50’sinde marka oldu

Güncelleme Tarihi:

50’sinde marka oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 08, 2006 00:43

"Bir gün evde oturuyorum. Telefon çaldı. Arayan bir müşterim. Şöyle diyor: ’Yasemin, şu anda Londra’da bir davetteyim. Senden aldığım ceketi giydim ve az önce Tom Ford gelip, ceketimin hangi tasarımcıya ait olduğunu sordu. Çok beğendiğini söyledi.’ Az kalsın bayılıyordum. Telefonu kapattığımda çığlık attığımı hatırlıyorum."

İsmi Yasemin Akat. 50 yaşında. Ev hanımlığını on yıl önce bıraktı. Önce takı tasarımına, sonra heykele, sonra resme merak sardı. İçindeki ateş sönmeyince kıyafet tasarlamaya başladı. Üç yıl önce Arnavutköy’ün ara sokaklarında bir butik açtı. Her tasarımdan birer tane ürettiği ceketleri, kaftanları, etekleri, gömlekleri satmaya başladı. Farkında olmadan Haute Coutoure’ü, perakende satıyordu. Sezen Aksu, Ajda Pekkan, İpek Tuzcuoğlu hatta Sean Connery’nin karısı müşterisi oldu. Yaptıkları beğenildikçe kendine olan güveni arttı. Kendine güvendikçe daha çok ve daha iyi şeyler üretti.

Yasemin Akat, artık marka olduğunu düşünüyor. İTKİB desteğiyle yurtdışında düzenlenen fuarlara katılıyor. Koleksiyonları Londra, Paris, Roma, Atina, Melbourne ve Moskova’da özel butiklerde satılıyor.

"Hem feminen hem maskulen bir tarzım var. Kim neyi istiyorsa onu ön plana çıkarabilirim" diyen Yasemin Akat, ipekli kaftanlarıyla, dantelli ceketleriyle, püsküllü kemerleriyle meşhur. Tarzını şöyle anlatıyor: "Tasarım yapmaya başlamadan önce de böyle giyinirdim. Her mağazadan bir şey alırdım. Kat kat dolaşırdım. Eteğin altına pantolon, pantolonun üstüne gömlek, gömleğin üstüne ceket. Daha zengin, daha cesur, daha farklı. Sıradanlığı hiç sevmiyorum."

Yasemin Akat 2006 ilkbahar-yaz koleksiyonu için dantel ve ipek ağırlıklı bir koleksiyon hazırlamış. Jean kot ceketi bile dantellerle süslemiş. Mevsimsiz ve zamansız koleksiyonlar hazırladığını, her yaşa ve her bedene hitap ettiğini söylüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!