Yatan bir kadınla bir tekne arasında fark yok

Güncelleme Tarihi:

Yatan bir kadınla bir tekne arasında fark yok
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 18, 2003 00:00

Dünyanın en önemli sürat tekneleri yarışı Class One'ın resmi fotoÄŸrafçısı BuÄŸrahan Åžirvancı, 2002'de çektiÄŸi fotoÄŸraflarla 2 ayrı dalda dünya birinciliÄŸi dahil, toplam 8 ödül kazandı.Süratleri saatte 200 kilometreyi bulan, dünyanın en hızlı ve güçlü teknelerinin yarıştığı Class One'ın dört resmi fotoÄŸrafçısından biri Türk. Dergi ve reklam fotoÄŸraflarıyla tanınan BuÄŸrahan Åžirvancı yarışları helikopterle izliyor. ÇektiÄŸi fotoÄŸraflar dünyanın önde gelen dergilerinde, gazetelerinde yayımlanıyor. AfiÅŸ, poster oluyor. Geçen yıl yarışlar kapsamında düzenlenen fotoÄŸraf yarışmasında Åžirvancı iki ayrı kategorilerde iki dünya birinciliÄŸi dahil toplam 8 ödül kazandı.34 yaşındaki Åžirvancı, Mimar Sinan Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Akademisi FotoÄŸraf Bölümü mezunu. FotoÄŸrafçılığın farklı alanlarında çalışıyor. Mekan, yemek, fabrika, sanayi ürünleri, insan gibi konular onun objektifinin uzmanlık sınırları içinde:‘‘ÇektiÄŸim konunun ne olduÄŸu benim için önemli deÄŸil. Patlıcan da olabilir, bir kadın da. Önemli olan fotoÄŸrafın formu. Yatan bir kadınla bir tekne arasında bana göre fark yok. Sonuçta ikisi de yatay bir silindir. O anı belgelemek ve bakanın orada ne görmek istediÄŸini bilmek lazım. Kadının istek, yemeÄŸin iÅŸtah, sürat fotoÄŸraflarının ise hız ve heyecan yansıtması lazım. Bunu belgelemek gerek. Ben yurtdışına da fotoÄŸraf iÅŸleri yapıyorum. Ä°stanbul'da bir arkadaşım Class 1 yarışları için fotoÄŸrafçı aranıyor, dedi. Hiç düşünmeden baÅŸvurdum. Hiç yarış çektin mi, diye sordular. Çekmedim ama en iyisi çekerim, diye cevap verdim. FotoÄŸraflarımı gösterdim, iÅŸe alındım.’’ Åžirvancı'ya göre, yemek fotoÄŸrafı çekmek ile sürat fotoÄŸrafı çekmek arasındaki tek fark ışık. ‘‘Birinde ışığı kontrol edebiliyorsun diÄŸerinde doÄŸru ışığın gelmesini beklemek lazım. Ä°yi fotoÄŸraf saniye içinde gelip, gidiyor. Tekrarı yok...’’Zor koÅŸullarda çalışmasına karşın, istenilen sonucu mutlaka almak zorunda olduÄŸunu, vasat fotoÄŸraf çekme lüksüne sahip bulunmadığını söylüyor:‘‘Class 1 sekiz ayaktan oluÅŸuyor, her yarış bir saat. Her yarışta kapısız helikopterden sarkıp 600-700 fotoÄŸraf çekiyorum. Objektifin karşısında korkunç bir rüzgar var. Makineyi sarsıyor. Bir yandan yarışı takip ederken fotoÄŸrafta o anı nasıl hissettiririm diye düşünüyorum’. 8 ÖDÃœL BÄ°RDENÅžirvancı geçen yıl çektiÄŸi fotoÄŸraflarla Class One'ın organizatörü UIM'in (Union International Motonautique) fotoÄŸraf yarışmasına katıldı. Yarış atmosferi ve deniz çekimleri için iki ayrı kategoride düzenlenen yarışmaya toplam sekiz fotoÄŸraf gönderdi. Tüm amatör ve basın fotoÄŸrafçılarına açık olan yarışmada Åžirvancı'nın Açık Deniz kategorisindeki dört fotoÄŸrafından biri dünya birincisi seçildi. DiÄŸer üçü 4, 5 ve 8. oldu. ‘Yarış Atmosferi’ kategorisinde yine dünya birinciliÄŸini alırken bu dalda 4, 6 ve 12. oldu.BuÄŸrahan Åžirvancı, bir yandan da Naviga adlı yat ve tekne dergisinin fotoÄŸrafçılığını yürütüyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!