Daha ekonomik motora asılacak Türkiye’nin önemini artıracak

Güncelleme Tarihi:

Daha ekonomik motora asılacak Türkiye’nin önemini artıracak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2011 00:00

Dizel ve benzinli otomobillerin 2020 yılında toplam otomotiv pazarının yüzde 95’ini temsil edeceğini öngören Bosch, 3.2 milyar Euro’luk Ar-Ge yatırımı yapacak. Bosch’un daha ekonomik motorlara dönük adımı, 2013 yılına kadar 300 milyon Euro’luk yatırım gerçekleştireceği dizel motor parçası üreten Bursa’daki fabrikanın da önemini artıracak.

Haberin Devamı

OTOMOTİV teknolojisi sektörünün bu yıl yüzde 10 büyüyerek 30 milyar doların üstünde bir hacme ulaşmasını bekleyen Alman teknoloji firması Bosch, otomotiv Ar-Ge’sine 3.2 milyar Euro yatırım yapacak. Önümüzdeki 10 yıl boyunca benzinli ve dizel motora sahip araçların pazarda yüzde 95 pay almaya devam edeceğini söyleyen Bosch Grubu Otomotiv Teknolojisi Başkanı Bernd Bohr, “2020 yılında dünyadaki araçların yüzde 95’inden fazlası yine benzinli ya da dizel olacak. Bu noktada yakıt tüketimini yüzde 30 oranında  düşürmek bizim için çok önemli. Motorların hacmi küçülürken, ürettikleri güç ise artacak. Ancak içten yanmalı motorların tassarufu için ne kadar çalışsak da gelecek elektrikli motorların olacak” diye konuştu.
12 markayla çalışacak
Yüksek batarya maliyetleri ve sınırlı menzil dikkate alındığında elektrikli taşımacılığa geçişin 10 yıldan fazla zaman alacağını belirten Bohr, şunları söyledi: “Bu nedenle geliştireceğimiz yeni enjeksiyon ve turbo sistemleri ile benzinli ve dizel otomobillerin daha küçük hacimlere ulaşıp daha az yakıtla daha fazla güç üretir hale gelmesini sağlayacağız. Tüm bunların yanında elektrikli otomobiller için de yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2013 itibariyle 12 otomobil üreticisinin yaklaşık 20 elektrikli oto projesi için üretim yapacağız.”
Bursa’daki dizel motor parçaları ve hidrolik komponent üreten Bosch fabrikalarının dünyanın en büyüğü olduğunu vurgulayan Bosch Türkiye Genel Müdürü Hermann Butz ise, şunları söyledi: “2013 yılına kadar 400 milyon Euro’luk yatırım yapacağız. Otomotiv bölümü, 300 milyon Euro ile toplam yatırımdaki aslan payını alacak. Türkiye artık Bosch’un yurt dışındaki diğer birimlerine know-how transfer etmeye başladı. Biz ‘Made in Turkey’i bir marka olarak Bosch için oluşturduk. Bosch olarak dışardan bir ürün alacaksa öncelikli olarak Türkiye’den almayı tercih ediyor. Türkiye’deki Bosch fabrikası önem sıralamasında Almanya’dan sonra geliyor.”

Haberin Devamı

Güvenliği ulaşılabilir fiyatlarla gelişen pazarlara götürüyoruz

BİRLEŞMİŞ Milletler’in önümüzdeki 10 yılı yol güvenliği için ‘Eylem Dönemi’ olarak ilan ettiğini söyleyen Bernd Bohr, şunları söyledi: “Dünya genelinde 2020’ye dek 5 milyon hayat kurtarmak büyük bir hedef. Örneğin Hindistan’da kazalarda ölüm sayısı 2000’de 80 bin iken bugün 120 bine çıkmış. Biz bu tip pazarlar için sahip olduğumuz teknolojiyi daha uygun fiyatlı hale getirerek satışlarımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu nedenle Hindistan ve Brezilya’da ABS üretim tesisleri kurduk. Güvenlik önlemleri giderek daha da fazla zorunlu hale geliyor. Örneğin, bu yıl Avrupa Birliği ve Avustralya elektronik stabilite programının (ESP) otomobillerde zorunlu güvenlik ekipmanı olarak kullanılmasını kararlaştırdı.”

Haberin Devamı

Oto sahibi olma yaşı 30’un altına iniyor

OTOMOBİL pazarındaki tüketici alışkanlıklarının da hızla değiştiğine dikkat çeken Bernd Bohr, şu değerlendirmeyi yaptı: “Araç sahibi olma yaşı 30’un altına indi. İnternet bu noktada oldukça önemli. Yeni araç satın alan genç sürücüler evlerinde olduğu gibi kendi otomobillerinde de internete bağlanmak istiyor. Bu amaçla biz de sürücünün ve araç içindeki yolcuların güvenliğini tehlikeye atmadan internet deneyimini yaşayabileceği teknolojiler geliştiriyoruz. Ayrıca aracın kendi kendine park etmesini sağlayan radar sensörü gibi sistemler de öne çıkan özellikler arasında yer alıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!