Williams-BMW zayıf motor istemiyor

Güncelleme Tarihi:

Williams-BMW zayıf motor istemiyor
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 23, 2001 00:00

Formula 1 takımlarına motor üreten firmaların teknik deÄŸiÅŸiklikler konusunda yaptığı toplantının ardından, BMW ekibi, ÅŸu andaki motor kapasitesinden memnun olduÄŸunu açıkladı. F1 motorları V ÅŸeklinde dizilmiÅŸ 10 silindire ve 3.5 litre hacime sahipler. Ãœreticiler ise 2.5 litrelik V6 motorların kullanılmasını gündeme getirmiÅŸlerdi.Bu deÄŸiÅŸiklik isteÄŸinin altında iki önemli sebep yatıyor. Bunlardan ilki motor gücünün düşürülmesiyle beraber yarışların daha yavaÅŸ ve daha güvenliÄŸi olması isteÄŸi. Ä°kincisi ise daha küçük motorlar kullanarak maliyetlerin düşürülmesi ve böylece küçük bütçeli takımlara avantaj saÄŸlanması.Williams-BMW takımının Teknik Müdürü Patrick Head bu konu ile ilgili açıklamasında, motor hacminin düşmesinin, aynı zamanda giderlerin de düşmesi anlamına gelmeyeceÄŸini söyledi. Head "McLaren takımından Martin Whitmarsh 2.5 litrelik V6 motor kullanılmasını önerdi ve bu makinaların daha ucuz olacağını ileri sürdü. Ancak geçmiÅŸi hatırlayın. Turbo motorları da çok pahalı oldukları için bırakmıştık ama normal motorlara dönmek hiçbir ÅŸeyi ucuzlatmadı. Åžu anki motor üreticilerinin teknik sınırlamalardan memnun olduklarına eminim" dedi.BMW'nin Motorsporları Direktörü Gerhard Berger de düşük performanslı motorların, Formula 1'in çekiciliÄŸini düşüreceÄŸini söyledi. Kendisi de eski bir Formula 1 ÅŸampiyonu olan Avusturya'lı yönetici, F1 arabalarının güçlü olması gerektiÄŸini ve pilotların bundan ÅŸikayetçi olmadıklarını söyledi. Formula 1'de güvenliÄŸi saÄŸlamak için çeÅŸitli faktörlerin doÄŸru bir ÅŸekilde yan yana getirilmesi gerektiÄŸini de savunan Berger şöyle devam etti: "Sadece aerodinamiÄŸin veya lastiklerin sonuçlar üzerinde çok çok etkili olmalarına izin veremezsiniz. Dengeleri iyi kurmanız gerekir. Motor hacmini küçültmek sadece gücü azaltmak anlamına gelir ki, bu da yarışları daha güvenli kılmaz."Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!