22 bin Cerruti satınca Dunhill ve Charriol ’mağaza açalım’ dedi

Güncelleme Tarihi:

22 bin Cerruti satınca Dunhill ve Charriol ’mağaza açalım’ dedi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2008 00:00

Cerruti, Nina Ricci ve Fendi’nin Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri distribütörü Bos Grup, 1 yılda 22 bin saat satınca daha önce Türkiye’ye distribütörlük vermeyen en lüks erkek markalarından Dunhill ile Charriol, Bos Grup’la 2008’de yüzde 50’şer ortaklıkla ikişer mağaza açmak için anlaştı. Karı-koca girişimciler Engin ve Mine İslam, bu iki markada hedeflerinin Azerbaycan ve Kazakistan’da da ikişer mağaza açmak olduğunu söylüyor.

YILLARCA gözlük ve saat satan 19 perakende mağazası işlettikten sonra 2005’ten itibaren Cerruti, Fendi ve Nina Ricci’nin Türkiye ve Türk cumhuriyetleri distribütörü olan Bos Grup, 2007’de 10 bin adet planlanan Cerruti saat satışını 22 bin adete çıkarmayı başarınca dünyaca ünlü iki marka daha distribütörlük için ’tamam’ dedi. Bos Grup’un karıkoca patronları Engin ve Mine İslam, daha önce Türkiye’ye distribütörlük vermeyen dünyaca ünlü lüks erkek markası Dunhill ile son dönemin gözde küresel markalarından Charriol’un da Türkiye ve Türk cumhuriyetleri distribütörlüklerini aldıklarını belirterek, "2008’de yurt içinde bu iki markayla en az ikişer mağaza açacağız. Ayrıca Azerbaycan ve Kazakistan’da da ikişer mağaza düşünüyoruz. Mağazaları yüzde 50’şer ortaklıkla açacağız" dediler.

DUNNHILL İNCE DÜŞÜNÜYOR: Dunhill ile iki aydır mağaza yeri araştırması yaptıklarını ancak bu lüks markanın alışveriş merkezi seçiminde ve hangi markalarla yan yana olacağı konusunda çok titiz davrandığını söyleyen Mine İslam, "Haklı olarak Dunhill’in yanında hatta bulunduğu katta hangi markaların olduğunu tek tek inceliyorlar. Türkiye’nin en iyi markalarıyla yanyana olmak istiyorlar" dedi. Dunhill için önce Türkiye’de mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Mine İslam, Charriol için Bakü’de çok şık bir mağaza açtıklarını, resmi açılışına da Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’i beklediklerini belirtti.

KÜRESEL MARKALARDAN KAZANIYORUZ: Bos Grup Yönetim Kurulu Başkanı Engin İslam 1994’ten itibaren eşiyle birlikte ticaret yaptıklarını belirterek şöyle konuştu: 2004’e kadar kendi mağzalarımızda 30 civarında marka satıyorduk, hiçbirin distribütörü değildik. 2005’te markalarımızı seçtik ve distribütör olduk. Şu anda Cerruti’deki başarımız nedeniyle sadece 5 ülkenin dahil olduğu ’Key Club’a girmiş durumdayız. 2007’de bu markadaki satış başarımızla dünya ikincisi olduk. Aslında adet bazında birinciyiz, 10 bin adet planlanmıştı biz 22 bin adet sattık. Ancak ciro bazında Suudi Arabistan birinci oldu. Çünkü orada daha pahalı saatler satıldı. Ana şirket, Türkiye’de bu kadar satış olacağını hiç beklemiyordu. Biz küresel markalardan para kazanmayı öğrendik ve bu yolda ilerliyoruz. Onların gücünden yararlanıp, hem para kazanıyoruz hem de ülkemize döviz kazandırıyoruz. Önümüzdeki yıllarda Kazakistan ve Azerbaycan başta olmak üzere birçok ülkeye binlerce saat ihraç edeceğiz. "

Konservatuvar mezunu tüccar

BOS Grup’un patronu Engin İslam, Samsun Alaçam doğumlu ve 17 yaşından itibaren okumak için İstanbul’da yaşamaya başlamış. Liseden sonra devlet konservatuarında şan bölümünü bitiren Engin İslam, 25 yıl önce Bağdat Caddesi’nde gözlük dükkanı açarak ticarete atıldı. Farklı konularda 19 mağaza açtıktan sonra eşi Mine ile birlikte 2004’te yeni bir strateji belirleyen Engin İslam, bu tarihten sonra üç küresel markanın distribütörlüğünü alarak iki büyük mağazasıyla yola devam etti. Mine ve Engin İslam’ın şirketi Bos Grup, şimdi distribütörü olduğu küresel markaların hem mağazalarını açıyor hem de bayi satışlarını yürütüyor.

Türk Cumhuriyetleri’ne mağazalar açacak

Engin İslam, şu anda Bos Grup olarak 70 kişilik bir istihdama sahip olduklarını ve Bakü’de de 13 kişi çalıştırdıklarını söyledi. İslam, "2007’de yaklaşık 10.5 milyon YTL ciro yaptık. 2008 içinse iki mislini bekliyoruz. Üstelik bu cironun yarısını da distribütörü olduğumuz markaların ihracatından yani yurt dışından yapacağız. Ayrıca Türkiye’deki mağazacılık birikimimizi Türk cumhuriyetlerine de taşıyacağız. Distribütörü olduğumuz markalar için Türk cumhuriyetlerinde, herbirinde en az iki tane olmak üzere mağazalar açacağız."

Aksesuarla başladı erkeğin lüks markası oldu

ALFRED Dunhill 1893’te Londra’da için ’motor hariç otomobiller için her şey’ sloganıyla özel aksesuarlar geliştirerek ise başladı. Sonra lüks marka projesine dönüştü ve özellikle lüks deri ürünler, yazı takımları, çakmaklar, saatler, kokular ve giysiler üretmeye başladı. 1967’de yüzde 51’i Richemont grubu tarafından satın alınan marka hızla küreselleşti ve Asya’ya Amerika’ya yayıldı. Türkiye’de çok iyi tanınan Dunhill bu güne kadar Türkiye’de sadece Dunhill ürünlerinin satıldığı bir mağaza açmadı. Dunhill’in halen 37 ülkede en seçkin mekanlarda butikleri bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!