Eğlence imparatorluğunun torunları sahte çıktı

Güncelleme Tarihi:

Eğlence imparatorluğunun torunları sahte çıktı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 02, 2009 00:00

Sumo güreşçileri gibi çizilmiş pehlivanlar, tüller içinde bir içoğlanı, padişaha tepsi içinde Arjantin bira sunan bir dilber... Haliyle kültür başkenti afişi böyle mi olur, İstanbul böyle mi tanıtılacak diye ortalık ayağa kalktı. 2010 Ajansı afişten bihaber, hazırlayanları dava etmeye kalkıştı. Gelin size işin doğrusunu anlatayım ben.

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nın çalışmalarındaki aksaklıklarla ve yönetimiyle ilgili pek çok yazı yazdım bu köşede. Yaptıkları güzel şeyler de oldu, eleştirilecek olanlar da.
Mesela 2010’a 5 ay kala ortaya çok da elle tutulur projenin çıkmaması halen eleştiri konusu ama bugün konum bu değil.
Üçüncü kez dolaşıma sokulan bir afişten söz etmek istiyorum.
Afiş, eğlence içerikli minyatürlerle hazırlanmış.

ARJANTİN BİRALI DİLBER

Sumo güreşçileri gibi çizilmiş pehlivanlar, şarkı söyleyip dans edenler, tüller içinde bir içoğlanı vs.
Kalkanında bira bardağı resimleri olan Batılı bir şövalye ve tepsi içinde Arjantin bira sunan bir dilber gibi daha sürrealist figürler de mevcut.
Fotoğrafta da gördüğünüz gibi alabildiğine absürd bir kompozisyon.
Ve üzerindeki yazı şöyle:

“Eğlencenin Kökleriyle Tanışın
2010’da İstanbul’da.
Bu toprağın insanları her zaman için eğlenmenin en iyi yolunu bilmişlerdir. Eğlencenin başkentinde şaşırtıcı bir yolculuğa çıkın ve eğlence imparatorluğunun torunlarının bu mirası nasıl sürdürdüklerini keşfedin.”
Üzerinde İstanbul 2010 Avrupa Kültür başkenti logosu bulunan bu afiş “Ajans bizimle dalga mı geçiyor? Kültür Başkenti afişi böyle mi olur?” şeklinde ibarelerle tekrar dolaşıma sokuldu şu günlerde.
Ajans böyle bir afişi kendilerinin hazırlamadığını daha önce bültenle yalanlasa da bunun önüne bir türlü geçemedi. Yalanlamayı görmeyenler her zaman yeniden afişin doğruluğuna iman ederek tekrar dolaşıma soktular.
Gelin size işin doğrusunu anlatayım ben.
Reklamcılar Derneği, Milliyet Gazetesi’nin Türkiye temsilciliğini yaptığı Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nde ülkemizi temsil edecek genç reklamcılara yönelik bir yarışma yapıyor.
Bu yarışmanın konsepti de İstanbul 2010 olarak belirleniyor.

AMAÇ AJANSI KÖTÜLEMEK

Yarışmaya katılan iki genç tasarımcı işte bu “Eğlencenin Kökleriyle Tanışın” afişini hazırlıyorlar ve bununla yarışmayı da kazanıyorlar. Ama afiş Cannes’da yarışacak afiş değil, sadece oraya katılacak isimleri belirlemek için yapılmış bir çalışma. Yani Türkiye’yi temsil falan da etmiyor.
İşte hazırlık macerası bu afişin.
Ama birileri bunu bulup Cannes’da Türkiye bu afişle temsil edildi diyerek bir kampanya başlatıyor.
Amaç 2010 Ajansı’nı kötülemek.
Ajans da bizden habersiz logomuzu nasıl kullanırlar diye dava açmaya bile kalkışmış ama bu kapalı devre bir yarışma için hazırlanmış bir çalışma.
İstanbul 2010 Ajansı ile hiçbir ilişkisi yok ama dediğim gibi üçüncü kez dolaşıma sokuldu.
Bu arada son bir not: Bu afişle yarışmayı kazanıp Cannes’a giden iki yaratıcı oradan ödülle dönmüşler.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!