2017 yılında dönüşümü artıracak 5 dijital pazarlama trendi

Güncelleme Tarihi:

2017 yılında dönüşümü artıracak 5 dijital pazarlama trendi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2017 13:53

Markalar için pazarlamanın en önemli adımını oluşturan dijital pazarlama bu yıl yeni trendlerle şekilleniyor. İşte öne çıkanlar...

Haberin Devamı

2017 yılının başlaması ile birlikte e-ticaret işi yapan şirketler de yeni dijital pazarlama stratejilerini belirledi. Markalar için önemli bir yer tutan sosyal medya ve müşteri hizmetleri ayağında pek çok yenilik 2017 yılında da dijital pazarlama trendlerini şekillendiren yenilikler arasına giriyor. İşte 2017 yılında öne çıkan dijital pazarlama trendleri:

1. Canlı yayın

2016 yılında ilk sinyallerini veren canlı yayın platformları bu teknoloji ile tanışmamızı sağladı. 2017 yılında da e-ticaret şirketleri canlı yayınlar ile ürün ve pazarlama stratejilerine yeni bir boyut kazandıracak gibi görünüyor. Canlı yayınlar ile müşterilerle anında etkileşim kurmak ve soru cevap şeklinde etkili iletişim hem pazarlama kalitesini artırabilir hem de marka algısının iyi biçimde yönetilmesini sağlayabilir.

Haberin Devamı

2. Sosyal medyada satın alma

Sosyal medya platformlarında gerekli altyapıların sağlanması ile birlikte artık sadece ürün görselleri paylaşılarak satış yapmak yerine 'satın al' butonu ile dakikalar içerisinde ürün satın alımının gerçekleştirilmesi planlanıyor. Kolay ve hızlı bir alışveriş yöntemi olan sosyal medya üzerinden satın alma alternatifi ile markalar müşterilerle çok daha basit ve etkili iletişim kurabilecek.

3. Sanal gerçeklik

Sanal gerçeklik teknolojisinin giderek yaygınlaşması ile birlikte markalar ve pazarlama şirketleri de bu yöntemi en etkili şekilde kullanmaya kararlı. Sanal gerçeklik aktiviteleri kullanıcılar için oldukça farklı bir deneyim sunmayı ve alışveriş alışkanlıklarını tamamen değiştirmeyi planlıyor.

4. Dijital reklam

Dijital reklamlar internet üzerinden sıklıkla video izleyen yeni nesil için en çarpıcı pazarlama yöntemleri olarak gösteriliyor. Dijital videolar aracılığı ile genç kitleye ulaşmayı hedefleyen markalar onların ilgi alanlarına uygun içeriklerle pazar paylarını artırma yarışına devam ediyor. Sosyal medya platformları dijital reklamların sıklıkla görüleceği mecraların başında geliyor.

5. Mobil pazarlama

Masaüstü bilgisayarlar veya laptoplar yerine mobile uyumlu platformlar 2017 yılının kazananları olacak gibi görünüyor. Mobil cihazlar kullanım sıklığı konusunda önemli ölçüde aşama kaydederek diğer cihazlara açık ara fark atmış durumda. Mobile uyumlu yeni dijital pazarlama girişimleri de bu yıl ve gelecek yıllarda pazarlama stratejilerinin bu yöne kayacağının en iyi kanıtı.

BAKMADAN GEÇME!