Bulut mutfağa yeni yatırım

Güncelleme Tarihi:

Bulut mutfağa yeni yatırım
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2023 07:00

Bulut mutfak konseptinde paket servis hizmeti verecek olan CarrefourSA, gelecek yıl bu alana 80 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor. İlk mutfağı İstanbul’da açtıklarını söyleyen CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu ilerleyen dönemde Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’yı da hedeflediklerini belirtti.

Haberin Devamı

Carrefoursa, CarrefourSA Mutfak adıyla organize gıda perakende sektöründe online yemek siparişi hizmetine başladı. 10 markayla bulut mutfak konseptinde paket servis hizmeti vereceklerini belirten CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, ilk etapta 8 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını belirtti. Düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Kartallıoğlu, “Bu yılı 4 ya da 5 mutfakla bitireceğiz. İstanbul’un diğer bölgelerine de yayılmak arzusundayız. Gelecek yıl Ankara, İzmir, Bursa, Antalya gibi şehirlere de mutfağımızı götürmek istiyoruz. Hedefimiz 2024’te 10 mutfak açmak ve toplamda 80 milyon TL yatırım yapmak. Online yemek pazarında bulut mutfakların 57 milyar dolarlık piyasa hacmi var. 2032’ye kadarsa 175 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de ise beklentiler hayalet mutfakların 1.6 milyar TL ciroya ulaşacağı yönünde” dedi.

Haberin Devamı

30’UNCU YIL HEDEFLERİ

Yemek kartlarının da online yemek siparişinde geçerli olacağı bilgisini veren Kartallıoğlu, şirketin Türkiye’deki 30’uncu yılı kapsamında yurtdışındaki Carrefour’lara da Türkiye’deki ürünlerini satmak istediklerini ve 15 milyon Euro’luk ihracat hedefi olduklarını söyledi. Kartallıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “CarrefourSA Mutfak’ta yer alan markalarımızı oluştururken Lezzet Arası restoranlarımızda elde ettiğimiz datalar sayesinde müşteriler tarafından en çok tercih edilen yemeklerle ilgili bir araştırma gerçekleştirdik. Bu araştırma sonucunda BigBowl, Burger Four, Fried Day Chicken, Hasan Usta Köftevi, L’atelier, Le Penne, Pizza Poli, Sushi Four, Tarihi Kazancı Pilavcısı ve Urla Balıkçısı olmak üzere salatadan deniz ürünlerine kadar 10 farklı markayı müşterilerimizin hizmetine hazır hale getirdik. Burada müşterilerin hızlı biçimde, zengin seçenekler arasından yemek siparişi vermelerini sağlarken aynı zamanda istediği ürünün en tazesine ve en lezzetlisine vakit kaybetmeden ulaşmasını sağlayacağız. Menülerde yer alan yemeklerin tamamı da günlük ve taze olarak hazırlanacak.”

TÜKETİCİYE ‘ETİKETLİ’ ENFLASYON UYARISI

Avrupa’daki yüksek enflasyon, ‘shrinkflation’ gündemiyle Carrefour’un Fransa’daki mağazalarında farklı bir şekilde gündeme geldi. Carrefour mağazalarında yaklaşık 122 ürün için raflarda “bu ürünün gramajı azaldığı halde fiyatı değişmemiştir ya da artmıştır” ibaresi yer almaya başladı. Şirketten yapılan açıklamada, bu adımla üreticilere fiyatlandırma politikalarını gözden geçirme mesajı verildiği belirtilirken; Kutay Kartallıoğlu Türkiye’de böyle bir gündemlerinin olmadığını belirterek, “Ekonomi yönetimiyle yapacağımız görüşmelerde bu konuyu gündeme getirebiliriz, belki bu ürünler için özel bir logo tasarlamak bile düşünülebilir” değerlendirmesini yaptı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!