihracatımızı 2028’de 2 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!