Bakandan çok önemli 'yıldız' uyarısı

ANKARA (AA)
24 Haziran 2017 - 09:46Son Güncelleme : 24 Haziran 2017 - 09:46

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, tesis tanıtımlarının Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan belgeye uygun yapılması gerektiğini belirterek, "Ülke turizmini zedeleyecek nitelikte yanıltıcı tanıtımlarda bulunulmaması hususunda, reklam verenler, reklam ajansları ve mecra kuruluşları bilinçli hareket ederek, gerekli hassasiyeti göstermeli." değerlendirmesinde bulundu.

Tüfenkci, yaptığı yazılı açıklamada, turizm işletmelerinin tür ve yıldız sınıflarının, tesislerin asgari özellikleri, kapasitesi, fiziki özellikleri, kullanılan malzemenin standardı, işletme ve hizmet kalitesi ile personelin nitelikleri ve eğitim düzeyi gibi ölçütler göz önüne alınarak belirlendiğini ifade etti.

Bu sınıflandırmaların, tüketicilerin ekonomik tercihlerini önemli ölçüde etkilediğine dikkati çeken Tüfenkci, yanıltıcı bir tesis veya sınıf tanıtımı yapılması halinde tüketicilerin maddi ve manevi birçok sorunla karşılaşacağını, sonuç olarak ülke turizminin bu durumdan olumsuz etkileneceğini kaydetti. Tüfenkci, bu bağlamda yanıltıcı yıldız ve ibarelerin her ne surette olursa olsun hiçbir tanıtım aracında kullanılmaması gerektiğini vurguladı.

Yanıltıcı tesis veya sınıf tanıtımı içeren reklamlara ilişkin tüketicilerin çıkarlarının zedelenmesinin önüne geçilmesi anlamında bakanlık tarafından gerekli özenin gösterildiğini belirten Tüfenkci, bu tarz reklamlarla ilgili çeşitli firmalar hakkında reklam durdurma cezası uygulandığını bildirdi.

Yanıltıcı olduğu düşünülen başka reklamlara dair de incelemelerin devam ettiğini kaydeden Tüfenkci, tanıtımlardaki aykırılıkların sürdürülmesi halinde idari para cezası uygulanacağına dikkati çekti.

Tesis tanıtımlarının Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan belgeye uygun yapılması gerektiğini belirten Tüfenkci, "Ülke turizmini zedeleyecek nitelikte yanıltıcı tanıtımlarda bulunulmaması hususunda, reklam verenlerin, reklam ajanslarının ve mecra kuruluşlarının bilinçli hareket ederek, gerekli hassasiyeti göstermesi gerekiyor. Yanıltıcı yıldız tanıtımları sebebiyle mağduriyet yaşayan tüketiciler, uyuşmazlıkların çözümü için, uyuşmazlık konusunun parasal sınırlarını da dikkate alarak, tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurmalılar." ifadelerini kullandı.

Tüfenkci, yanıltıcı reklamlarla ilgili firmalar hakkında gerekli idari işlemlerin yapılması için Reklam Kuruluna da başvurulabileceğini kaydetti.

 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı