Tutkuları “sonları” oldu

Güncelleme Tarihi:

Tutkuları “sonları” oldu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2012 17:52

“Çöl Kaplanı” Kemal Merkit gibi, bir çok sporcu tutkuları olan motosikletle yarışma sırasında geçirdikleri kazalar sonucu hayatlarını kaybetti.

2012 Transanatolia Rallisi'nde meydana gelen kaza sonucu Kemal Merkit ile Hollandalı pilot Wouter Vaarkamp yarış sırasında hayata veda etti.

Merkit ve Vaarkamp gibi milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu'nun ağabeyi Sinan Sofuoğlu da 2008 yılında Kocaeli'deki Körfez Pisti'nde antrenman yaparken motosikletin kontrolden çıkıp takla atması sonucu hayatını kaybetmişti.

Kariyerinde, 2008 Dünya Şampiyonluğu da bulunan İtalyan motosikletçi Marco Simoncelli ise, Moto GP Malezya Grand Prix'sinin ikinci turunda geçirdiği büyük kaza sırasında aldığı yaralar sonucunda 23 Ekim 2011'de ölmüştü.

İngiliz motosiklet pilotu Lee Richardson da, bu sezon mayıs ayında Polonya'daki bir yarışta geçirdiği kaza sonucu hayatını kaybetmişti.

Snaefel “Ölüm” Dağı

Motosiklet rallileri, ölüm oranlarının fazlalığıyla dikkat çekiyor. Moto GP ve Dakar Rallisi'nde bugüne kadar 50'nin üzerinde sürücünün öldüğü belirtiliyor. Ayrıca, ulusal ralli turnuvalarındaki ölüm oranlarının da, çok yüksek olduğu vurgulanıyor.

Birçok otoriteye göre, dünyanın en tehlikeli rallileri arasında gösterilen Uluslararası Man Adası Rallisi, kazaların en yoğun yaşandığı yarışların başında geliyor.

Uluslararası Man Adası Rallisi, ölüm oranlarında en yüksek rakamlara ulaşan motosiklet rallilerinden biri olarak görülüyor.

Resmi kayıtlara göre, 1911 yılında başlayan rallinin en zorlu parkuru olan Snaefel Dağı'nın engebeli yolları, geçen yıla kadar resmi kayıtlara göre, 239 motosiklet sürücüsünün ölümüne yol açtı.

Güvenlik sorunu nedeniyle birçok tartışmalara yol açan ralli, yine de dünyanın en prestijli motosiklet yarışları arasında gösteriliyor.

Başladığı günden 1989 yılına kadar, motor sporları federasyonlarına bağlı farklı organizasyonlar içine dahil edilen ralli, sürücülerin ölümüne neden olan tehlikeli parkurları nedeniyle 14 yıldır Man Adası'nın turizm departmanına bağlı bağımsız bir ralli konumunda yarışlara devam ediyor.

Rallideki yarışmaların bazılarının motosiklet tutkunu herkese açık olması, rallideki ölüm oranlarının artmasının önemli etkenleri arasında gösteriliyor.

Dar yollarda aşırı hız yapan sürücüler, dolambaçlı caddeler, binaların konumu, yollar ve şeritler rallideki tehlike boyutlarını artırıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!